Problemer med samvær

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.116 visninger
23 svar
0 synes godt om
21. september 2010

Chalala85

Hej tøser,

Jeg er virkelig i vildrede.. aner ikke mine levende råd.

Min søns far og jeg har fuldforældremyndighed og han skal selvfølgelig have samvær med vores søn.

MEN, det køre efter han præmiser. Han bestemmer hvornår og hvornår han ikke har tid/lyst.

Dvs der er ingen rytme i. 1 uge ser han ham eks 2 dage og så går der 1½ uge hvor han ser ham med 2 dages mellemrum. Yderst forvirrende for min søn og dybt frustrerende for mig at der ikke er noget sammenhæng i tingene.

Jeg har foreslået 50/50 eller hver anden weekend samt 1-2 uge dage i den ene uge. Men fordi hans far har valgt et arbejde med 3 holdskift vil han ikke dette.

Statsforvaltningen har været ind over og de ved ikke hvad de skal gøre for de skal jo have samvær når hans far ønsker dette.

Nu er min største frustration så at min kæreste kommer med det forslag at næste gang jeg få planen over samvær skal jeg sige at intet passer og istedet komme med forslag som beskrevet ovenfor. Hvad sker der hvis jeg gør dette?

Min frygt er jo at de til sidst vil tage Mikkel i døgninstitution indtil vi finder en løsning eller at hans far vælger ikke at se ham. Og hvor står vi så?

Jeg synes det er en forfærdelig omgang og jeg har kæmpet med det i 2 år. Til sidst giver jeg simpelthen op og giver ham lov til det han vil, men det er jo heller ikke retfærdigt. ´Hvad hvis nu jeg ville have et arbejdet med skiftene arbejdstider??

Undskyld det blev lidt langt, håber på lidt råd, helst i den positive ende men kom med det du mener, er det for negativt for mig pt så forvent ikke lige min kommentar på det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2010

Chalala85

Slet ingen

Anmeld

21. september 2010

A.

Chalala85 skriver:

Hej tøser,

Jeg er virkelig i vildrede.. aner ikke mine levende råd.

Min søns far og jeg har fuldforældremyndighed og han skal selvfølgelig have samvær med vores søn.

MEN, det køre efter han præmiser. Han bestemmer hvornår og hvornår han ikke har tid/lyst.

Dvs der er ingen rytme i. 1 uge ser han ham eks 2 dage og så går der 1½ uge hvor han ser ham med 2 dages mellemrum. Yderst forvirrende for min søn og dybt frustrerende for mig at der ikke er noget sammenhæng i tingene.

Jeg har foreslået 50/50 eller hver anden weekend samt 1-2 uge dage i den ene uge. Men fordi hans far har valgt et arbejde med 3 holdskift vil han ikke dette.

Statsforvaltningen har været ind over og de ved ikke hvad de skal gøre for de skal jo have samvær når hans far ønsker dette.

Nu er min største frustration så at min kæreste kommer med det forslag at næste gang jeg få planen over samvær skal jeg sige at intet passer og istedet komme med forslag som beskrevet ovenfor. Hvad sker der hvis jeg gør dette?

Min frygt er jo at de til sidst vil tage Mikkel i døgninstitution indtil vi finder en løsning eller at hans far vælger ikke at se ham. Og hvor står vi så?

Jeg synes det er en forfærdelig omgang og jeg har kæmpet med det i 2 år. Til sidst giver jeg simpelthen op og giver ham lov til det han vil, men det er jo heller ikke retfærdigt. ´Hvad hvis nu jeg ville have et arbejdet med skiftene arbejdstider??

Undskyld det blev lidt langt, håber på lidt råd, helst i den positive ende men kom med det du mener, er det for negativt for mig pt så forvent ikke lige min kommentar på det

altså  hvis i har problem med samvær så skal i i amtet og aftale præsis samvær hvilken dag klokken osv for ingen af jeg trives i den situation..hvor gammel er jeres dreng? og hvorfor skulle de tage din dreng i døgninstitution? det gør man jo ikke så du har ingeng grund til bekymring

Anmeld

21. september 2010

Nemesis

Altså Statsforvaltningen kan godt lave en samværdsresolution hvor der bliver skrevet ned, hvor, hvornår. fra og til.

Således at du og din søn kan få rytme i det, og ikke hele tiden skal stå stand by.

Om han så overholder disse tider, det er jo op til ham. Samvær er et tilbud ikke en pligt.

Men han arbejder vel ikke ALLE weekender..og han har da også en turnus således at han ved flere uger i forvejen om han er på dag, aften eller nat så han undskyldninger holder jo ikke.

Så vær bestemt om en ordning der gør at du også kan planlægge en hverdag.

:-) Sisse

Anmeld

21. september 2010

Chalala85

Vi har været derinde for at få hjælp til samvær 4 gange. Mikkel er 3 år.

Jeg ved ikke hvorfor det er bare min største skræk om de ville tage ham fra mig hvis det samvær hans far ønsker ikke er på de præmisser som jeg også føler er retfærdige for mig og Mikkel.

Anmeld

21. september 2010

Chalala85

ladydan1 skriver:

Altså Statsforvaltningen kan godt lave en samværdsresolution hvor der bliver skrevet ned, hvor, hvornår. fra og til.

Således at du og din søn kan få rytme i det, og ikke hele tiden skal stå stand by.

Om han så overholder disse tider, det er jo op til ham. Samvær er et tilbud ikke en pligt.

Men han arbejder vel ikke ALLE weekender..og han har da også en turnus således at han ved flere uger i forvejen om han er på dag, aften eller nat så han undskyldninger holder jo ikke.

Så vær bestemt om en ordning der gør at du også kan planlægge en hverdag.

:-) Sisse

Jeg har prøvet og prøvet med statsforvaltningen. Han har ham ca 1 weekend på en månede og ellers er det hip som hap fra uge til uge.

Jeg kan få tingene at vide 6 mrd frem ca men det hjælper jo ikke på dagene.

Statsforvaltningen synes vi skal tage hensyn til hans far job. Hvad med hensyn til Mikkels og min hverdag?

Det er bare som om han har flere rettigheder end os.

Anmeld

21. september 2010

Nemesis

Så må du fastholde at både dig og Mikkel har brug for at vide så i også kan planlægge og ellers må du jo være hård og fremover sige til din ex at en gang om måneden eller hver anden sætter i jer ned og aftaler så du har noget at planlægge ud fra og der kan komme reglmæssighed ind af hensyn til Mikkel også.

Har da godt nok aldrig oplevet en statsforvaltning der er så ... ubeslutsom.

Min ex havde også 3 holds skift, men det forhindrede på ingen måde at der blev lavet faste aftaler.

Så ring og snak med dem igen og eller må du jo fortælle din ex at de dage han så gerne vil komme ikke passer( når det ikke passer) men samtidig give ham nogle andre alternativer der passer jer.

Sisse

Anmeld

21. september 2010

Svei

Hvorfor skulle de tage ham fra dig...?

Og hvis faderen ikke gider ham så meget, er det så ikke bare feks kun at han ser ham et par timer om ugen, hver anden uge eller om måneden...altså bare lidt samvær...

Anmeld

21. september 2010

Chalala85

ladydan1 skriver:

Så må du fastholde at både dig og Mikkel har brug for at vide så i også kan planlægge og ellers må du jo være hård og fremover sige til din ex at en gang om måneden eller hver anden sætter i jer ned og aftaler så du har noget at planlægge ud fra og der kan komme reglmæssighed ind af hensyn til Mikkel også.

Har da godt nok aldrig oplevet en statsforvaltning der er så ... ubeslutsom.

Min ex havde også 3 holds skift, men det forhindrede på ingen måde at der blev lavet faste aftaler.

Så ring og snak med dem igen og eller må du jo fortælle din ex at de dage han så gerne vil komme ikke passer( når det ikke passer) men samtidig give ham nogle andre alternativer der passer jer.

Sisse

Ja det må jeg vidst prøve igen så.. det har ikke været til meget hjælp endnu desværre. Men det skal altså fungere. for begge parter.

Anmeld

21. september 2010

Chalala85

Jbk skriver:

Hvorfor skulle de tage ham fra dig...?

Og hvis faderen ikke gider ham så meget, er det så ikke bare feks kun at han ser ham et par timer om ugen, hver anden uge eller om måneden...altså bare lidt samvær...

det er nok bare min største skræk fordi vi ikke kan samarbejde.

Jamen han vil gerne se ham, men kun når det passer ind i hvad han ellers vil osv og det ligger så på meget dumme dage og hvor Mikkel så ikke får en fast rytme osv.

Når vi har været i statsforvaltningen fortæller han altid hvor meget han gerne vil se sin søn osv hvilket også er fint hvis der bare var en rigtig rytme i.

Jeg kan jo ikke tilmelde Mikkel en sport for den ene gang skal han så være hos sin far osv og så er det ikke sikker han kan deltage.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.