Hjælp mig med efterårsmad!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.653 visninger
13 svar
0 synes godt om
15. september 2010

DK

Jeg har sådan lyst til kartoffelmos med en god kraftig sovs med rodfrugter til, og sådan noget øksekød som er så mørt at det kan skæres med gaflen i trævler! Ved i hvad jeg mener?

Men hvad hedder den slags? Så vidt jeg ved skal det enten steges i en gryde eller i ovnen i 100 år og så skal jeg jo til at igang hvis det skal være klar til kl. 18! Det bliver jo stormvejr idag, så jeg havde tænkt at vi skulle have rigtig solid aftensmad.

Så kom hid med opskrifter, eller bare et navn på den slags kød/mad så jeg kan søge på nogle opskrifter, he he!! Nogen der også har opskrifter på kartoffelmos med evt. en anden slags rodfrugter i også?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2010

frk Jensen

DK skriver:

Jeg har sådan lyst til kartoffelmos med en god kraftig sovs med rodfrugter til, og sådan noget øksekød som er så mørt at det kan skæres med gaflen i trævler! Ved i hvad jeg mener?

Men hvad hedder den slags? Så vidt jeg ved skal det enten steges i en gryde eller i ovnen i 100 år og så skal jeg jo til at igang hvis det skal være klar til kl. 18! Det bliver jo stormvejr idag, så jeg havde tænkt at vi skulle have rigtig solid aftensmad.

Så kom hid med opskrifter, eller bare et navn på den slags kød/mad så jeg kan søge på nogle opskrifter, he he!! Nogen der også har opskrifter på kartoffelmos med evt. en anden slags rodfrugter i også?

Gullach måske?

Anmeld

15. september 2010

DK

Eller er det mon svinekød?? Hmm...

Anmeld

15. september 2010

Mettemus

Osso Bucco! Men så skal du afsted NU da kødes ofte vil være at finde i frossen tilstand. Smager møggodt - en af mine personlige favoritter. Og så med gremolata til - revet citron, hvidløg og persille - til lige at give et friskt pust.

Anmeld

15. september 2010

Mettemus

Oksekødet kan være tykkam (relativt marmoreret), bov eller bryst - billigt og med god smag. Det skal gennemsnitligt have min. 2 timer (bare for lige at give en tidshorisont).

Anmeld

15. september 2010

dorthemus

Jahhhh gullasch..mmmmmmmmmm

Anmeld

15. september 2010

JulieE

Mettemus skriver:

Osso Bucco! Men så skal du afsted NU da kødes ofte vil være at finde i frossen tilstand. Smager møggodt - en af mine personlige favoritter. Og så med gremolata til - revet citron, hvidløg og persille - til lige at give et friskt pust.

Uhm... Ja!! Får da helt lyst til Osso bucco!! Tror lige jeg skal forbi en supermarked og se omd er er kød at få... Det er da vist lige det vi skal have lørdag  MUMS!!!

Anmeld

15. september 2010

DK

Uhh tør ikke spise osse bucco, da det er noget med at marv ikke er super fantastisk når man er gravid. Men prøver det der tykkam halløj. Og så skal jeg vist også ud og handle, he he

Tak for tip de damer!

Anmeld

15. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Uhm tror vi skal have en god vildtragout i weekenden. Ellers kan du måske lade dig inspirere af denne opskrift på okseragout med jordskokker mm?

Anmeld

15. september 2010

<3

Du bruger da bare 20min på at få din lækre gryderet op i kog om morgenen og så kommer den i en høkasse/godt  indpakket i en dyne og lad det stå og passe sig selv hele dagen. En 20min før spisetid koger du den op og servér! Voilá! Lækkert og nemt! ELSKER den slags mad!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.