Børnehave - aflevering - gråd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.789 visninger
31 svar
0 synes godt om
15. september 2010

TbCp

Nu har Liva gået i børnehave siden 2. aug. I starten var det rigtig slemt at aflevere hende for hun var ked af det!
Der gik vel 3 uger på den måde.

Så blev det nemt at aflevere hende, hun var glad og løb ind og legede. Vi troede vi havde fundet fidusen.... at hun skulle have morgenmad hjemme... så gik det nemt.

Men nu er hun begyndt at blive rigtig ked af det igen. Hun gør alt for at trække tiden, så vi bliver noget længere.... jeg kommer ellers i god tid, så jeg kan aflevere hende uden at skulle skynde mig.... alligevel kom jeg alt for sent afsted dernede fra idag.

Hvad søren skal vi gøre og hvor lang tid mon det bliver ved?

I løbet af dagen er der ingenting, hun er rigtig glad og leger godt.

Det er bare den aflevering og det er jo den jeg ser og har i hovedet resten af dagen

Nogen der har gode råd?????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2010

Snefnug1984

Første spørgsmål er jo, hvad gør personalet for at hjælpe dig?

Anmeld

15. september 2010

TbCp

JordbærBlomst skriver:

Første spørgsmål er jo, hvad gør personalet for at hjælpe dig?

Som oftest kommer de hen, snakker med hende om hvad hun kunne tænke sig at lege med og spørger om de skal vinke til mig.
Det ender som regel med at de er nødt til at tage hende op for at jeg kan komme afsted og så går jeg derfra med min datters skrig i hovedet

Altså jeg ved jo at det går over 5 min. efter... de dage det har været rigtig slemt har jeg ringet derned for at høre om hun var ok.

Men ville jo bare ønske at hun, ligesom da hun gik i dagpleje, bare drønede ind for at lege og nærmest ikke havde tid til at sige farvel....

Anmeld

15. september 2010

SannaFo1

Min datter er på samme måde.

Nogle gange er der ingenting og andre gange går hun helt amok når vi afleverer hende.

Ved ikke helt hvad det er men jeg har lagt mærke til at det kommer meget and på hvor imødekommende de er derovre. Jeg har nogle gange været ud for at personalet bare er gået lige forbi en når man står der og skal aflevere et barn der ikke vil give slip på en og jeg har måtte sige til dem at de skulle tage hende så jeg kunne komme videre. Det har bestemt ikke været sjovt.

Andre dage er de meget imødekommende og tager hende med det samme og der pleger der ikke være noget problem med at gå igen.

Man ved jo det tager de der 5min så er det overstået men man får lidt dårlig samvittighed alligevel.

Anmeld

15. september 2010

TbCp

SannaFo1 skriver:

Min datter er på samme måde.

Nogle gange er der ingenting og andre gange går hun helt amok når vi afleverer hende.

Ved ikke helt hvad det er men jeg har lagt mærke til at det kommer meget and på hvor imødekommende de er derovre. Jeg har nogle gange været ud for at personalet bare er gået lige forbi en når man står der og skal aflevere et barn der ikke vil give slip på en og jeg har måtte sige til dem at de skulle tage hende så jeg kunne komme videre. Det har bestemt ikke været sjovt.

Andre dage er de meget imødekommende og tager hende med det samme og der pleger der ikke være noget problem med at gå igen.

Man ved jo det tager de der 5min så er det overstået men man får lidt dårlig samvittighed alligevel.

Ja jeg synes godt nok jeg får dårlig samvittighed

Det er bare meget rarere når hun er glad og bare løber ind og leger....

Hvor længe har din datter gået i børnehave?

Anmeld

15. september 2010

SannaFo1

Hun går i vuggestue endnu.

Men starter i børnehave til februar

Anmeld

15. september 2010

line melias mor

jeg er rigtig ked af at hører at hun er ked af det, det er jo enhver mors maridt at efterlade deres børn kede af det håber det snart bliver bedre.

Anmeld

15. september 2010

<3

TbCp skriver:

Nu har Liva gået i børnehave siden 2. aug. I starten var det rigtig slemt at aflevere hende for hun var ked af det!
Der gik vel 3 uger på den måde.

Så blev det nemt at aflevere hende, hun var glad og løb ind og legede. Vi troede vi havde fundet fidusen.... at hun skulle have morgenmad hjemme... så gik det nemt.

Men nu er hun begyndt at blive rigtig ked af det igen. Hun gør alt for at trække tiden, så vi bliver noget længere.... jeg kommer ellers i god tid, så jeg kan aflevere hende uden at skulle skynde mig.... alligevel kom jeg alt for sent afsted dernede fra idag.

Hvad søren skal vi gøre og hvor lang tid mon det bliver ved?

I løbet af dagen er der ingenting, hun er rigtig glad og leger godt.

Det er bare den aflevering og det er jo den jeg ser og har i hovedet resten af dagen

Nogen der har gode råd?????

ja det er forældrenes lod.

vi oplever næsten det samme med Tjalfe som jo startede nogle uger efter Liva. Jeg har den teori at det mere handler om det sociale spil og samspil end et egentligt savn. Kombineret at pludselig er de store at de gerne vil flere ting på en gang. De vil gerne både være store i BH men også små sammen med mor derhjemme. Det sociale spil går ud på at "man(de store børn) skal være lidt kede af det når mor og far går" og pludselig bliver farvel-seancen forlænget ved at vinke ud af vinduet og tale om at NU går mor og far om lidt. Jeg ser det som en force. At mit barn får lov og mulighed for at udleve de ret komplekse følelser det er at ville være både her og der og være stor nok til at vide det og huske det igennem hele dagen. Herhjemme har vi en remse: "Mor henter kl.3 og far kommer hjem kl.5" Den gentager vi når vi afleverer for det sætter en grænse på hvor lang tid Tjalfe skal være der. Så han har lettere ved at give slip på savnet af os og bare nyde det.

Men ellers tror jeg det er en fase og som sagt forældrenes lod i livet Og jo det gør ondt

Anmeld

15. september 2010

TbCp

line melias mor skriver:

jeg er rigtig ked af at hører at hun er ked af det, det er jo enhver mors maridt at efterlade deres børn kede af det håber det snart bliver bedre.

Det håber jeg godt nok også.... det er virkelig ikke sjovt

Anmeld

15. september 2010

TbCp

Kirle skriver:

ja det er forældrenes lod.

vi oplever næsten det samme med Tjalfe som jo startede nogle uger efter Liva. Jeg har den teori at det mere handler om det sociale spil og samspil end et egentligt savn. Kombineret at pludselig er de store at de gerne vil flere ting på en gang. De vil gerne både være store i BH men også små sammen med mor derhjemme. Det sociale spil går ud på at "man(de store børn) skal være lidt kede af det når mor og far går" og pludselig bliver farvel-seancen forlænget ved at vinke ud af vinduet og tale om at NU går mor og far om lidt. Jeg ser det som en force. At mit barn får lov og mulighed for at udleve de ret komplekse følelser det er at ville være både her og der og være stor nok til at vide det og huske det igennem hele dagen. Herhjemme har vi en remse: "Mor henter kl.3 og far kommer hjem kl.5" Den gentager vi når vi afleverer for det sætter en grænse på hvor lang tid Tjalfe skal være der. Så han har lettere ved at give slip på savnet af os og bare nyde det.

Men ellers tror jeg det er en fase og som sagt forældrenes lod i livet Og jo det gør ondt

Faktisk er det helt rigtigt det med at farvel-seancen er blevet længere... i dagplejen havde hun knap tid til at sige farvel.... nu skal der både kysses og krammes og vinkes osv....

Og så skal jeg nok også selv være bedre til at sige SÅ! NU går jeg! Og ikke lade det trække mere ud....

Det er skørt, for jeg er selv pædagog og kender udemærket de forældre der trækker farvelseancen i langdrag..... og ved også godt hvad jeg tænker når jeg ser det... og nu er jeg pludselig selv blevet "en af dem!"

Jeg håber det bare er en face og at hun inden længe glad springer ind på stuen....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.