spørgsmål ang. Udvikling 3mdr??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

780 visninger
17 svar
0 synes godt om
22. september 2010

2721

Til jer med børn omkring de 3mdr.
Hvad gør i for at støtte og hjælp jeres børn til at udvikle sig med hensyn til at smile og tale?
Vi gør alt hvad sp siger og mere til og alligevel halter vores dreng efter på det punkt. Mortorisk set er han forud for sin alder, så der er ikke noget der. De første 2 en halv måned af hans liv var han hård plaget af kolik, så der var vores fokus mere på trøst og søvn.
gode råd og ide modtages med kys hånd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2010

Mor til Frederic og Freya

2606peanut skriver:

Hvad gør i for at støtte og hjælp jeres børn til at udvikle sig med hensyn til at smile og tale?
Vi gør alt hvad sp siger og mere til og alligevel halter vores dreng efter på det punkt. Mortorisk set er han forud for sin alder, så der er ikke noget der. De første 2 en halv måned af hans liv var han hård plaget af kolik, så der var vores fokus mere på trøst og søvn.

Snak med ham - få kontakt - synge sange - danse - lytte til musik osv.

Ville tage det fra sp med en grand salt. For tror helt klart på I gør alt det I kan får og med ham.

Vores havde også noget at slå os i hovedet med hver evige gang, fordi han ikke lige fulgte helt med i hendes lille sorte bog.

Frederic var en del indlagt det første ½ år og hun kom hver gang kort efter og brokked sig over at han ikke havde taget på - ikke var god og stabil nok i hans nakke osv. Jamen hallo lille sp, han havde lige været indlagt i 6 dage med drop lagt i tindingen og medicin hver 8 time og 3 poser hver gang. Selvføleglig laved jeg sanglege med ham, i det omfang det var muligt. Men lidt svært at lægge ham på maven osv. med ledninger og lign. 

Anmeld

22. september 2010

dorthemus

Runa var også længe om at smile og pludre...men nu i en alder af snart 4 måneder gør hun det ENDELIG og hele tiden!!

Jeg synger meget med hende og snakker og pludrer hendes sprog

Anmeld

22. september 2010

maria_wlt

Mor til Frederic skriver:

Ville tage det fra sp med en grand salt. For tror helt klart på I gør alt det I kan får og med ham.

Vores havde også noget at slå os i hovedet med hver evige gang, fordi han ikke lige fulgte helt med i hendes lille sorte bog.

Frederic var en del indlagt det første ½ år og hun kom hver gang kort efter og brokked sig over at han ikke havde taget på - ikke var god og stabil nok i hans nakke osv. Jamen hallo lille sp, han havde lige været indlagt i 6 dage med drop lagt i tindingen og medicin hver 8 time og 3 poser hver gang. Selvføleglig laved jeg sanglege med ham, i det omfang det var muligt. Men lidt svært at lægge ham på maven osv. med ledninger og lign. 

Tag det med et grand salt ja...

Helt normale børn skal nok nå det hele... til sidst 

Der går for meget konkurence og statetik i det synes jeg...

Anmeld

22. september 2010

serinasmor

2606peanut skriver:

kan godt forstå det bekymrer dig når nu din SP slår dig i hovedet  med det ....

vi gjorde ikke noget specielt da serina var 3 mdr ...

hun ville ikke ligge på maven på et tæppe så længe ad gangen ... men så legede vi trilleleg i stedet .. så kom hun kortvarigt om på maven mange gange i løbet af en dag ...eller hun lå på mors/fars bryst mens vi halvt lå ned i sofaen ... vi snakkede rigtig meget med hende .. og sang hjulene på bussen, jeg er en lille undulat og i østen stiger solen op med fakter mens hun lå på sin dyne på ryggen på gulvet...

det var faktisk også der vi begyndte til babysalmesang ... hvilket de vist sprogligt og motorisk får rigtig meget ud af...

men til slut .. tag det ikke så tungt .. det skal nok komme

Anmeld

22. september 2010

2721

Mor til Frederic skriver:

hvor er det rart at vide vi ikke er de eneste der har problemer med sp. Hun får mig virkelig til at tvivle på mig selv. Men jeg har efterhånden så ondt i mine kinder af konstant at side med et påklistret ssmil mens jeg siger. Ihh du kigger på mor. Nu kigger du ud af vinduet. Ja nu er du ked. Nu kigger du på mor ja du gør. Og nu kigger du ud af vinduet. Næh hvor du snakker, var det et lille smil? Ihh hvor er du dygtig.!!!! Men næh nej jeg gør stadig ikke nok. SUK

Anmeld

22. september 2010

2721

dorthemus skriver:

Runa var også længe om at smile og pludre...men nu i en alder af snart 4 måneder gør hun det ENDELIG og hele tiden!!

Jeg synger meget med hende og snakker og pludrer hendes sprog

Ej hvor er det bare dejligt og høre. vi fik nemlig at vide i går at det at han ikke gør det hver gang han ser vores ansigt tyder på han ikke blir hørt og er psykisk underudviklet

Anmeld

22. september 2010

dorthemus

2606peanut skriver:

Ej hvor er det bare dejligt og høre. vi fik nemlig at vide i går at det at han ikke gør det hver gang han ser vores ansigt tyder på han ikke blir hørt og er psykisk underudviklet

Hmm det synes jeg er en lidt for hurtig konklusion at drage

Runa var bestemt ikke understimuleret....jeg har sludret og snakket og sunget i et væk med hende og hun har nydt det og smilet, bare ikke så konsekvent  Hvordan er han når I er sammen med ham?..er han opmærksom og interesseret i jer og det der foregår omkring ham? Runa fulgte altid med i alt med en lille bekymret rynke i panden...jeg tænkte tit på, hvad der mon foregik inde bag

Det ændrede sig for alvor for en 2-3 uger siden...nu pludrer, smiler og griner hun. Hun er så opmærksom på én når jeg og andre taler til hende og hun er ved at dø af grin når man efteraber hende

Jeg er sikker på, at så længe man taler med sit barn, synger og i det hele taget inddrager barnet naturligt i hverdagen som ethvert andet medlem af familien, så kan det ikke gå galt.

Anmeld

22. september 2010

2721

dorthemus skriver:

Hmm det synes jeg er en lidt for hurtig konklusion at drage

Runa var bestemt ikke understimuleret....jeg har sludret og snakket og sunget i et væk med hende og hun har nydt det og smilet, bare ikke så konsekvent  Hvordan er han når I er sammen med ham?..er han opmærksom og interesseret i jer og det der foregår omkring ham? Runa fulgte altid med i alt med en lille bekymret rynke i panden...jeg tænkte tit på, hvad der mon foregik inde bag

Det ændrede sig for alvor for en 2-3 uger siden...nu pludrer, smiler og griner hun. Hun er så opmærksom på én når jeg og andre taler til hende og hun er ved at dø af grin når man efteraber hende

Jeg er sikker på, at så længe man taler med sit barn, synger og i det hele taget inddrager barnet naturligt i hverdagen som ethvert andet medlem af familien, så kan det ikke gå galt.

Det syntes vi også det er.
Altså, han er meget opmærksom på ALT. Han rynker faktisk også tit panden når han kigger rundt Han kan nogen gange se meget alvorlig ud:I
Jo han kan sagtens smile og pludre til os, det er bare ikke så meget han gør det
Vi taler rigtig meget med ham og fortæller altid hvad der sker og hvad vi laver. Men vi stoppede en del med at synge efter sp sagde at vi skulle tale til ham som et voksent menneske og holde lange pause, får at vente på hans svar. Jeg plejede og lave sådan nogle sjove lyde mens jeg kilde og nussede ham på maven, men det var ogsåforkert, i følge sp
Er bare blevet så rundt på gulvet over hvad der er rigtigt og hvad der er forkert vil jo så gerne gøre det rigtige så han lære det han skal
Det eneste er at han rigtig ofte stadig bare begynder at græde ud af det blå. Han ligger og vi snakker og han smiler lidt og så på et split sekund, slår han over i gråd

Anmeld

22. september 2010

AWO

Altså, børn kan jo ikke udvikle sig ens!!!

Du siger jo selv, han er forud motorisk - altså har han bare brugt mest kræfter på det indtil nu! Det andet skal nok komme, bare du husker at sætte ord på - på en naturlig måde.

Det, han ikke har lært de sidste par måneder, pga. kolik og lysten til motorik, kan han hurtigt nå at indhente.

HVis du senere bliver i tvivl omkring hans sproglige udvikling, og gerne vil vide, hvad du kan gøre på de forskellige stadier, kan du altid kontakte din kommunale talepædagog.

KH Anke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.