Barnevogn hjem.... Hvornår???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.101 visninger
20 svar
0 synes godt om
16. september 2010

Mor til prinsessen :-)

Hej Alle :-)

Jeg har altid hørt barnevognen skal IKKE hjem før barnet er kommet til verden, og er kommet hjem. Hvis barnevognen kommer hjem og stå FØR barnets ankomst, bringer det uheld.

Jeg købte barnevogn da jeg var i uge 12 fordi jeg kunne spare 1200 kr på denne, så det gjorde vi. Men den står bare i babysam.......
Nu er jeg i uge 28, og overvejer at tage den hjem nu!!
For det første tror jeg ikke på sagnet at der sker noget negativt hvis den kommer hjem før barnet.
Og for det andet er jeg møg nysgerrig, fordi jeg har ikke set den barnevogn vi har valgt, kun end der ligner og farven. (Kun i katalog)
Og for det tredje, ville det være rart at være sikker på der ikke er noget i vejen med den så man skal frem og tilbage i det offentlige omkring den 15 december (hvor jeg har termin)....

Men hvad er jeres holdning til dette, må barnevogen komme hjem FØR barnet, eller venter i??

Og hvis man ikke har taget barnevognen hjem ved første barn, hvad gør man så ved nr 2 (Bare nysgerrig )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2010

SannaFo1

Jeg havde barnevogn langt inden jeg fødte mit første barn

Hun fejler ikke noget og er den skønneste unge

Med nummer 2 havde vi den samme vogn stående til ham, men da den ikke var i alt for god stand købte vi en ny, det var også inden han blev født.. Han er sund og rask..

Så det der med uheld det skal du slet ikke tænke på

Anmeld

16. september 2010

SoffiLine

Jeg tror ikke på den skrøne Og skal også snart ud og købe barnevogn, den kommer også hjem inden barnet er født

Anmeld

16. september 2010

Nadia&Daniel

Vi har bestilt barnevogn (i sådan et startsæt) - og vi har valgt at den står i butikken til og med omkring midten/slutningen af Okt. (har termin 2. November) - vi er så heldige at svigerfamilien bor tæt på, så vist vi valger at hente den lidt før (tidsmæssigt - så vi ikke bliver strésset i slutningen af graviditeten), stiller vi den hjemme hos dem. Er ikke selv overtroisk (stave), men det er svigerfamilien, så de har tilbudt det - og det er helt fint med mig..

Men det er meget forskelligt fra familie til familie..

Anmeld

16. september 2010

Mathilde

Vi fik vores leveret ca. 1uge efter jeg havde født. Der var ventetid på pga stor efterspørgsel, så den skulle lige laves først

Men synes da bare du skal få den hjem, hvis det er det du helst vil. Det andet er bare overtro

Anmeld

16. september 2010

thildemus

Synes bare du skal få den hjem i den tid der passer jer

Bliver lidt arrig over den skrøne - sagt med et glimt i øjet (og grunden til min arrigskab er, at en af mine veninder sagde til mig efter jeg tog min barnevogn hjem "nu er du selv skyld i det, hvis du mister barnet"). Så skulle der være nogen der selv var skyld i at miste .... hmmmm. Det at miste er hårdt under alle omstændigheder, og om tro mig om der står en barnevogn i garagen eller ej har INGEN betydning!

Anmeld

16. september 2010

dithmer

82TI skriver:

Hej Alle :-)

Jeg har altid hørt barnevognen skal IKKE hjem før barnet er kommet til verden, og er kommet hjem. Hvis barnevognen kommer hjem og stå FØR barnets ankomst, bringer det uheld.

Jeg købte barnevogn da jeg var i uge 12 fordi jeg kunne spare 1200 kr på denne, så det gjorde vi. Men den står bare i babysam.......
Nu er jeg i uge 28, og overvejer at tage den hjem nu!!
For det første tror jeg ikke på sagnet at der sker noget negativt hvis den kommer hjem før barnet.
Og for det andet er jeg møg nysgerrig, fordi jeg har ikke set den barnevogn vi har valgt, kun end der ligner og farven. (Kun i katalog)
Og for det tredje, ville det være rart at være sikker på der ikke er noget i vejen med den så man skal frem og tilbage i det offentlige omkring den 15 december (hvor jeg har termin)....

Men hvad er jeres holdning til dette, må barnevogen komme hjem FØR barnet, eller venter i??

Og hvis man ikke har taget barnevognen hjem ved første barn, hvad gør man så ved nr 2 (Bare nysgerrig )

Få du da den vogn hjem så du kan nusse den, vaske den og rede den op og gøre klar. Det er da så hyggeligt. Min mand hentede vores samme dag vores datter blev født men ved nummer to og igen her ved nr 3 er den jo i hus......

Kom du nu afsted lille mor.

Anmeld

16. september 2010

DK

Vores står også og pynter herhjemme (faktisk stadig inde i stuen) og som en anden klog kvinde herinde engang skrev til mig, så ER det jo altså nok ikke barnevognens ankomst til husstanden der afgører om der er noget i vejen med baby eller ej!!

Vi synes i alt fald det er super hyggeligt og dejligt at den er kommet hjem. Det gør det hele meget mere virkeligt, og vi kan bare ikke få os taget sammen til at få den sat ud i vores bryggers/bagrum, så den står stadig i stuen, hvor vi jævnligt liiiige klapper den sammen, eller kigger på en detalje eller noget...

Anmeld

16. september 2010

sarahb

hjem med den, det er noget fis det andet. Ligesom de blomster du får på barselsgangen, hjem med dem også

Anmeld

16. september 2010

klmf

Vi tog ikke vores hjem, før bebsen var sikkert hjemme på matriklen - havde en lidt problemfyldt graviditet og var SÅ bange for at stå med en barnevogn og ikke noget barn. Så derfor.... Næste gang er vognen her jo, så giver det sig selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.