Udannelse til lægesekretær

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2010

Anonym trådstarter

TbCp skriver:

Hvis du har hf eller gymnasie kan du tage en HGS i stedet for HG... HGS'en kan tages på 12 uger.... det har jeg gjort

Har desværre ingen gymasieuddannelse eller noget, så det ser ud som om jeg bliver nødt til at tage en HG??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2010

louise8723

Anonym skriver:

Har desværre ingen gymasieuddannelse eller noget, så det ser ud som om jeg bliver nødt til at tage en HG??

Ja så kan du ikke komme udenom HG

Anmeld

19. september 2010

TbCp

Anonym skriver:

ja kan da se at elevlønnen er rimelig. Er over 25 år og er uddannet susu-hjæper og klinikassistent! Vil lige prøve at regne på det...

Da jeg ville tage den var der lavet nye regler der sagde at var man over 25 år og havde en erhvervsuddannelse, så skulle elev-stederne ikke give voksen-elevløn.... det satte desværre en stopper for mig....

Jeg ved ikke om det er sådan stadig og om det er alle steder i landet... men husk lige at tjekke for det er da for ærgeligt hvis du ikke kan få ret meget elevløn

Anmeld

19. september 2010

Anonym trådstarter

louise4060 skriver:

http://www.pla.dk/flx/laegesekretaerelever/fakta_om_ansaettelse_af_laegesekretaerelever/

Her er lidt info

Tusind tak for linket.....det beskrev fint de fakta som er relavante!

Anmeld

19. september 2010

M.O.A.R.

Anonym skriver:

Nogen der kender til uddannelsen som lægesekretær??

Og får man elevløn eller SU??

Kunne godt tænke mig at tage denne uddannelse, hvis det er muligt økonomisk!

Kig på UG.dk og søg på uddannelsen

Ellers kontakt studievejleder på de nærmeste uddannelsescenter, og forhør dig der

Anmeld

19. september 2010

SussieThyssen

Min mellemste er lige begyndt på uddannelsen.
Da hun blev færdig med HF i sommer skal hun kun have 12 ugersforløbet på HG og derefter ud i elevplads efter nytår.
Du kan tage HF i stedet for HG, det er vidst noget mere frit end HG og du kan gøre det på aftenskole hvis det er.
Du kan også få voksen SU hvis du er forsørger, så ser det økonomiske noget bedre ud.
Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.