LilyMarleen skriver:
Hvor gamle var de da du begyndte at give dem vælling ? Min mor fortalte mig at vi fik vælling fra vi var 6 uger gamle, og derfra sov vi igennem. jeg forstår ikke helt hvorfor man er gået fra det ?? Jeg overvejer det meget kraftigt nemlig
Hehe tjaaa..hvorfor er man gået fra det?
Det er sådan nogle ideer man får i samfundet on and off, at lige pludseligt så må man ikke et eller andet som man har gjort gennem alle tider, og så pludseligt finder man ud af at så må man godt alligevel, og så må man ikke igen, og om igen, igen.
Der er altid en risiko for at et lille barn ikke kan tåle det ene eller det andet, men derfor er det jo ikke ensbetydende, at majoriteten ikke kan.
Her drejer det sig om at man har en ide m at man skal amme længst muligt, og at små børn ikke må få andet i lang tid, fordi man har opdaget at nogle børn udvikler allergi imod fx mælk og mælkeprodukter.
Men ser man på naturfolk, så har de til alle tider givet småbørn supplerende kost, når moderen vurderede at tiden var inde til noget mere, og deres børn lider af mindre allergi end vores her i vesten gør.
Så jeg tror at man lytte til sin sunde fornuft først og fremmest, og så naturligvis bruge lidt tid på at undersøge tingene grundigt, samtidigt med at man har i memorandum at eksperterne ikke altid har ret.
Vi ved at små børn ikke har godt af at få rigtig mælk for tidligt, derfor laver man selvfølgelig vælling på MME, og man bruger maizena mel til at lave det på, da selv allergikere i næsten 100% af tilfældene ikke udvikler allergi mod netop majs.
Har man et for tidligt født barn eller et meget lille spædt barn skal man naturligvis ikke give dem vælling, det er deres mavetarmsystem ikke gearet til, men babyer med alm fødselsvægt og sundhed kan sagtens tåle det, og nattero DET får man.
De fleste mødre føler som regel selv, at deres barn ikke bliver ordentligt mæt, og så er det tid at give dem noget at leve af og sove på.
Og vurderer du at tiden er inde for din bebs, jamen så lav en gang maizenavælling til sidste måltid. Få din mor til at vise dig hvordan det laves. Det eneste du skal bruge er de sutter med stort hul i.
Som sagt var mine 8-14 dage da jeg begyndte at give dem det, men sådan er det når man får 5 kgs børn.
Så følg du bare din mors råd..hun er ikke så tosset endda 
Og ja, det er svært, for hvornår er det "gammeldags" godt og hvornår er det nye?
Som sagt, lyt til dig selv og dit barn, og brug den sunde fornuft.