K&S skriver:
Jeg snakkede med min egen læge i går, men han ville ikke udskrive Movicol til sådan en lille en - han anbefalede Microlax, som forhåbentlig kunne få "proppen" ud - det hjalp også i et par timer, men det er jo ligesom ikke nok...!
Han sagde, jeg skulle ringe til børneafdelingen på Glostrup på mandag, hvis ikke Microlax´en havde virket - vi var til tjek for noget andet, men snakkede med børnelægen om hans afføring (eller mangel på samme) - han har også skrevet i det, min egen læge har modtaget, at vi har snakket om forhøjet dosis af Lactulose men ikke noget om Movicol og derfor ville min egen læge ikke udskrive det...! Så jeg ringer til børneafdelingen first thing mandag morgen, for selv jeg er ked af det i dag, fordi lillemanden har så ondt...! 
Det er måske lidt hårdt sagt, men det er DIT barn og dig der ved bedst!
Jeg holdte fast i overfor min læge at hun havde ondt på en anden måde og skreg på en anden måde, det var mere panisk og blev derfor sendt på hospitalet med hende. På hospitalet lå hun og grinede til begge børnelæger der undersøgte hende, og jeg følte mig som en idiot. Lægen valgte dog at lytte på hvad jeg havde at sige og at det ikke var som det skulle være.
Jeg har taget billeder af hendes afføringen løbende... fordi jeg havde svært ved at forklare hvordan den var. Var den tynd, vandig, for tynd ? grøn, brun, karry, remoulade... og hvad de ellers kan spørge om.
Det hjalp MIG til at finde ud af at hun havde tynd mave og at afføringen sev udenom proppen i maven...
Movicol er det BEDSTE der er sket i vores lille familie. Hun har afføring hver anden dag nu fast, og sover bedre, er glad og tilfreds.
Slå i bordet!!
KH
Zette
Anmeld