Privatkørsel i firmabil

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.366 visninger
32 svar
0 synes godt om
16. september 2010

grube1984

Hmm... Mig og kæresten er mega i tvivl, så nu håber vi at der er nogen af jer som kan hjælpe..
Kæresten skal hente sønnike imorgen i dagplejen.. men han har firmabilen, da jeg skal bruge vores bil på arbejde (og vores tider er forskudt, så han kan ikke bruge vores). '
Mit spørgsmål er så.... Han får fri kl 12.. Må han gerne hente vores søn i dagplejen senere på dagen i firmabilen? Altså når han først har "stillet" bilen hjemme efter fyraften og kører i den igen?
Håber det gir mening.. Håber virkelig der er nogen som kan hjælpe..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2010

bøgelund

grube1984 skriver:

Hmm... Mig og kæresten er mega i tvivl, så nu håber vi at der er nogen af jer som kan hjælpe..
Kæresten skal hente sønnike imorgen i dagplejen.. men han har firmabilen, da jeg skal bruge vores bil på arbejde (og vores tider er forskudt, så han kan ikke bruge vores). '
Mit spørgsmål er så.... Han får fri kl 12.. Må han gerne hente vores søn i dagplejen senere på dagen i firmabilen? Altså når han først har "stillet" bilen hjemme efter fyraften og kører i den igen?

Ikke hvis det er en firmabil, som ikke er momsregistreret. desværre.. 

Anmeld

16. september 2010

Pige2009

grube1984 skriver:

Nej, kun til og fra arbejde....

Anmeld

16. september 2010

Laulund87

Nej det koster stort at blive taget

Anmeld

16. september 2010

grube1984

Baagøe skriver:

Nej, kun til og fra arbejde....

Heller ikke når det er på vejen? Han kører direkte forbi vores dagplejemor?!....

Anmeld

16. september 2010

grube1984

bøgelund1 skriver:

Ikke hvis det er en firmabil, som ikke er momsregistreret. desværre.. 

Må han heller ikke, hvis det er på vejen? Vi kører nemlig lige forbi dagplejemoren, når vi skal til og fra arbejde...

Anmeld

16. september 2010

Pige2009

grube1984 skriver:

Se lidt regler her:
http://www.ds-bladet.dk/15-2006/skatte-og-momsregler.html

Han må hente sønnike på vej hjem fra arbejde, hvis det ikke afviger fra ruten han alligevel ville tage hjem

Anmeld

16. september 2010

mor_sabina

Det kommer an på hvad hans aftale lyder på. Bliver han beskattiget af det eller er den udelukkende til firma?

Herhjemme har vi firmabil som også må bruges privat

Anmeld

16. september 2010

bøgelund

grube1984 skriver:

Må han heller ikke, hvis det er på vejen? Vi kører nemlig lige forbi dagplejemoren, når vi skal til og fra arbejde...

jeg tror det ikke. ikke engang når man kører forbi .. de er meget strenge med de firmabils regler.. 

Anmeld

16. september 2010

Pige2009

grube1984 skriver:

Heller ikke når det er på vejen? Han kører direkte forbi vores dagplejemor?!....

Jo, du misforstod vist mit indlæg Se mit indlæg længere nede

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.