Er vores hvalpe dyre???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.289 visninger
13 svar
0 synes godt om
24. juli 2008

Kloster

Ja vi fik jo pludselig små labrador-hvalpe for 2 uger siden.
Vi regner med at de skal dyrlægeundersøges, vacc og have ormekur, inden de skal sælges.
Vi har både moren og faren.

Moren er gul, ægte uden papirer og er "gammel konkurrencehund i lydighed. Har vundet flere pokaler, nåle og har været udtrukket til reserve til DM.

Faren er brun, ægte, med papirer og er konkurrencehund og har været til udstilling. Har dog ikke vundet nogle pokaler osv endnu, da vi kun har haft ham i 5 mdr.

Hvalpene er sorte (kan sagtens lade sig gøre, da Labradore fører farverne vidre i generne og kan sagtens springe farver over. Dvs at 2 gule sagtens kan få sorte ell brune hvalpe, hvis bedsteforældrene er sorte ell brune)

Vi regner så med, at tage 3000,- pr stk.
Min veninde synes så det er enormt dyrt, da hun kun regnede med, de kostede 500,-

Hvad synes I(?)

(H)
Kloster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juli 2008

Muffinmus

Hmm.. vil sige at det finder i ud af:) er der ingen der melder sig køm købere må man sætte sin pris lidt ned:)

Anmeld

24. juli 2008

Christinahr

Har du prøvet at kigge på dba eller guloggratis med prisen?

Jeg synes det er dyrt når de er sorte og uden papire. Nu har vi mange labradore i min fam og mener omkring 1500 uden stamtavle er mere passende ir og med der er så mange af slagsen

Men hvis i kan få 3000 skal i da bare ta det :P

Anmeld

24. juli 2008

charlottekri

jeg ville have sagt max 2500 for tæver og 2000 for hanhunde... der er jo papirer på den ene og den anden er ægte.. (dog uden papirer; derfor den lidt mindre pris end i var valgt...) men det er jo helt op til jer selv! det koster jo at få dem til dyrlægen og det kan aldrig løbe rundt med 500 kr. det taber i penge på, hvis de både skal undersøges, vaccineres og have ormekur.:-o det er noget helt andet hvis i lader den næste ejer tage sig af alt det...
(H)

Anmeld

24. juli 2008

miver

Jeg synes så bestemt ikke der er dyrt

Vi har selv givet 3000kr for vores dejlige rundkørelse af en hund (du kan evt se hunden under min profil med blandet billeder )= ;o)
Jeg ville gerne igen (hvis jeg på et tidspunkt skal have flere hund gi 3000 for en uægte hund),
dine er jo samme race men bare uden papir.
(osse når det er inkl dyrelæge, vacc, og ormekur)

Tillykke med den og rigtig meget held og lykke med salget :)

Mvh mie

Anmeld

24. juli 2008

stinnamus

jeg syntes det er en meget fair(billig) pris. mange blandinger bliver solgt for 2500-3000 kr.

Anmeld

25. juli 2008

Rahmberg.dk

Jeg ville så aldrig købe en "blandings"hund uden papirere til den pris.
1500 er absolut max. af det jeg ville give.

Hilsen Berit

Anmeld

25. juli 2008

Balderson

Hej Kloster

Hvis man kigger på det overordnet, så har det bestemt en betydning at der ikke er papir på begge jeres dyr.. Uanset hvor mange pokaler, nåle osv. jeres tæve har vundet, så er hun i de professionel øje ikke ægte..

Og det har heller ikke betydning af hanhunden har papir, for I (forstår mig ret) har jo parret ham med en tæve uden papir..

Så dette kan godt have betydning for prisen af hvalpene...

Jeg har selv en flot og stor hanhund og han må aldrig blive parret med en tæve, hvorpå der ikke findes papir omkring ægteheden fra Dansk kennel klub...

Jeg ville ikke kunne få 3000 kr. for hvalpe af min race, når man samligner at hvis min hanhund blev parret af en tæve med papir, så kan sælger forlange 12.000 kr. pr. hvalp..

Men alt dette gør ikke jeres hvalpene mindre søde :)

og det burde ikke være prisen der er vigtig, når man vælger at få hund..

Sådan fungerer det i hvert fald i min verden..

Jeg vil så også sige at 500 kr. for en hvalp, det ville jeg aldrig sælge dem til.. Det er for lidt...

Jeg mener at det er omkring 1500 - 2000 kr. Dyrenes beskyttelse tager for deres hunde, så jeg ville nok mene at det er i den prisklasse i kan sælge dem i....

Mvh

Anmeld

25. juli 2008

Pia

Hej

Jeg har ike forstand på hvad prisen på jeres hunde bør være, men kan oplyse følgende..

Vi har selv en ægte cocker. Han er købt på en kenndel der kun avler cocker hvor stam tavle og alt er iorden på..
Både morderen og faderen til vores hund har vundet en masse præmier i alt muligt..
Vores hund skulle have kostet 5000 kr, men da han har et blåt øje og derfor ikke kan bruges til noen form for konkurrence, ja så måtte de kun sælge ham til 3500 kr..
Så jeg tænker lidt, at da dine hvalpes forældre jo er halvt med stam tavle og havlt ikke med, ja så var 3500 kr måske og det i kan tage for jeres..

Men jeg kender ike nogte til priser ellers..

kh Pia.

Anmeld

25. juli 2008

H+S Skjolgborg.

da vi købte en labrador-hvalpe havde den også fået 1 vcc.Der have mor stamtavle der gav vi 2000 kr. + chippen så lidt over 3000 kr blev det.
i kan jo kun prøve også kan i jo gå ned i prisen hvis det er.
Mvh henriette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.