Artiklen om de skræmte og travle jordemødre!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. september 2010

VIPpigen

mor_sabina skriver:

Det er skræmmende at vi skæredr så groft på sundhedsområdet, børneområdet og ældreområdet, synes det er knebent at man kan blive ved med at kalde det en velfærdsstat.

Men vil nu håbe der er en jordmoder til at gribe baby, så må hun ellers godt blive væk under udvidelsesfasen, hun behøver ihvertfald ikke undersøge mig så meget

Må indrømme jeg hellere ville betale lidt mere i skat, og de så fik det system til at hænge sammen. Det er ikke iorden det går udover vores sundhedssystem, og det gælder både børn og gamle.

Altså som første gangs fødende vil jeg da gerne lige vide hvad der sker med mig, og min krop når den lille skal komme til verden, men kan en sygeplejerske hjælpe indtil selve fødslen så ville jeg nok også kunne undvære jordemoderen indtil da.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2010

Jibbe

Jeg var med i det som hedder "kendt jordmoder" ordningen... og kom med ved en fejl. Og jeg var lykkelig for det, havde en lang fødsel og min jordmoder var der under hele forløbet. Og jeg er glad for at hun har sørget for at jeg kan komme med i ordningen igen. Hun sagde at i et fødselsforløb som mit kunne jeg have haft haft 8-10 jordmødre... og det er bare IKKE ok...

Det er ikke ok at skære mere ned på det område... hvad får de ud af det? Kvinder med fødselsdepressioner og kvinder som ikke tør få flere børn fordi det har været en dårlig oplevelse første gang... og det er dem som snakker om at vi skal lave flere børn... det får de da ikke noget ud af, på denne her måde!

Anmeld

17. september 2010

Mi

Hej fødte hjemme. Jordemoderen kom efter 45 min og blev der hele tiden. Der var styr på det hele, og jordemoderen var meget opmærksom på mig og barnet.

Min søster fødte på fødegangen en dag de havde travlt. Det tog hende over en time at få en jordemoder ned til hendes stue, fordi der var andre som de vurderede som mere akutte. Det vist sig at hun havde åbnet sig 7 cm, i den tid de ikke ville komme, havde haft total vestorm.

Ville ALTID vælge en hjemmefødsel. Simpelthen fordi det er sikre.

Anmeld

18. september 2010

JVIHJSH

Nej nej nej.. Det er bare slet ikke rart når man skal føde her snart  

Anmeld

18. september 2010

mor_sabina

VIPpigen skriver:

Må indrømme jeg hellere ville betale lidt mere i skat, og de så fik det system til at hænge sammen. Det er ikke iorden det går udover vores sundhedssystem, og det gælder både børn og gamle.

Altså som første gangs fødende vil jeg da gerne lige vide hvad der sker med mig, og min krop når den lille skal komme til verden, men kan en sygeplejerske hjælpe indtil selve fødslen så ville jeg nok også kunne undvære jordemoderen indtil da.

Da det først gik igang havde jeg slet ikke brug for nogen omkring mig, så der var det fint at der både var vagtskift og ekstra mange fødende, for da presseveerne gik igang var der en jordmoder ved min side hele vejen.
Men kan godt forstå man bliver nervøs når det er første gang og så hører sådan noget her. Men ro på du skal nok klare den

Og så er jeg i øvrigt rørende enig, hellere betale mere i skat end at slække mere på velfærden.

Anmeld

18. september 2010

VIPpigen

mor_sabina skriver:

Da det først gik igang havde jeg slet ikke brug for nogen omkring mig, så der var det fint at der både var vagtskift og ekstra mange fødende, for da presseveerne gik igang var der en jordmoder ved min side hele vejen.
Men kan godt forstå man bliver nervøs når det er første gang og så hører sådan noget her. Men ro på du skal nok klare den

Og så er jeg i øvrigt rørende enig, hellere betale mere i skat end at slække mere på velfærden.

Vi er vel skabt til at føde børn af en grund, men derfor er det meget rart at have nogen ved siden af, som ved hvad der sker lidt bedre end en selv, og specielt første gang...

Og ja, den skat... Så fjern da det skide skattestop, så vi kan få styr på vores velfærd og sundhedssystem igen

Anmeld

18. september 2010

Shibby

Det er mega råddent..! Men hvad fanden kunne man forvente.. Når vi en dag skal ha en baby,så blir det en hjemmefødsel. Jeg tør sgu ikk hospitalet efter de nye regler-sent ind,-hurtigt ud.. baaah..!

Anmeld

18. september 2010

VIPpigen

Shibby skriver:

Det er mega råddent..! Men hvad fanden kunne man forvente.. Når vi en dag skal ha en baby,så blir det en hjemmefødsel. Jeg tør sgu ikk hospitalet efter de nye regler-sent ind,-hurtigt ud.. baaah..!

Forstår jeg fanme godt, er også glad for jeg står i den situation jeg gør, hvor at der vil være læger og andet derinde også, men hvad nu hvis ja pænt sagt jeg ikke havde dopet mig selv og lillepigen med alt det medicin, så ville jeg også høre ind under der. Og da det jo er dit 3 så når du nok ikke andet end få ungen ud før du skal hjem... Eller når hovedet er kommet ud køre de dig på båren ned mod udgangen... Ej, come on... Det holder bare ikke...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.