Kære farmor ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. september 2010

>>Carina<<

Jeg syns den er meget rørende og sigende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2010

SussieThyssen

Jeg hører også til de, der ikke er så vild med hende, men det er nu mest hendes stemme, der irriterer mig, for jeg har altid godt kunnne lide humoren og "blinket i øjet" i hendes tekster. Jeg har det på samme måde med Sebastian, Johnny Madsen og CW Jørgensen. Hvis de bare ville nøjes med at lave musikken og teksterne og så eller holde munden lukket

Nå, men til sangen her. Den er god og den siger netop noget om det, som man pludseligt opdager, når man når en vis alder, nemlig at man utroligt gerne ville have kendt det menneske, der var/ er bag den farmor/ mor, morfar eller anden vigtig person i ens liv, men som man kun har kendt med barnets øjne.
I de senere år, især efter jeg siden 2004 hvert eneste år har mistet en eller flere i familien, ja så har jeg ofte tænkt netop den tanke. "Hvem pokker var mennesket egentligt bag?"
Men så er det bare alt, alt for sent.

Sangen/teksten sender jo netop det budskab, at det er vigtigt at lære hinanden at kende inden det er for sent. Men hvis man ikke er parat, så kan man jo heller ikke stille spørgsmålene, vel!?!
Men det er måske også et budskab til os om at sørge for at vores omgivelser lærer OS at kende. Det er også en vigtig ting. For hvis vi går rundt og er så tilknappede, som mange er i vores fortravlede samfund, ja hvordan skal mennesker omkring os så netop lære os at kende?

Så jo...en dejlig tekst.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.