Må baby på 7 uger få sveskejuice?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. september 2010

K&S

jeg ville spørge SP eller lægen....

tror ikke baby må få det...

hvilken MME bruger du? Allomin kan man få i en syrnet udgave, sådan een flaskefuld om dagen burde hjælpe på afføringen

Han får Nutramingen, men har læst, at NAN også laver en allergi-udgave, så måske han skal have en anden slags MME...?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2010

smokin

K&S skriver:

Det får han allerede og har fået i mange uger efterhånden, men det hjælper bare ikke...!

hvorfor får du ikke undersøgt det movicol junior som man får recept til på sygehuset? Lactolouse hiver jo kun vand ind i tarmene... hjælper ikke hvis du er forstoppet, eller endnu værre hvis der sidder en prop. 

Anmeld

18. september 2010

K&S

Zette skriver:

man må ikke give dem sveskejuice eller noget i den dur før de skal begynde at få rigtig mad.

Det var også min første indskydelse, men blev i tvivl...!

Anmeld

18. september 2010

K&S

mor-til-vanessa skriver:

man kan også få noget andet. det giver jeg min datter engang imellem når hun er forstoppet.

det hedder movichol der findes vist to. en til voksne og en til baby. man skal have resept fra lægen for at købe det, så synes du skal tale med din læge om det.

det skal blandes på en bestemt måde til spædbørn. det tror jeg måske din sp ved. det var min sp der fortalte mig om det.

men ellers skriv hvis du vil vide mere.

knus

Jeg snakkede med min egen læge i går, men han ville ikke udskrive Movicol til sådan en lille en - han anbefalede Microlax, som forhåbentlig kunne få "proppen" ud - det hjalp også i et par timer, men det er jo ligesom ikke nok...!
Han sagde, jeg skulle ringe til børneafdelingen på Glostrup på mandag, hvis ikke Microlax´en havde virket - vi var til tjek for noget andet, men snakkede med børnelægen om hans afføring (eller mangel på samme) - han har også skrevet i det, min egen læge har modtaget, at vi har snakket om forhøjet dosis af Lactulose men ikke noget om Movicol og derfor ville min egen læge ikke udskrive det...! Så jeg ringer til børneafdelingen first thing mandag morgen, for selv jeg er ked af det i dag, fordi lillemanden har så ondt...!

Anmeld

18. september 2010

K&S

Zette skriver:

hvorfor får du ikke undersøgt det movicol junior som man får recept til på sygehuset? Lactolouse hiver jo kun vand ind i tarmene... hjælper ikke hvis du er forstoppet, eller endnu værre hvis der sidder en prop. 

Jeg snakkede med min egen læge i går, men han ville ikke udskrive Movicol til sådan en lille en - han anbefalede Microlax, som forhåbentlig kunne få "proppen" ud - det hjalp også i et par timer, men det er jo ligesom ikke nok...!
Han sagde, jeg skulle ringe til børneafdelingen på Glostrup på mandag, hvis ikke Microlax´en havde virket - vi var til tjek for noget andet, men snakkede med børnelægen om hans afføring (eller mangel på samme) - han har også skrevet i det, min egen læge har modtaget, at vi har snakket om forhøjet dosis af Lactulose men ikke noget om Movicol og derfor ville min egen læge ikke udskrive det...! Så jeg ringer til børneafdelingen first thing mandag morgen, for selv jeg er ked af det i dag, fordi lillemanden har så ondt...!

Anmeld

18. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
K&S skriver:

Det har jeg også overvejet - har du erfaring med, at det virker?

Det virkede på Idun i sin tid

Anmeld

18. september 2010

K&S

Jeg føler mig som VERDENS DÅRLIGSTE MOR, fordi lillemanden har så ondt hele tiden....! Og jeg er SÅ sur på mig selv, fordi jeg ikke bankede i bordet hos lægen i går og sagde "giv mig så det Movicol - min søn har ONDT"...!

Anmeld

18. september 2010

mor-til-vanessa

K&S skriver:

ja det har rigtig ondt når de ikke kan komme af med det. kender det godt. min datter er 9 mdr og har stadig problemer med det engang imellem.

jeg prøvede også laktulose, men det virkede heller ikke og min sp sagde at det var fordi at det bandt væske, så de skal drikke rigtig meget vand for at det virker, og det gør de jo ikke rigtig. men movicol virker med det samme.

man kan faktisk godt købe det i håndkøb ( det gør jeg ) selvom man ikke må. det skal blandes på en bestemt måde, men min sp gav mig opskriften.

men prøv at ring til dem igen og se om du kan få en recept, da det jo nok ville være det bedste hvis der skulle ske noget

Anmeld

18. september 2010

K&S

Zafir skriver:

Det virkede på Idun i sin tid

Var det bare en enkelt gang eller var det flere gange, der skulle til? Jeps, spørge Jørgen er altså i fuld gang nu

Anmeld

18. september 2010

smokin

K&S skriver:

Det er måske lidt hårdt sagt, men det er DIT barn og dig der ved bedst!

Jeg holdte fast i overfor min læge at hun havde ondt på en anden måde og skreg på en anden måde, det var mere panisk og blev derfor sendt på hospitalet med hende. På hospitalet lå hun og grinede til begge børnelæger der undersøgte hende, og jeg følte mig som en idiot. Lægen valgte dog at lytte på hvad jeg havde at sige og at det ikke var som det skulle være.
Jeg har taget billeder af hendes afføringen løbende... fordi jeg havde svært ved at forklare hvordan den var. Var den tynd, vandig, for tynd ? grøn, brun, karry, remoulade... og hvad de ellers kan spørge om.

Det hjalp MIG til at finde ud af at hun havde tynd mave og at afføringen sev udenom proppen i maven...

Movicol er det BEDSTE der er sket i vores lille familie. Hun har afføring hver anden dag nu fast, og sover bedre, er glad og tilfreds.

Slå i bordet!!

KH
Zette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.