Baby og kat...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.422 visninger
14 svar
0 synes godt om
22. september 2010

Silas&Mille

Jeg har lagt mærke til at der i hvert fald er nogle stykker herinde der har kat. Vi har tre meget kælne katte. Denne vil meget gerne sove sammen med os inde i sengen (hvis han da ikke lige er ude og jage hele natten) og han ligger gerne på min hovedpude henover hovedet på mig.

Nu skal vi jo være forældre til januar og er så småt begyndte at købe forskellige ting og gøre klar. Nu er vi så nået dertil hvor vi kigger på hinanden og spørger hvad med kattene?

Hvad har jer der har kat gjort når der er kommet en lille ny til?
Det der nok bekymre mig mest er om vores fine røde putte mis kan finde på at ligge sig på babyens hoved, når denne ligger i sin tremmeseng eller lift og sover.

Gode råd til hvad man gør med de kære husdyr når der kommer en baby til verden modtager med kyshånd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2010

Maja88

altså nu har jeg ikke selv kat.

Men har hørt det kan være en farlig kombination med kat og babyer da de kan lugte modermælken og derfor kan finde på at ligge sig på babyen-omkring hals og hoved, og derved uforskyldt kvæle den

Anmeld

22. september 2010

Silas&Mille

Maja88 skriver:

altså nu har jeg ikke selv kat.

Men har hørt det kan være en farlig kombination med kat og babyer da de kan lugte modermælken og derfor kan finde på at ligge sig på babyen-omkring hals og hoved, og derved uforskyldt kvæle den

Ved du om det også gælder hvis baby får MME?

Der er nemlig ikke ret stor sandsynlighed for at jeg kan amme.

Anmeld

22. september 2010

Maja88

MoriSverige skriver:

Ved du om det også gælder hvis baby får MME?

Der er nemlig ikke ret stor sandsynlighed for at jeg kan amme.

altså er ikke sikker men tror det. men må du virkelig ikke hænge mig op på. er jeg i tvivl om, men det lugter jo også af mælk.

Anmeld

22. september 2010

L.J.L

MoriSverige skriver:

Jeg har lagt mærke til at der i hvert fald er nogle stykker herinde der har kat. Vi har tre meget kælne katte. Denne vil meget gerne sove sammen med os inde i sengen (hvis han da ikke lige er ude og jage hele natten) og han ligger gerne på min hovedpude henover hovedet på mig.

Nu skal vi jo være forældre til januar og er så småt begyndte at købe forskellige ting og gøre klar. Nu er vi så nået dertil hvor vi kigger på hinanden og spørger hvad med kattene?

Det der nok bekymre mig mest er om vores fine røde putte mis kan finde på at ligge sig på babyens hoved, når denne ligger i sin tremmeseng eller lift og sover.

Gode råd til hvad man gør med de kære husdyr når der kommer en baby til verden modtager med kyshånd

Jeg har så hørt at det er på grund af varmen fra barnet der gør at de lægger sig på deres hoveder.

Nå men her satte vi krog i døren til soveværelset så katten ikke kunne komme derind og hoppe i barnets seng. Det vænnede han sig hurtigt til, katten.

Dog har vi for en uge siden besluttet at aflive den gamle kat Der var flere faktorer der spillede ind, men hovedsageligt blev det bare for uhygiejnisk. Vores søn kravler rundt over det hele og vil gerne have alt i munden, inkl. kattegrus som jo ikke kan undgåes, selvom man støvsuger jævnligt.

Jeg må sige at det er så meget nemmere nu ikke at skulle tage hensyn til katten eller kattegrus eller andet. Katten blev også meget jalous da den lille kom, og begyndte desværre at strinte rundt omkring, ikke særlig lækkert!

Anmeld

22. september 2010

Maja88

så altså jeg ville ikke tude tage chancen, men er da sikkert nogen som har  baby og kat

Anmeld

22. september 2010

Millesmammi

selvom katte er meget søde og kælende, så er de ikke nogle der tænker over hvor de går, og ligger sig. bare de har det godt. jeg har ikke selv kat, - men der har dog været en der har kommet her, også en meget kælen en. den har sovet indenfor én gang, og der har jeg lukket døren ind til milles værelse .

Anmeld

22. september 2010

sandratobias

Ved oz da vænnede vi kattene til ikk at være i soveværelset inden Tobias kom til verden... De sov inde ved oz hver nat inden... Vi lukkede bar døren for dem, det gav lidt af et miaven fra dem og krassen på døren, og de prøvede at hoppe op på håndtaget for at åbne døren, men det lykkes heldigvis ikk...

Anmeld

22. september 2010

Bb3031

MoriSverige skriver:

Vil lige sige, at det IKKE er fordi katten kan lugte modermælken, at den vælger at ligge sig på baby. Den største grund til at katte ligger sig på baby er fordi, baby er varm. Katte vil som regel helst ligger der, hvor der er dejlig lunt og baby har altid en dejlig krops temperatur 

Selv har min kæreste og jeg en dejlig rødhåret hankat, Bastian, på lige godt 1 år. Han har på intet tidspunkt lagt sig eller forsøgt at ligge sig på Alexander. Faktisk siger Alexander ham ingenting. Han snuser til ham i ny og næ, men det er os det. Og når Bastian en gang imellem hopper op i barnevognen, (det kan ikke undgåes, at det sker), så sker det kun, når Alexander ikke er i den.

Efter vi har fået Alexander er han blevet meget jaloux og søger vores opmærksom næsten hele tiden. Jeg får så dårlig samvittighed, når jeg ikke har tid til at kæle for ham. Men ser så frem til den dag, hvor Alexander er så stor, at han får interesse for Bastian - Så får Bastian verdens bedste legekammerat og kommer absolut ikke til at mangle opmærksomhed 

Anmeld

22. september 2010

Silas&Mille

Vil lige sige, at det IKKE er fordi katten kan lugte modermælken, at den vælger at ligge sig på baby. Den største grund til at katte ligger sig på baby er fordi, baby er varm. Katte vil som regel helst ligger der, hvor der er dejlig lunt og baby har altid en dejlig krops temperatur 

Selv har min kæreste og jeg en dejlig rødhåret hankat, Bastian, på lige godt 1 år. Han har på intet tidspunkt lagt sig eller forsøgt at ligge sig på Alexander. Faktisk siger Alexander ham ingenting. Han snuser til ham i ny og næ, men det er os det. Og når Bastian en gang imellem hopper op i barnevognen, (det kan ikke undgåes, at det sker), så sker det kun, når Alexander ikke er i den.

Efter vi har fået Alexander er han blevet meget jaloux og søger vores opmærksom næsten hele tiden. Jeg får så dårlig samvittighed, når jeg ikke har tid til at kæle for ham. Men ser så frem til den dag, hvor Alexander er så stor, at han får interesse for Bastian - Så får Bastian verdens bedste legekammerat og kommer absolut ikke til at mangle opmærksomhed 

Det med at kattene kan blive jaloux er også noget vi er lidt nervøse for, da i hvert fald to at vores katte er vant til at ligge hos os om aftenen og hygge.

Alle tre er kastererede, så de burde ikke begynde at strinte og de at alle tre udekatte, så de kan altid smutte ud hvis de keder sig.

Barnevognen har vi også tænkt på, men der må de nu godt ligge ovenpå bare ikke nede i den og det kan vel løses ved at ligge fx et net eller et regnslag over

Ellers må vi bare vente og se. Går det ikke med den lille ny og misserne, må vi jo af med misserne. De er kun 3, 3 og 2 år gamle, og har været med til at flytte en gang og der var det ikke noget problem, så det burde ikke være det helt store for dem hvi de ender med at skulle sælges/gives væk.

Men nu må vi se hvordan det går. Nu skal vi jo heller ikke tager sogerne på forskud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.