Har lyst til at sætte en stopper for det...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.890 visninger
25 svar
0 synes godt om
19. september 2010

MM1987

Jeg har en dag(e) hvor jeg ikke synes jeg orker mere. Jeg er træt af at være i behandling, træt af at lægge planer efter noget der virker utrolig langt væk... træt, træt træt af at stå i stampe i hormonhelvede...

Ja, mit humør det svinger noget, for 10 dage siden var jeg helt oppe og ringe over 15 æg... Men det endte med endnu en trist nyhed, nemlig at der er langt imellem gode æg hos mig - og dermed er chancerne for en gennemført graviditet igen mindsket..

Jeg har denne her gang startet ud med at være positiv, for der var jo 1 rigtig flot æg, og mere skal vi jo ikke bruge. Jeg har prøvet noget nyt denne gang, nemlig at snakke til ægget (ja det lyder virkelig tosset). Jeg har ligget stille og hold på maven, og fortalt det lille kommende liv at vi allerede elsker det, og vi jo vil gøre alt hvad der står i vores magt for give det et godt liv. Jeg undskyldte også for at have været så utrolig ked af det i tirsdags, men det var min farmors begravelse - og at jeg nok skulle agere glad hule igen.

Jan og jeg havde en virkelig god dag igår, vi havde 5 års dag i onsdag, og valgte at fejre den igår. Dog da jeg var i bad inden vi skulle ud, fik jeg nogen stærke smerter i venstre side, sådan en ubehagelig konstant smerte, og blev rigtig bekymret. Men det gik over og vi gik ud og spiste. Vi fik FANTASTISK mad, og snakkede og hyggede i et par timer, inden vi tog forbi blockbuster på vej hjem og lejede film - The blind side, virkelig god feel good film - så alt i alt en virkelig dejlig aften. 

Idag ville jeg så igen, da jeg lå og var ved at vågne, snakke med vores lille guldæg - men det kunne jeg slet ikke, jeg følte bare jeg snakkede til min dele på maven... Det føltes bare tomt - og med det samme fik jeg bare fornemmelsen af at jeg var tom, ægget var væk. Det er selvfølgelig en stor gang fis, men det var alligevel gjort mig virkelig ked af det - og nu har jeg lyst til at stoppe.

Jeg er træt af at bruge mit liv på noget der ikke vil lykkedes, jeg er træt af at være ked af det, at lægge nye planer, at finde fordele ved ikke at være gravid nu med i næste måned. Træt af at vi ikke kan komme videre før det her lykkes - for det kan jo være jeg er gravid...

Jeg har lyst til at stoppe det hele, og tage ud og rejse... gøre noget andet...helt andet... 

Men samtidig gør det så ondt at skrive, for det er jo ikke det jeg vil. Jeg vil bare gerne skabe et lille nyt liv sammen med Jan, og får tårer i øjnene bare ved tanken om at det ikke vil lykkes...

Puha det blev langt... Som sædvanlig er det rart at skrive tankerne ned, men samtidig føler jeg stadig at jeg står i stampe...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2010

AnneBJ

til dig!

Anmeld

19. september 2010

AnneP

Hej Søde!

Jeg kan sagtens følge dig, i de følelser du har, med at skulle planlægge efter noget, der til tider kan virke så langt væk og næsten uvirkeligt! Og den der tomme følelse er bare den værste!

STORT KRAM TIL DIG!

Anmeld

19. september 2010

foto på lærred

Håber det lykkes, selv om du ikke er fohåbningsfuld...

Anmeld

19. september 2010

MM1987

AnneP skriver:

Hej Søde!

Jeg kan sagtens følge dig, i de følelser du har, med at skulle planlægge efter noget, der til tider kan virke så langt væk og næsten uvirkeligt! Og den der tomme følelse er bare den værste!

STORT KRAM TIL DIG!

Ja, det er godt nok en dum følelse...

Det er så dejligt at vide at man kan skrive herinde, og så ved i andre bare hvad jeg mener...

Jeg har lyst til at græde, men samtidig ved jeg også, at lige med denne her hjælper det ikke. Det er ikke bare en følelse der skal ud, for den vil fortsat være der...

Anmeld

19. september 2010

VNB

du får lige et KÆÆÆÆÆPE cyber-trøste-knus søde!

Hvor kan man bare tydeligt fornemme din sorg/glæder/frustratione ud af dine ord.... og hvor kan jeg bare nikke genkendene til alle de følelser og tanker som du beskriver...

Jeg fik helt tårer i øjene da jeg læste det du har ligget og fortalt til det lille guldæg!

Og jeg har kun én ting at sige:

TRO PÅ DET!!!!! Det skal nok lykkes jer at blive forældre!  og selvfølgelig har den lille lyst til at bosætte sig i din baby-hule! Der findes jo intet bedre sted hvor den kunne vokse sig stor og stærk!

tro på at det lille guldæg er der endnu, og at det lige nu er fuld igang med at bide sig godt og grundigt fast!

Ikke alle dage er lige lette... og især ikke som ufrivillig-barnløs behandlings kvinde! Men skyerne letter igen, og jeg er fuldstændig overbevist om at i nok skal blive en lykkelig lille familie!

Tænker på dig og føler med dig søde!

Anmeld

19. september 2010

Frk. Himmelblå

Årh, dit indlæg gav mig tårer i øjnene! 

Hvor kan jeg dog godt forstå dig - og så alligevel ikke - for jeg har jo ikke været i din situation, men alligevel - din længsel, dine drømme, dine håb - alt det, som hele tiden udfordres på ganske uretfærdig vis. Hvor føler jeg dog med dig!

Kan godt sætte mig ind i din "ambivalens" (selvom det måske er så meget sagt), for drøm og mareridt går hånd i hånd... Men jeg har bare sådan en positiv fornemmelse, hvad angår jeres baby-projekt. Det skal nok lykkes! 

Ih, altså, hvor er det svært at skrive et svar til dit indlæg, og måske burde jeg bare lade være... Men altså, håber, du fangede budskabet:

Anmeld

19. september 2010

AnneP

Mia Maia skriver:

Ja, det er godt nok en dum følelse...

Det er så dejligt at vide at man kan skrive herinde, og så ved i andre bare hvad jeg mener...

Jeg har lyst til at græde, men samtidig ved jeg også, at lige med denne her hjælper det ikke. Det er ikke bare en følelse der skal ud, for den vil fortsat være der...

Ja det er skønt at kunne få aføb for de følelser man har, og så få afvide at de er helt normale, og at man ikke er den eneste der har/haft dem! -det hjælper lidt!

for at dit guldæg bliver til en smuk bebs!

Anmeld

19. september 2010

MM1987

VNB skriver:

du får lige et KÆÆÆÆÆPE cyber-trøste-knus søde!

Hvor kan man bare tydeligt fornemme din sorg/glæder/frustratione ud af dine ord.... og hvor kan jeg bare nikke genkendene til alle de følelser og tanker som du beskriver...

Jeg fik helt tårer i øjene da jeg læste det du har ligget og fortalt til det lille guldæg!

Og jeg har kun én ting at sige:

TRO PÅ DET!!!!! Det skal nok lykkes jer at blive forældre!  og selvfølgelig har den lille lyst til at bosætte sig i din baby-hule! Der findes jo intet bedre sted hvor den kunne vokse sig stor og stærk!

tro på at det lille guldæg er der endnu, og at det lige nu er fuld igang med at bide sig godt og grundigt fast!

Ikke alle dage er lige lette... og især ikke som ufrivillig-barnløs behandlings kvinde! Men skyerne letter igen, og jeg er fuldstændig overbevist om at i nok skal blive en lykkelig lille familie!

Tænker på dig og føler med dig søde!

Tak søde...

Jeg vil SÅ gerne tro på, jeg vil SÅ gerne være positiv... Det gør det hellere nemmere, også selvom der skulle være en negativ test, da jeg så har større overskud til at tage sorgen. 

Jeg håber dagen imorgen er bedre, og at jeg kan genvinde kontakten med det lille æg...

Anmeld

19. september 2010

MM1987

SeptemberBaby skriver:

Årh, dit indlæg gav mig tårer i øjnene! 

Hvor kan jeg dog godt forstå dig - og så alligevel ikke - for jeg har jo ikke været i din situation, men alligevel - din længsel, dine drømme, dine håb - alt det, som hele tiden udfordres på ganske uretfærdig vis. Hvor føler jeg dog med dig!

Kan godt sætte mig ind i din "ambivalens" (selvom det måske er så meget sagt), for drøm og mareridt går hånd i hånd... Men jeg har bare sådan en positiv fornemmelse, hvad angår jeres baby-projekt. Det skal nok lykkes! 

Ih, altså, hvor er det svært at skrive et svar til dit indlæg, og måske burde jeg bare lade være... Men altså, håber, du fangede budskabet:

Jeg er rigtig glad for dit svar...

Jeg er glad for du har læst det, og du gider svare...

1000 tak, for forståelse og fremtidigt håb for os..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.