Nogle der kan hjælpe? + billede, der ikke er så lækkert...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.879 visninger
22 svar
0 synes godt om
20. september 2010

Betina_fra_Als

Hejza,

Jeg har været så uheldigt at brænde mig på en pande med stegefedt, og det har betydet at jeg har fået en slem 2. gradsforbrænding på min højre pegefinger, lørdag den 11.9-10 og jeg holdt hånden i rindende koldt vand i over 3 timer.

Ringede til lægevagten som sagde at de ikke kunne gøre andet end at køle med vand ligesom vi gjorde hjemme, med andre ord ville de ikke se mig.

Mandag var jeg så til egen læge, her fik jeg en creme til at smøre med.

Torsdag var jeg igen til læge, nu med en finger der, var ved at tabe skindet og nu havde jeg fået noget gullig/grønlig smask på fingeren, lægen sagde at der ikke var infektion/betændelse i brandsåret, men jeg fik en stivkrampe alligevel, fordi jeg kunne ikke huske hvornår jeg sidst havde fået en.

På billedet kan man se, hvordan min finger nu ser ud nu, jeg er nysgerrig over hvad det gule på fingeren er, nogle der ved det?

Knus fra Betina
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2010

Vingummien

AD... Ja undskyld

Men er det ik betændelse?

Anmeld

20. september 2010

LouiseNielsen

Jeg tror det simpelrhen er fordi det begynder at hele, danne sår osv at det nu ser sådan ud.....

Anmeld

20. september 2010

birthee

Min mor fik sidste år en 3. gradsforbrænding på hendes arm, da hun skulle puste et lys ud... da det begyndte at hele, blev det også sådan noget gulligt-snasket noget... så jeg vil tro det er fordi det er ved at hele...

god bedring!!!

Mvh Birthe

Anmeld

20. september 2010

mariamiss6

jeg tror også det er fordi det heler nu... Måske er det beskadiget hud der nu kommer frem der midt på din finger... Men jeg ved det faktisk ikke....

Anmeld

20. september 2010

Muffinmus

ja, tror også det heler, fordi da min søn var 7 mdr fik han samme forbrnding på sin fod, og han skulle holde den smurt ind i creme i en plasticpose i 14 dage...og der begyndte det også at blive gult da det hele op:-)

Anmeld

20. september 2010

Mor-til-asta-09

Betina_fra_Als skriver:

Hejza,

Jeg har været så uheldigt at brænde mig på en pande med stegefedt, og det har betydet at jeg har fået en slem 2. gradsforbrænding på min højre pegefinger, lørdag den 11.9-10 og jeg holdt hånden i rindende koldt vand i over 3 timer.

Ringede til lægevagten som sagde at de ikke kunne gøre andet end at køle med vand ligesom vi gjorde hjemme, med andre ord ville de ikke se mig.

Mandag var jeg så til egen læge, her fik jeg en creme til at smøre med.

Torsdag var jeg igen til læge, nu med en finger der, var ved at tabe skindet og nu havde jeg fået noget gullig/grønlig smask på fingeren, lægen sagde at der ikke var infektion/betændelse i brandsåret, men jeg fik en stivkrampe alligevel, fordi jeg kunne ikke huske hvornår jeg sidst havde fået en.

På billedet kan man se, hvordan min finger nu ser ud nu, jeg er nysgerrig over hvad det gule på fingeren er, nogle der ved det?

Knus fra Betina

Jeg synes absolut du skal ringe til vagtlægen igen.. udover det ser meget ubehageligt ud, kan det være du har fået blodforgiftning..

Hilsen Jeanette der er kok, og har MANGE brændsår

Anmeld

20. september 2010

Maise

Det kan også være det der hedder Fibrin, som er en del af sårhelingsprocessen og det er gult. Er det meget snasket, lugter det ??

Anmeld

20. september 2010

Rikke Houmøller Thaarup

Den ser fin og helende ud.... Det gule snask er en del af helingsprocessen.. *S*
Ikke at det ser spor lækkert ud, men det er jo også et stort sår.

Smør med det du har fået hos din læge.. sikkert noget fucidin..
Og hold øje med om det bliver mere rødt, varmt og dunkende.. Og så hold øje med røde streger ved håndledet (hvilket er tegn på blodforgiftning).. Det giver nemlig en meget markant rød streg og du er ikke i tvivl hvis du ser den.. (been there, done that.. også pga et brandsår)

Anmeld

20. september 2010

Bellinda89

Puha sikke en omgang..! AVS.!!

Men det er fordi det er begyndt at hele , og det gule der er omkring , er en hinde mod snavns & skidt , for at beskytte såret..!! Det fik jeg ihvertfald afvide , da jeg havde brændt min finger på et toast jern...!!

Men rigtig god bedring ihvertfald

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.