Bekymret over mit arbejde! (langt indlæg)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2010

Mka

må man spørge hvad for skod fagforening du er medlem af? Fagforeningen er der jo FOR DIG og ikke din arbejddsgiver. Så det synes jeg lyder mærkeligt at de ikke følger sagen helt må jeg sige. Selvom at de ud fra det du siger ikke kan se noget farligt i det du laver, skal de jo undersøge sagen og være helt sikker. tror ikke du kan få en sygmelding på det, hvis du ikke har papir på det er farligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2010

Anonym trådstarter

Mka skriver:

må man spørge hvad for skod fagforening du er medlem af? Fagforeningen er der jo FOR DIG og ikke din arbejddsgiver. Så det synes jeg lyder mærkeligt at de ikke følger sagen helt må jeg sige. Selvom at de ud fra det du siger ikke kan se noget farligt i det du laver, skal de jo undersøge sagen og være helt sikker. tror ikke du kan få en sygmelding på det, hvis du ikke har papir på det er farligt

Jeg er medlem af 3F.

Jeg har alle sikkerhedsdatabladene liggende herhjemme, og også de almindelige datablade til de produkter der er farlige.

Og i mit arbejde indgår samtidig meget Stress og jag til hverdag, og det vi producere vejer IKKE under 17kg.

Anmeld

19. september 2010

enrigtigfar?

Det der lugter sgu lidt (no pun intended...) - men at arbejdstilsynet ikke vil tage affære er under AL kritik - men hva faen - det er jo også en offentlig instans.

Hvis jeg var dig, ville jeg gå videre til det (anonymt) til pressen - det er bare ikke godt nok at man skal spises af med den slags arbejdsmiljø i dagens Danmark.

Anmeld

19. september 2010

Anonym trådstarter

enrigtigfar? skriver:

Det der lugter sgu lidt (no pun intended...) - men at arbejdstilsynet ikke vil tage affære er under AL kritik - men hva faen - det er jo også en offentlig instans.

Hvis jeg var dig, ville jeg gå videre til det (anonymt) til pressen - det er bare ikke godt nok at man skal spises af med den slags arbejdsmiljø i dagens Danmark.

Men man høre meget om at Danmark skal producere så vi kan eksportere og tjene flere penge.

hvis arbejdstilsynet giver danske firmaer bøder eller lukker dem så betyder det nedgang i økonomien for firmaet og for Danmark.

Og det er Staten ikke interesseret i.

Jeg ved snart ikke.....

Anmeld

19. september 2010

Mka

Anonym skriver:

Jeg er medlem af 3F.

Jeg har alle sikkerhedsdatabladene liggende herhjemme, og også de almindelige datablade til de produkter der er farlige.

Og i mit arbejde indgår samtidig meget Stress og jag til hverdag, og det vi producere vejer IKKE under 17kg.

Virker mærkeligt at de så ikke vil hjælpe dig, især sådan nogle som 3f, der er såå store.

Anmeld

20. september 2010

Anonym trådstarter

har snakket med min fagforening idag.

snakkede med en fyr, som var lyttende og meget forstående over for det her.

han ringede straks til arbejdstilsynet og de lovede at komme forbi uanmeldt på arbejdspladsen, for det var helt uhørt den måde det hele kørte på!

Jeg er bare så glad for at nogen ville lytte, og tage sig af den sag her, og det er ikke mig den er gal med.

Arbejdstilsynet rådet mig til at blive hjemme, da man på ingen forsvarlig måde kan udsætte en gravid for de ting der er i luften på det arbejde her.

det er ikke på nogen måde ansvarligt at arbejdsgiveren tager så let på sikkerheden, så det er godt der bliver set på det

Anmeld

20. september 2010

Pige2009

Det lyder da absolut ikke rart. Har du ikke mulighed for diskret at tage nogle billeder, som du kan sende til arbejdstilsynet anonymt? Det vigtigste er din og dit barns sikkerhed, og hvis du i løbet af den næste måneds tid ikke har fået en nærmere afklaring, ville jeg sygemelde mig uanset hvad og så lade økonomi være økonomi. Jeg er selv på dagpenge og klarer mig udmærket på trods

Håber tingene bliver bedre så du kan blive der

K.h. Linda

Anmeld

20. september 2010

Rikke Houmøller Thaarup

Anonym skriver:

har snakket med min fagforening idag.

snakkede med en fyr, som var lyttende og meget forstående over for det her.

han ringede straks til arbejdstilsynet og de lovede at komme forbi uanmeldt på arbejdspladsen, for det var helt uhørt den måde det hele kørte på!

Jeg er bare så glad for at nogen ville lytte, og tage sig af den sag her, og det er ikke mig den er gal med.

Arbejdstilsynet rådet mig til at blive hjemme, da man på ingen forsvarlig måde kan udsætte en gravid for de ting der er i luften på det arbejde her.

det er ikke på nogen måde ansvarligt at arbejdsgiveren tager så let på sikkerheden, så det er godt der bliver set på det

Godt de lyttede.. !!

Det er fuldstændig uhørt at en virksomhed vil tage ansvaret for fosterskader, frem for at skabe en sikker arbejdsplads....

Krydser fingre for at alt falder på plads nu og at de får et straks-påbud om ventilation og sug, samt regler for gravide og ammendes arbejde med giftige stoffer.

Anmeld

20. september 2010

enrigtigfar?

super! Så sker der sgu da noget. Få evt en lægeerklæring - den har en arbejdsgiver svært ved at komme udenom hvis der sku blive noget ballade...

Anmeld

21. september 2010

Anonym trådstarter

Min fagforening og Arbejdstilsynet sagde jeg skulle sygemelde mig idag, og få en ærklæring fra lægen, jeg har snakket med lægen her til morgen, og han forstår hvad det her går ud på, hans enest kommentar til det var at arbejdsgiveren var dumme i nakken og så fik jeg en tid til en konsultation imorgen.

Så nu sker der noget, og jeg er bare lykkelig for at jeg har fået medhold i den her sag, og at jeg har retten på min side, plus min fagforening bakker mig 100% op.

nu ser jeg frem til en afgørelse fra lægen og hvad der sker med mit arbejde.

tak for opmærksomheden alle sammen, det har været en hård tid med frustrationer og bekymringer, nu håber jeg bare blop er iorden, og ikke har taget skade inde i maven.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.