vi stod op klokken syv imorges og kl. 9:04 trådte jeg ind ad døren igen efter at have fået to børn ud af fjerene, skiftet, vasket, i tøjet, fodret, børstet tænder på; selv kommet i tøjet, fået alle i overtøjet, slæbt pigerne ned fra anden sal (begge på én gang) og cyklet de 4 km til vuggestuen og de 4 km tilbage igen.
det var fandme rekordtid!
jeg satte kaffe over og hoppede i bad og glædede mig helt vildt til bare at slappe af og nyde regnvejret indefra – men knap er jeg kommet ud af bruseren før de ringer dernedefra og siger at bille er meget ked af det og tager sig til øret hele tiden. i tøjet igen!
jeg kunne godt se hun var lidt slatten da jeg kom men det virkede overhovedet ikke alvorligt – da vi kom hjem var hun helt normal og glad og fjollet.
tænkte jeg heller måtte få det tjekket alligevel og fik en afbudstid hos en ørelæge med det samme. det viser sig at bille både har væske i ørene OG mellemøresbetændelse!! den stakkel! så nu skal jeg give hende panodil og holde øje med hende, hvis hun får det skidt vil de ordinere hende penicillin.
jeg har altid troet mellemøresbetændelse var forbundet med stor smerte og at man blev meget syg, men sådan er det ikke nødvendigvis, sagde ørelægen. jeg har lige puttet hende uden problemer. mystisk! synes bare ikke det hænger sammen med m.ø.b.
men nu må vi se hvad natten bringer ...
Rigtig god bedring med hende.
Tror det hænger sammen med (om de er påvirkede af det eller ej) om det trykker på trommehinden. Det giver et enormt tryk, og kan risikere at sprænge hul på hinden (hvilket gør afsindigt ondt, når det sker, men er en enorm lettelse bagefter!)
Celina har lige haft MØB, og hun ændrede sig fuldstændigt. Hun ville ikke ligge ned (fordi det jo så trykkede mere i ørerne), og hun græd og græd og græææææd helt vildt. Jeg kunne bare ikke forstå, hvad der gik af hende. Indtil jeg valgte at kontakte vagtlægen og få hende tjekket.
Hun kom også i penicillin-behandling med det samme + vi gav flydende panodil som smertestillende.
Bianca har aldrig haft noget med sine ører.
Men jeg selv var et såkaldt "øre-barn", da jeg var lille. Så jeg ved så UDEMÆRKET hvor ubehageligt det kan føles.
Vær du bare glad for, at det ikke umiddelbart påvirker Bille så meget.
Worst case, så kan det fuldstændigt ruinere ens tiltrængte nattesøvn.
Men smerter eller ej, så er det da øv, at hun har fået noget. Så jeg ønsker rigtig god bedring med hende .......så du også igen kan se frem til lidt alene-kvalitetstid uden krav eller ansvar for en stund!