spørgsmål ang. Udvikling 3mdr??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2010

Mor til Frederic og Freya

2606peanut skriver:

hvor er det rart at vide vi ikke er de eneste der har problemer med sp. Hun får mig virkelig til at tvivle på mig selv. Men jeg har efterhånden så ondt i mine kinder af konstant at side med et påklistret ssmil mens jeg siger. Ihh du kigger på mor. Nu kigger du ud af vinduet. Ja nu er du ked. Nu kigger du på mor ja du gør. Og nu kigger du ud af vinduet. Næh hvor du snakker, var det et lille smil? Ihh hvor er du dygtig.!!!! Men næh nej jeg gør stadig ikke nok. SUK

Hun påstår lige frem at han er psykisk underudviklet?

Ej helt ærligt. Må han da lige få en chance for at komme til verden og vende sig til livet uden for mors mave...

Syntes du lyder til at gøre alt for dit barn. Men der skal også være følelse og dybde bag. Du skal mene det du siger - lad det komme fra hjertet. De små kan sagtens føle hvordan du har det - er du nervøs og usikker, vil det smidte af...

Min svigerinde snakked også meget med deres dreng, men der var intet bag ordene, så han 'lytted' heller ikke ordenligt efter og de havde ikke det der bånd mellem sig.

Jeg frygted hvert besøg - for vidste at uanset hvad han kunne eller ej, var det ikke godt nok. Frederic har altid været den der kan fordybe sig i ting og elske at finde små detaljer og undersøge. Han har været logisk tænkende helt fra lille. 

Når hun begyndte kunne jeg sige; prøv at se alle de andre ting han kan som han ikke skulle kunne endnu. Han er god til nogle andre ting end lige din sorte bog siger.

Men her gør Frederic ting i Frederic's tempo - hverken i dit eller i mit.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2010

2721

Anke skriver:

Altså, børn kan jo ikke udvikle sig ens!!!

Du siger jo selv, han er forud motorisk - altså har han bare brugt mest kræfter på det indtil nu! Det andet skal nok komme, bare du husker at sætte ord på - på en naturlig måde.

Det, han ikke har lært de sidste par måneder, pga. kolik og lysten til motorik, kan han hurtigt nå at indhente.

HVis du senere bliver i tvivl omkring hans sproglige udvikling, og gerne vil vide, hvad du kan gøre på de forskellige stadier, kan du altid kontakte din kommunale talepædagog.

KH Anke

Det er jeg udemærket klar over. Men det er vores sp der ikke er tilfreds og ønsker at vi skl på noget der hedder MiniQ hvis det ikke snart går stærker. Derfor håbede/håber jeg lidt at der er nogen der havde nogle gode råd/ideer som jeg ikke har prøvet

Anmeld

22. september 2010

Pige2009

Mor til Frederic skriver:

Snak med ham - få kontakt - synge sange - danse - lytte til musik osv.

Ville tage det fra sp med en grand salt. For tror helt klart på I gør alt det I kan får og med ham.

Vores havde også noget at slå os i hovedet med hver evige gang, fordi han ikke lige fulgte helt med i hendes lille sorte bog.

Frederic var en del indlagt det første ½ år og hun kom hver gang kort efter og brokked sig over at han ikke havde taget på - ikke var god og stabil nok i hans nakke osv. Jamen hallo lille sp, han havde lige været indlagt i 6 dage med drop lagt i tindingen og medicin hver 8 time og 3 poser hver gang. Selvføleglig laved jeg sanglege med ham, i det omfang det var muligt. Men lidt svært at lægge ham på maven osv. med ledninger og lign. 

Jeg vil sige det samme...

Det skal nok komme, så længe han er tryg og glad

Anmeld

22. september 2010

2721

Mor til Frederic skriver:

Hun påstår lige frem at han er psykisk underudviklet?

Ej helt ærligt. Må han da lige få en chance for at komme til verden og vende sig til livet uden for mors mave...

Syntes du lyder til at gøre alt for dit barn. Men der skal også være følelse og dybde bag. Du skal mene det du siger - lad det komme fra hjertet. De små kan sagtens føle hvordan du har det - er du nervøs og usikker, vil det smidte af...

Min svigerinde snakked også meget med deres dreng, men der var intet bag ordene, så han 'lytted' heller ikke ordenligt efter og de havde ikke det der bånd mellem sig.

Jeg frygted hvert besøg - for vidste at uanset hvad han kunne eller ej, var det ikke godt nok. Frederic har altid været den der kan fordybe sig i ting og elske at finde små detaljer og undersøge. Han har været logisk tænkende helt fra lille. 

Når hun begyndte kunne jeg sige; prøv at se alle de andre ting han kan som han ikke skulle kunne endnu. Han er god til nogle andre ting end lige din sorte bog siger.

Men her gør Frederic ting i Frederic's tempo - hverken i dit eller i mit.

Ja, det gør hun.Og har også kontaktet kommunen omkring det. Det skal så siges at hun kun har set ham 3 gange
Jeg føler mig ret mekanisk når jeg gør det på hendes måde. Men min/vores måde hvor vi bare taler, laver sjov og beretter om hvad der sker, er bare dybt forkert i hendes øjne. Jeg siger fx prosit når han nyser, men nej det hedder i føgle hende: j du nøs der, det hørt mor godt. føler mig bare så kunstig
Præcist jeg prøver også hele tiden og sige at han jo liiige skal have en chance, det jo ikke ligefrem fordi det haar været særlig sjovt for ham at græde og græde pågrund af ondt i maven m. m. som han gjorde det første lange stykke tid. Men det SKAL han altså bare!!!(ifølge sp)
Hvd med at hun så hvor flot han holder sit hovede hvordan han elsker at ligge på maven og det at han allerede da han var 2 mdr havde opdagede sine hænder og er vild med at kigge på dem og sutte på dem.

Anmeld

22. september 2010

<3

Til jer med børn omkring de 3mdr.
Hvad gør i for at støtte og hjælp jeres børn til at udvikle sig med hensyn til at smile og tale?
Vi gør alt hvad sp siger og mere til og alligevel halter vores dreng efter på det punkt. Mortorisk set er han forud for sin alder, så der er ikke noget der. De første 2 en halv måned af hans liv var han hård plaget af kolik, så der var vores fokus mere på trøst og søvn.
gode råd og ide modtages med kys hånd

Nu er børn individuelle og udvikler sig i sit eget tempo. Det er bestemt ikke usædvanligt at børn enten er godt fremme i skoerne motorisk eller sprogligt. Så længe han er med i noget så tag det rolig og husk at nyd ham. Måske endda læg div. bøger lidt væk så det ikke bliver et kapløb om hvad han ikke kan men at I istedet for kan fokusere på hvad han kan Stol på at sp eller læge nok skal sige til hvis det står helt galt til.

Rettelse: nu læste jeg lidt mere af tråden og vil sige at det lyder ret mærkeligt. Jeg ville bede om en anden sp eller tage ham med ud til en af deres åbent hus dage så du kan få a second opinion. Det er jo alvorlige "anklager" at komme med.

Anmeld

22. september 2010

AWO

2606peanut skriver:

Det er jeg udemærket klar over. Men det er vores sp der ikke er tilfreds og ønsker at vi skl på noget der hedder MiniQ hvis det ikke snart går stærker. Derfor håbede/håber jeg lidt at der er nogen der havde nogle gode råd/ideer som jeg ikke har prøvet

Hmm.. Jeg synes altså ærlig talt, din sp virker lidt streng. Hvad er der i vejen med at lave sjove lyde?

Hvis han synes, det er sjovt, at du laver lyde og kilder, kan du jo prøve at bruge de lyde, han selv bruger? Og så indimellem ændre lidt på dem, så hans egen opfattelse af lydene udvides (på den måde, at du f.eks. ændrer på en enkelt lyd i det, du siger).

Og så fortsæt med det, du gør! Du er trods alt hans mor og ved bedst.

Anmeld

22. september 2010

dorthemus

2606peanut skriver:

Det syntes vi også det er.
Altså, han er meget opmærksom på ALT. Han rynker faktisk også tit panden når han kigger rundt Han kan nogen gange se meget alvorlig ud:I
Jo han kan sagtens smile og pludre til os, det er bare ikke så meget han gør det
Vi taler rigtig meget med ham og fortæller altid hvad der sker og hvad vi laver. Men vi stoppede en del med at synge efter sp sagde at vi skulle tale til ham som et voksent menneske og holde lange pause, får at vente på hans svar. Jeg plejede og lave sådan nogle sjove lyde mens jeg kilde og nussede ham på maven, men det var ogsåforkert, i følge sp
Er bare blevet så rundt på gulvet over hvad der er rigtigt og hvad der er forkert vil jo så gerne gøre det rigtige så han lære det han skal
Det eneste er at han rigtig ofte stadig bare begynder at græde ud af det blå. Han ligger og vi snakker og han smiler lidt og så på et split sekund, slår han over i gråd

Hold da op for en SP  Jeg forstår slet ikke, at det skulle være forkert at pludre med ham på hans "sprog"...det er jo hans forsøg på at samtale og hans pludren er forstadiet til det rigtige sprog...I pludrer jo heller ikke hele tiden til ham, regner jeg med.

Jeg kan godt forstå, at du blir usikker på om I gør det rigtige....men tag SP´s ord med en gran salt og tro på, at I ved hvad der er bedst i den sidste ende.

Med hensyn til det sidste tænker jeg, at det er jeres søns måde at signalere på, at han har fået nok stimuli og skal have en pause....gråd er jo det lille barns måde at kommunikere på

Dorthe

Anmeld

22. september 2010

Sisley

Øhhh det kan godt være jeg er lidt mærkelig, men hvad med liiige at klappe hesten... Et barn på 3 måneder fatter stort set hat og briller, så elsk det og tal med det stille og roligt, nus, kys og berør - det stimulerer rigeligt! Lad vær med at spekulere på stimulation og hvad andre børn på samme alder kan!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.