Hej tøser,
Jeg er virkelig i vildrede.. aner ikke mine levende råd.
Min søns far og jeg har fuldforældremyndighed og han skal selvfølgelig have samvær med vores søn.
MEN, det køre efter han præmiser. Han bestemmer hvornår og hvornår han ikke har tid/lyst.
Dvs der er ingen rytme i. 1 uge ser han ham eks 2 dage og så går der 1½ uge hvor han ser ham med 2 dages mellemrum. Yderst forvirrende for min søn og dybt frustrerende for mig at der ikke er noget sammenhæng i tingene.
Jeg har foreslået 50/50 eller hver anden weekend samt 1-2 uge dage i den ene uge. Men fordi hans far har valgt et arbejde med 3 holdskift vil han ikke dette.
Statsforvaltningen har været ind over og de ved ikke hvad de skal gøre for de skal jo have samvær når hans far ønsker dette.
Nu er min største frustration så at min kæreste kommer med det forslag at næste gang jeg få planen over samvær skal jeg sige at intet passer og istedet komme med forslag som beskrevet ovenfor. Hvad sker der hvis jeg gør dette?
Min frygt er jo at de til sidst vil tage Mikkel i døgninstitution indtil vi finder en løsning eller at hans far vælger ikke at se ham. Og hvor står vi så?
Jeg synes det er en forfærdelig omgang
og jeg har kæmpet med det i 2 år. Til sidst giver jeg simpelthen op og giver ham lov til det han vil, men det er jo heller ikke retfærdigt. ´Hvad hvis nu jeg ville have et arbejdet med skiftene arbejdstider??
Undskyld det blev lidt langt, håber på lidt råd, helst i den positive ende men kom med det du mener, er det for negativt for mig pt så forvent ikke lige min kommentar på det
Anmeld