Kvinder og badedragter...med blink i øjet!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.895 visninger
29 svar
0 synes godt om
18. september 2010

SussieThyssen

Jeg har i forsommeren været igennem den årlige tortur og ydmygelse, det er at købe en ny badedragt.
Da jeg var barn i 1960´erne, var en badedragt for en moden kvinde designet til en kvinde med en moden krop, med stivere, trusser og forstærket visse steder. De var skabt til at holde tilbage og løfte, og de gjorde det pokkers godt.

Badedragterne i dag er designet til en pige, før hun kommer i puberteten og skåret ud i marmor.
Den modne kvinde har to valg:
Hun kan enten møde op i den modne afdeling i forretningen og prøve et blomsterkostume med et skørt og se ud som en flodhest, der er sluppet ud af en Disney-tegnefilm, eller hun kan vandre rundt i afdelingen og prøve at gøre et fornuftigt valg mellem designer modellerne, der ligner fluorescerende gummibånd.
Hvad skulle jeg gøre?

Jeg vandrede rundt, traf mit valg og gik ind prøverummet.
Det første jeg lagde mærke til, var den ekstraordinære styrke som stræk-stoffet havde. Jeg tror, at brugen af lycra i badetøj stammer fra rumfartsindustrien, da man skulle sende små raketter af sted fra en slangebøsse.
Jeg kæmpede mig vej ind i badedragten, men da jeg fik den sidste skulderstrop på plads, fik jeg et mindre chok, mine bryster var forsvundet!!
Omsider fandt jeg det ene i min venstre armhule. Det tog længere tid at finde det andet, men til sidst fandt jeg det, helt flad ved siden af mit syvende ribben.

Problemet med moderne badedragter er, at de ikke har bh´er indbygget. Den modne kvinde forventes at have sine bryster tværs over brystet, som et andet fartbump på vejen.
Jeg justerede mit fartbump og luntede hen til spejlet for at tage et kig på mig selv.
Badedragten passede helt fint, men uheldigvis passede den kun på de steder af mig, der var villig til at blive indenfor badedragten.
Resten af mig flød ud fra toppen, bunden og siderne, og det var ikke noget kønt syn.
Da jeg prøvede at finde ud af, hvor alle disse ekstra dele kom fra, stak ekspeditricen hovedet ind igennem gardinet og sagde:
- Nåh, der er du, sikke flot du ser ud!
Jeg svarede, at det var jeg ikke så sikker på og spurgte, hvad hun ellers havde at vise mig.

Jeg prøvede en hel stribe nye badedragter, den ene var værre end den anden.
Til sidst fandt jeg et kostume, der passede. En to-delt sag med en shortslignende bund og en top uden ryg og ærmer. Den var billig, behagelig og udbulningsvenlig, så den købte jeg.
Da jeg kom hjem læste jeg sedlen på badedragten:
"Materialet kan blive gennemsigtigt i vand".
Jeg har besluttet mig til at bruge den alligevel, så jeg må bare vænne mig til at lave min svømmetag i sandet på stranden.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2010

fit_fys

Ha ha! Fedt indlæg - ved hva du snakker om!

Anmeld

19. september 2010

SussieThyssen

T.K. skriver:

Ha ha! Fedt indlæg - ved hva du snakker om!

Hehe

Anmeld

19. september 2010

Mary

19. september 2010

SussieThyssen

Mary skriver:

Hehe, tænkte nok at jeg ikke var den eneste herinde, der kender til det fænomen

Anmeld

19. september 2010

TbCp

19. september 2010

Risen

Genialt ! 

Anmeld

19. september 2010

SussieThyssen

Risen skriver:

Genialt ! 

Hehe takker

Anmeld

19. september 2010

Shibby

Badetøj der kan blive gennemsigtigt i vand.. Eh..

Vil gerne ha en badedragt der støtter,-men kender problemet.. alt er designet til piger uden røv eller patter. Nederen. Resten er blomsterbroderet..Sikke et valg af have..weee

Anmeld

19. september 2010

Willa's mor

Hahaha ja kender problemmet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.