Et par spørgsmål der er værd at tænke over:
Er du den betænksomme og gode ven? eller-Er du den ligegyldige og dårlige ven?
Forestil dig at du snakker i tlf med en af dine nærmeste venner/veninder, der i samme øjeblik er på vej hjem til dig. Du hører ham/hende lukke og låse døren for at tage afsted hjemmefra. Efter lang tids venten og flere forgæves opkald er han/hun endnu ikke er dukket op, hvad gør du?.....
Bliver du bekymret over at der kunne være sket noget? Eller..Vælger du f.eks. at sende en sviner-sms, fordi "det fanme er for dårlig at han/hun ikke er dukket op"?
Lad os så prøve en ny vinkel...Forestil dig at du er vennen/veninden der tager hjemmefra og ender i et meget voldsomt trafikuheld på vej ned til vennen/veninden, der ved at du er på vej. Du vågner efter noget tid op på sygehuset og ser at du har modtaget en sviner-sms fra vennen/veninden, som du aldrig nåede hjem til, fordi "det fanme er for dårligt at du ikke er dukket op". Du ringer derefter til ham/hende og forklarer hvorfor du ikke dukkede op, hvortil der bliver svaret f.eks. :"Jeg har faktisk ikke lige tid nu, er på vej i byen" og/eller f.eks."Jeg har lige fået sat spiral op, så jeg har faktisk også ret ondt, så jeg gider ikke snakke nu"...Ville i sige "ok" og fremover lade som igenting? eller ville i vælge denne "såkaldte" ven/veninde fra?
For mange mennesker (heldigvis) er svarene ret klare og tydelige, men desværre ikke for alle..
Anmeld