Kontorassistent

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2010

Nadia&Daniel

morNov2010 skriver:

Uha... du må endelig endelig ikke forveksle de to uddannelser lægesekretær og sundhedssekretær med hinanden. Der er stor forskel.

Jeg er godt klar over, at de prøver at sælge sundhedssekretær uddannelsen som en erstatning for lægesekretæruddannelsen, men, som lægesekretær, kan jeg fortælle dig, at jeg kender ikke nogen på det sygehus jeg er ansat på, som vil ansætte en sundhedssekretær i stedet for en lægesekretær. Man vil hellere vælge en kontorassistent så.

Mvh. Mette

Årh okay - må lige have fat i de to studievejleder som jeg har snakket med så, for de sagde det var det samme og gav mig den hjemmeside.. Men tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2010

Sabrina2014

Det er bare nogle super skønne svar i har givet! :-) Er rigtigt glad for dem alle - og i arbejder sådan set alle med det jeg havde forstillet mig (de forskellige ting)..

Anmeld

22. september 2010

Sabrina2014

Benjamin09 skriver:

Jeg er uddannet, med speciale indenfor administration, men du skal være klar over at det er hammrende svært at få en elevplads på kontor med en HG, men det kan lade sig gøre hvis man er heldig. Hvis de har en ansøger med en HHX, så er det jo klart at de vil vælge den person, da de jo har lidt mere med i bagagen.

Ja, det ved jeg godt, og det forstår jeg også godt de ville. Men jeg er simpelthen ALT for skoletræt, til at tage den 3-årige, og alle de lektier der følger med. Jeg gik på gymnasiet i ½ år, og jeg blev nødt til at stoppe fordi jeg netop var for skoletræt, så jeg tror at en HG ville være den rigtige vej for mig. Så må jeg selvfølgelig score toppen af karakterene, og ligge alt min personlighed i ansøgningerne, når jeg skal ud for at søge elevplads, og håber at folk finder mig spændende! :-)

Anmeld

22. september 2010

Sabrina2014

Nadia&Daniel skriver:

Lyder som en rigtig god ide

Har selv taget en HG (blev færdig 2005) - og jeg var rigtig glad for denne uddannelse/skolegang - det var lige mig Jeg valgte selv butiksvejen, men fortryder faktisk lidt i dag, at jeg ikke tog kontorvejen, pga arbejdstiderne og lidt påbegyndene rygproblemer..

Har faktisk selv overvejet at tage en 1-år uddannelse til lægesekretær (sundhedssekretær - http://www.cphwest.dk/index.action?menuId=16321), efter min barsel. Dog skal der lige ses på økonimien, om den kan holde til at jeg læser videre..

Men alt i alt - held og lykke med det hele

Ja, synes også selv det er en SUPER idé, specielt når jeg er så glad for kontorarbejde/computer arbejde herhjemme.

Jeg håber virkelig også at jeg kommer ind til Januar, så jeg ikke kan vente til August for at starte på min HG, fordi jeg vil virkelig gerne i gang med det....

Jeg havde også selv tænkt butiksvejen måske, og arbejde i Matas, eller en baby-butik (Babysam, whatever, you name it ), men efter god tids overvejelse er jeg blevet enig med mig selv om at kontorvejen er simpelthen meget mere mig.

Men mange tak for dit svar, og mange tak for dit held og lykke!

Anmeld

22. september 2010

Nadia&Daniel

Sabrina Lauritsen skriver:

Ja, synes også selv det er en SUPER idé, specielt når jeg er så glad for kontorarbejde/computer arbejde herhjemme.

Jeg håber virkelig også at jeg kommer ind til Januar, så jeg ikke kan vente til August for at starte på min HG, fordi jeg vil virkelig gerne i gang med det....

Jeg havde også selv tænkt butiksvejen måske, og arbejde i Matas, eller en baby-butik (Babysam, whatever, you name it ), men efter god tids overvejelse er jeg blevet enig med mig selv om at kontorvejen er simpelthen meget mere mig.

Men mange tak for dit svar, og mange tak for dit held og lykke!

Plus selvom man vælger kontorvejen istedet for butiksverden, er det samme skole gang på HG (var det i hvert fald i min tid), og så er det de to år i praktik som er forskelligt

Anmeld

22. september 2010

Sabrina2014

Nadia&Daniel skriver:

Plus selvom man vælger kontorvejen istedet for butiksverden, er det samme skole gang på HG (var det i hvert fald i min tid), og så er det de to år i praktik som er forskelligt

Ja lige præcis, det tager begge lige lang tid :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.