Jeg kunne godt tænke mig at vide...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.935 visninger
16 svar
0 synes godt om
21. september 2010

Eliza/lykke

1) hvornår sov jeres babyer igennem - altså fra aften til næste morgen?

2) Brugte I nogen specielle metoder?

3) Hvor længe har de sovet fra f.eks. 20.00-07.00 - altså i antal måneder?

4) Hvad gør I, hvis de vågner om natten - tror I at det er sult eller drømme?

5) Hvor længe kan de holde sig vågne af gangen, 4-5-6- mrd gamle?

Jeg glæder mig til at læse jeres svar.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2010

BinaMor

gabriella vågner stadig ofte. og hun er 2 årog 4 måneder. dog pga drømme. hun vågende til en ammetår indtil hun var 18 måneder og jeg stoppede det. så vågnede hun til at blive holdt i hånd nogle måneder og nu sover hun for det meste igennem hvis hun ikke har marerit altså.

Anmeld

21. september 2010

maria_wlt

1.... Tristan var 2 mdr gammel da han begyndte at sove fra 21-07. Gør det stadig )

2.... Vi får han spist af rigtig godt, holde styr på hans søvn i løbet af dagen, så han virkelig er træt til aften.

3... Fra 2 mdr

4... INGEN lys, får sutten, men hvis det ikke hjælper så får han en flaske. Sker meget sjældent 

5... Tristan eer snart 9 mdr, og kan nemt holde sig vågen i 5-7 timer i træk, men er så også SMADRET til sidst.

Tristan blev flaskebarn fra ca 2 mdr, så tror bestemt at det kan ha en indflydelse på at han sov hurtig igennem

Anmeld

21. september 2010

Mette.

Emilie har sovet igennem 1 måned nu. Fra kl. 21-30/22.00-6.30/7.00. Hun er næsten 5 måneder, så hun var knap 4 måneder da hun fast begyndte at sove igennem.

Vi begyndte på grød lige før hun blev 4 måneder og efter det har hun sovet igennem siden.

De få gange hun vågner om natten kan jeg hurtigt fornemme og hun er sulten. Hvis hun tager sutten og lukker øjnene med det samme igen skulle hun bare lige puttes efter hun har drømt, men hvis ikke hun sover med det samme igen er hun sulten og får en tår mælk.

For tiden er Emilie ikke vågen mere end 3 timer, før hun har behov for en lur igen. Hun sover som regel 2 x 2 timer i løbet af dagen, plus nogle små power-naps.

Anmeld

21. september 2010

frk Jensen

Eliza/lykke skriver:

pyhh.. mon jeg kan huske baby tiden.. prøver..

1. Min søn sov igennem da han var 6 mdr gammel og kom ind på hans eget værelse.

2. Har altid brugt det med godnat, sov godt, mor elsker dig osv.. og så lukker jeg døren på klem..

3. M sover stadig igennem... han blir snart 2 år. Han vågner ofte og kommer ind til mig om natten.

4. Jeg stoppede ham godt med grød og efter 6 mdr fik han slet ikke flaske om natten.

5. M er altid blevet puttet efter en time til to efter..

kram

Anmeld

21. september 2010

SussieThyssen

Mine har sovet igennem fra ca 22 til 7 fra de var en uge til 14 dage gamle.
Men jeg drog jo også hjem med 3 mdrs babyer, som en gammel sygeplejerske sagde til mig, fordi de var så store.
Så mine har fået vælling i flasken til sovetid, og så blev der ro.
Vågnede de lidt om natten fik de en tår kamillete, og ellers bare en sut.
Jeg kender i det hele taget ikke til natteproblemer med de børn jeg har haft under mine vinger til sovning.
Selvfølgelig kan de da få en periode, det kan alle børn, hvor de pludseligt bestemmer sig til ikke at ville sove, men det er da altid gået hurtigt over igen.
Mine unger har også lidt meget af marreridt, men det har vi løst ved at de er faldet i søvn i vores seng og har haft mulighed ved at kunne komme og sove hos os hvis de trængte til det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

21. september 2010

Pige2009

Eliza/lykke skriver:

1. Laura var 6 mdr. inden hun tog 12 timer i streg

2. Vi har altid haft samme putteritual med nattøj, sang/historie og så i seng.

3. Laura har siden hun var 8 mdr. sovet fra 19-6 eller 7 om morgenen. Hun er 11 mdr. nu.

4. Laura græder hver nat men jeg skynder mig at give hene sutten og så sover hun videre. Det kommer an på alder om de vågner pga. sult.

5. Laura har siden hun var 4 uger gammel næsten kun sovet 1 gang om dagen, også har hun været vågen resten af tiden.

K.h. Linda

Anmeld

21. september 2010

B&J

Eliza/lykke skriver:

Daniel er 6 mdr i de sidste 2mdr har han vågnet mellem kl 5-7 for at få sin flaske ellers hvis han vågner om natten ja så er det fordi han drømmer....

han sover fra kl 19 til kl 6.30 - 7.30 der i mellem hvor han så lige er oppe og få sin flaske.. ellers sover han trykt og godt

Anmeld

21. september 2010

Lise

Jeg ved ikke hvornår Simon sov igennem - han var gammel. Han havde en masse bøvl med ører, og vågnede og græd hver nat. Men det skete da. Tror han var knap et år før han første gang sov igennem. Men måske to år før det var noget vi kunne "regne" med. Casper på seks mdr vågner 2-3 gange hver nat endnu.

Metoder...hmm...narj.. metoder til hvad?

Casper er som sagt 6 mdr, og han vågner pga sult om natten. Han er elendig til at spise om dagen, så sp siger at jeg SKAL fodre ham om natten stadig - nok en måned eller to endnu. Men Simon vågnede...bare fordi han gjorde. Efter han var blevet 5-6 mdr stoppede  vi nattefodringen, og det var ikke noget problem. Han ville bare have kys, kram og kærlighed. Så han fik sit kram, eller en sut, eller kom ind i vores seng og sov videre.

Casper holder sig vågen 2-4 timer af gangen. Han vågner oftest kl 5:30, sover ca 8:30-11, igen 13-15, og så kommer han i seng kl 19.

Tror jeg fik svaret på det hele

Anmeld

21. september 2010

LilyMarleen

SussieThyssen skriver:

Mine har sovet igennem fra ca 22 til 7 fra de var en uge til 14 dage gamle.
Men jeg drog jo også hjem med 3 mdrs babyer, som en gammel sygeplejerske sagde til mig, fordi de var så store.
Så mine har fået vælling i flasken til sovetid, og så blev der ro.
Vågnede de lidt om natten fik de en tår kamillete, og ellers bare en sut.
Jeg kender i det hele taget ikke til natteproblemer med de børn jeg har haft under mine vinger til sovning.
Selvfølgelig kan de da få en periode, det kan alle børn, hvor de pludseligt bestemmer sig til ikke at ville sove, men det er da altid gået hurtigt over igen.
Mine unger har også lidt meget af marreridt, men det har vi løst ved at de er faldet i søvn i vores seng og har haft mulighed ved at kunne komme og sove hos os hvis de trængte til det.

Kærligst
Sussie

Hvor gamle var de da du begyndte at give dem vælling ? Min mor fortalte mig at vi fik vælling fra vi var 6 uger gamle, og derfra sov vi igennem.  jeg forstår ikke helt hvorfor man er gået fra det ?? Jeg overvejer det meget kraftigt nemlig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.