Hej tøser. 
Har det bare SÅ mærkeligt...
Har idag været hos en ældre dame jeg hjælper med lidt forskelligt i sin hverdag, da hun er bundet til sit hjem pga sygdom.. Hun ved vi prøver at blive gravide, men at der pt lige nu er sat pause knap på (det er en meget lang historie)..
Nå men.. idag spurgte hun meget forsigtigt, om jeg havde overvejet aflastningsfamilie.. Hun er en rigtig god menneske kender, og syntes bare jeg ville være helt perfekt.. hun er selv opvokset i forskellige familier, og hendes ene barn er også, så hun har erfaring på området... min kæreste og jeg har snakket om før, men det endnu ikke "kommet så vidt" pga behandlingen, vores hus osv...
Lang historie kort - -
Det pudsige er så, at jeg kommer hjem, og der ligger der en besked til mig.. Fra, min kærestes bedste vens søster.. Søsteren er min kæreste vokset op med fra han var 5-6år gammel, så hun kender ham rigtig godt.. Og han kalder hende hans søster, også selvom vi ikke ses så tit mere..Jeg har ikke haft så meget med hende at gøre, men vi ved hvem hinanden er...
Hun er enlig mor til 3, hvoraf den mellemste er meget hos hendes anden bror, og den yngste, en pige på 3, ikke ser sin far da han efter en skilsmisse ikke vil se hende eller have nogen form for kontakt. (Hun var spæd da de skiltes)
Nå men.. beskeden, er meget forsigtig, og hun skriver hun længe har ville spørge men ikke turde, men at hun nu gør det.. Og er bange for at jokke i spinaten, da hun ved hvor længe vi har prøvet uden held..
Hun forklarer hun har ansøgt om aflastningsfamilie hos kommunen som har afslået, da de mener børnene trives hvor de er, men at hun føler hun ikke har nok timer i døgnet, har dem 24/7, osv.. Og spørger om vi kunne tænke os at hjælpe hende med den yngste en imellem...
Jeg blev faktisk meget rørt da jeg læste hendes besked, men samtidig kommer der jo andre tanker, såsom, vil hun bare være ung igen, og "fri for børnene" og aaaallllttt muligt man slet ikke skal tænke på..
Jeg syntes jo det er utrolig modigt at spørge! Og som hun skriver har hun længe tænkt på det..
Det er noget jeg har tænkt på længe, men fordi vi ikke har mulighed for at have et ekstra værelse hvor vi bor nu (Er ved at finde nyt hus) er det ikke kommet til det helt store beslutningsemne endnu..
Jeg er rigtig rigtig rørt.. Syntes det er rigtig stort hun tør spørge, og i det hele taget overveje, og mene at hun vil lade os hjælpe med hendes datter.. jeg er tit blevet spurgt om jeg ikke skulle være plejeforældre, eller aflastningsfamilie.. Så der må jo være noget om snakken... Ja, kan ikke sige det nok, er bare helt paf..
Er uddannet inden for social og sundhed, og har været på udlandsophold, for at arbejde med handicappede, og psykisk/fysisk syge børn, så har erfaring med børn, og sådan lidt forskelligt.. Er nok en meget menneselig person, der ofte lader andre komme i første række.. Sætter stor pris på at hjælpe hvor jeg kan 
Men, nu sidder jeg og tænker praktisk... Hvis man laver sådan en aftale - kan man så få kommunen med ind over - nu ved jeg jo ikke hvor meget hun havde tænkt sig, men sådan man har kommunen til alt det praktiske, hvordan gør man når det er nogle man kender...
kom med jeres guldkorn, har i eller er i aflastningsfamilie, og erfaringer, viden.. osv
..
Nathilsner Pixi