Børnehave - aflevering - gråd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2010

<3

TbCp skriver:

Faktisk er det helt rigtigt det med at farvel-seancen er blevet længere... i dagplejen havde hun knap tid til at sige farvel.... nu skal der både kysses og krammes og vinkes osv....

Og så skal jeg nok også selv være bedre til at sige SÅ! NU går jeg! Og ikke lade det trække mere ud....

Det er skørt, for jeg er selv pædagog og kender udemærket de forældre der trækker farvelseancen i langdrag..... og ved også godt hvad jeg tænker når jeg ser det... og nu er jeg pludselig selv blevet "en af dem!"

Jeg håber det bare er en face og at hun inden længe glad springer ind på stuen....

Af hvad jeg kan se dernede så er det ikke en fase Men jo sådan er det jo man er noget så klog i sit fag lige indtil man selv står i situationen. Og heldigvis for det da for det betyder jo bare at vi er mennesker og har følelser involveret!

Og jo jo Tjalfe er blevet en manipulator af højeste grad. "mor må ikke gå, jeg elsker dig jo, Du skal blive, tror jeg er lidt syg" osv osv osv. Det er slet ikke til at stå for!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2010

TbCp

Kirle skriver:

Af hvad jeg kan se dernede så er det ikke en fase Men jo sådan er det jo man er noget så klog i sit fag lige indtil man selv står i situationen. Og heldigvis for det da for det betyder jo bare at vi er mennesker og har følelser involveret!

Og jo jo Tjalfe er blevet en manipulator af højeste grad. "mor må ikke gå, jeg elsker dig jo, Du skal blive, tror jeg er lidt syg" osv osv osv. Det er slet ikke til at stå for!

Århhh ha haha altså

Liva sagde igår at de allesammen græder dernede i børnehaven, og jeg spurgte "hvem græder?" ... Liva: "Dem allesammen, så vil jeg ikke lege med dem..... jeg bliver bare hjemme hos mor".... ja ja... lille og udspekuleret

tror jeg skal til at tænke lidt mere over mine/vores "afskeds-seancer"

Anmeld

15. september 2010

<3

TbCp skriver:

Århhh ha haha altså

Liva sagde igår at de allesammen græder dernede i børnehaven, og jeg spurgte "hvem græder?" ... Liva: "Dem allesammen, så vil jeg ikke lege med dem..... jeg bliver bare hjemme hos mor".... ja ja... lille og udspekuleret

Ja det kan være det hjælper lidt.

Kom lige i tanker om at han i går sagde: "Der er ingen der leger med mig, alle græder, du må ikke være med" - den sidste syngende Den sidste dementerede så de andre Herlig alder!

Anmeld

15. september 2010

TbCp

Kirle skriver:

Ja det kan være det hjælper lidt.

Kom lige i tanker om at han i går sagde: "Der er ingen der leger med mig, alle græder, du må ikke være med" - den sidste syngende Den sidste dementerede så de andre Herlig alder!

Måske de også lige skal "finde deres plads" og nogle legekammerater...

Anmeld

15. september 2010

<3

TbCp skriver:

Måske de også lige skal "finde deres plads" og nogle legekammerater...

Ja hvis det er som Liva hvor hun kommer fra et andet sted af mener jeg at huske ? men det her er intergreret så der er måske 5 børn som Tjalfe ikke kender i forvejen og som han ikke er gode kammerater med. De leger godt sammen og vi er så småt begyndt med legeaftaler, så der er ikke noget at komme efter. Ren manipulation

Anmeld

15. september 2010

TbCp

Kirle skriver:

Ja hvis det er som Liva hvor hun kommer fra et andet sted af mener jeg at huske ? men det her er intergreret så der er måske 5 børn som Tjalfe ikke kender i forvejen og som han ikke er gode kammerater med. De leger godt sammen og vi er så småt begyndt med legeaftaler, så der er ikke noget at komme efter. Ren manipulation

Ooork sådan du! Så ved han bare lige hvad han skal gøre hva

Anmeld

15. september 2010

<3

TbCp skriver:

Ooork sådan du! Så ved han bare lige hvad han skal gøre hva

Jep det er stærkt gået af ham. Så jeg forsøger at fastholde at det er en force at han kan jonglere med så komplekst følelsesregister og samtidig have overskudet til at manipulere. Fantastisk! (så må moren finde sig i at have ondt i hjertet hele dagen - men synes det er det værd.)

Jeg synes det lyder som om at Liva også snart er der! Men selvfølgelig er det en større omgang når hun er helt ny.

Anmeld

15. september 2010

TbCp

Kirle skriver:

Jep det er stærkt gået af ham. Så jeg forsøger at fastholde at det er en force at han kan jonglere med så komplekst følelsesregister og samtidig have overskudet til at manipulere. Fantastisk! (så må moren finde sig i at have ondt i hjertet hele dagen - men synes det er det værd.)

Jeg synes det lyder som om at Liva også snart er der! Men selvfølgelig er det en større omgang når hun er helt ny.

Jeg må se om jeg kan vende den rundt og tænke sådan

Anmeld

15. september 2010

<3

TbCp skriver:

Jeg må se om jeg kan vende den rundt og tænke sådan

Ja prøv engang for det andet er ikke til at holde ud.

Anmeld

8. august 2012

MinNoah

TbCp skriver:

Århhh ha haha altså

Så lige dit indlæg da jeg pt selv står med en grædende søn på knap 3 år hver morgen i børnehaven....  Øvvvvvvv hvor er det hårdt og jeg er selv lige ved at tude når jeg går ud!!!

Han har kun gået i børnehave halvanden uge og kommer også fra en dagpleje. Samtidig kender han ingen, og er en forsigtig dreng.

Jeg ville høre om du fandt nogle gode afleveringstips??? (ved godt Liva er stor nu ) Han er begyndt at sige om morgenen at han ikke vil i børnehave idag - og jeg skal logge ham med ind i børnehaven :-(

Han græder når jeg går og jeg prøver virkelig at være cool og glad, men mit hjerte hamrer jo nærmest af nervøsitet hver morgen vi skal aflevere Åh jeg synes det er hårdt!

Når jeg henter ham siger de han har haft en god dag, men han kan dog godt blive ked indimellem hvis han savner mor, men han er nem at trøste igen siger de. Han snakker positivt om børnehaven herhjemme om eftermiddagen og virker rigtig glad og ikke mindst stolt over sine madpakker!

Men hvad skal jeg gøre ellers?? Jeg har måske også tendens til at trække afleveringen ud

Hvor lang tid gik der før Liva vendede sig til børnehavelivet?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.