En sjov "lille" tanke

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2010

Vingummien

Nu kender jeg ikke hele baggrunds historien.

Men vil da nok også være blevet bekymret.

MEN, hvis nu det var en veninde. hvor jeg havde meget erfaring med at hun aflyste tit, eller bare blev væk. Jamen så vil jeg nok skrive en knap så pæn sms til hende. For jeg vil jo automatisk gå udfra at det er det hun gjorde igen.

Og når veninden så ringer fra sygehuset, vil jeg måske være lidt gal, og ikke se det seriøse i det personen siger.

Som sagt, komme rmeget an på situationen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Det lyder som en meget konkret situation? Er det noget du har oplevet?

Jeg er nok typen der ville blive voldsomt bekymret, men som Tulipan (det er altså underligt at kalde dig det ) skriver kommer det meget an på hvordan den pågældende veninde normalt er... Jeg ville måske også have tendens til at være lidt hurtig på aftrækkeren hvis hun normalt aflyste i sidste øjeblik, ikke overholdt aftaler osv....

Anmeld

21. september 2010

Vingummien

Caroline86 skriver:

Jeg er nok typen der ville blive voldsomt bekymret, men som Tulipan (det er altså underligt at kalde dig det ) skriver kommer det meget an på hvordan den pågældende veninde normalt er... Jeg ville måske også have tendens til at være lidt hurtig på aftrækkeren hvis hun normalt aflyste i sidste øjeblik, ikke overholdt aftaler osv....

Hehe :p love my name

Anmeld

21. september 2010

Nemesis

mariamiss6 skriver:

Hvis det var min veninde der ikke dukkede op og jeg ikke kunne komme i kontakt med hende, så var jeg godt nok blevet bekymret, for så vidt jeg ved har jeg ingen veninder der kunne finde på ikke at give besked når først de var gået hjemme fra, og de vidste jeg vidste det....

Hvis jeg selv var den veninde der kom til skade, og jeg fik de beskeder du her beskriver, ja, så havde jeg simpelthen skrottet hende... En veninde der ikke kan finde ud af at undskylde sådan en bommert, selvom hun ikke har været klar over ulykken forinden, er ikke det værd.... hun vil altid røvrende dig på den måde så..... Og det tætte bånd vil være mistet alligevel efter sådan en omgang...

Har du virkelig været udsat for det?

helt enig :-)

Anmeld

21. september 2010

frk Jensen

Caroline86 skriver:

Det kunne jo også være at veninden var bekymret over at du ikke dukkede op.. Men hvis man er blevet skrottet MANGE gange, så mister man vel lidt tilliden.

Det er da okay at man ikke har overskud til at snakke. Det er vel ligesom at "glemme sin mobil" i lommen og ikke lige gide at snakke.

Anmeld

21. september 2010

K.Rehder

Det er ikke en konkret situation jeg snakker om...det er bare nogle spørgsmål der et værd at stille sig selv og andre..

For at gøre spørgsmålet nemmere, siger vi at den pågældende veninde der ikke dukkede op, er en veninde der normalt overholder alle aftaler eller i værste fald giver lyd fra sig i meget god tid.

Dejligt at se at der er så mange bekymrede og betænkomme mennesker herinde  Det varmer

Anmeld

21. september 2010

Moderator

KRehder skriver:

Det er ikke en konkret situation jeg snakker om...det er bare nogle spørgsmål der et værd at stille sig selv og andre..

For at gøre spørgsmålet nemmere, siger vi at den pågældende veninde der ikke dukkede op, er en veninde der normalt overholder alle aftaler eller i værste fald giver lyd fra sig i meget god tid.

Dejligt at se at der er så mange bekymrede og betænkomme mennesker herinde  Det varmer

det er bestemt nogle spørgsmål der er værd at stille sig selv.. Syntes bare de var meget konkrete

Men jo, selvfølgelig er det sundt med lidt selvindsigt og jeg synes det er super vigtigt at man finder ud af hvordan man selv ville reagere i en given situation så man kan finde ud af hvordan man måske bør/burde reagere i den modsatte

Jeg gør også tit det, inden jeg opretter en tråd, at jeg tænker hvordan jeg som modtager ville læse det jeg skriver. Og det kan i mange tilfælde resultere i at jeg formulerer mig anderledes eller lign. (bare for at tage et eksempel herinde fra ). Altså for eks. hvis jeg opreter en tråd om noget jeg VED en herinde fra har oplevet. Hvordan vil hun så reagere på den tråd og på de eventuelle svar der kommer osv osv håber du forstår hvad jeg mener...

Anmeld

21. september 2010

K.Rehder

Caroline86 skriver:

det er bestemt nogle spørgsmål der er værd at stille sig selv.. Syntes bare de var meget konkrete

Men jo, selvfølgelig er det sundt med lidt selvindsigt og jeg synes det er super vigtigt at man finder ud af hvordan man selv ville reagere i en given situation så man kan finde ud af hvordan man måske bør/burde reagere i den modsatte

Jeg gør også tit det, inden jeg opretter en tråd, at jeg tænker hvordan jeg som modtager ville læse det jeg skriver. Og det kan i mange tilfælde resultere i at jeg formulerer mig anderledes eller lign. (bare for at tage et eksempel herinde fra ). Altså for eks. hvis jeg opreter en tråd om noget jeg VED en herinde fra har oplevet. Hvordan vil hun så reagere på den tråd og på de eventuelle svar der kommer osv osv håber du forstår hvad jeg mener...

Det kan du tro

Man kan vælge at sætte sprøgsmålene op på mange måder. Jeg vil bruge denne tråd til at finde ud af, om denne side er noget for mig, da jeg er forholdsvis ny herinde. Havde jeg fået negativ respons, så ville jeg også vide at dette sted ikke ville kunne give mig noget brugbart. Men der er heldigvis meget positiv feedback og jeg ved derfor nu at, jeg sagtens ville kunne bruge denne side og debatforum fremover, da folk herinde generelt har en sund indstilling

Anmeld

21. september 2010

K.Rehder

Caroline86 skriver:

Det kan du tro

Man kan vælge at sætte sprøgsmålene op på mange måder. Jeg vil bruge denne tråd til at finde ud af, om denne side er noget for mig, da jeg er forholdsvis ny herinde. Havde jeg fået negativ respons, så ville jeg også vide at dette sted ikke ville kunne give mig noget brugbart. Men der er heldigvis meget positiv feedback og jeg ved derfor nu at, jeg sagtens ville kunne bruge denne side og debatforum fremover, da folk herinde generelt har en sund indstilling

Anmeld

21. september 2010

Moderator

KRehder skriver:

Det kan du tro

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.