Jern

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

903 visninger
11 svar
0 synes godt om
14. september 2010

AnneBJ

ved godt at det sikkert er spurgt om og svaret på 1000 gange men så lige én gang mere for min skyld:

Jern skal tages uafhængigt at måltid ikke? - hvordan definerer I uafhængigt? - jeg spiser som regel en smule mellem 22-23, og tager så min jernpille når jeg børster tænder osv til natten, ca en halv til en hel time senere - er det ok?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2010

FruHolm <3

ja det er helt fint, gjorde selv sådan i starten, men fra omkring ug 18 har jeg simpelthen været nødt til at tage den om eftermiddagen, da jeg ellers blev svimmel sidst på dagen

Anmeld

14. september 2010

AnneBJ

sarah Foged skriver:

ja det er helt fint, gjorde selv sådan i starten, men fra omkring ug 18 har jeg simpelthen været nødt til at tage den om eftermiddagen, da jeg ellers blev svimmel sidst på dagen

Hm - det kunne jo så også have noget med min svimmelhed sidst på dagen at gøre - må jeg lige huske at tænke over.

Hvordan tog du dem så der? Altså i forhold til mad?

Tak for svar

Anmeld

14. september 2010

FruHolm <3

det hjalp hvertfald på min svimmelhed at tage den der istedet tager den omkring 1 time efter frokost , (spiser først ved 13 tiden)

det var så lidt

Anmeld

15. september 2010

Kats

AnneBJ skriver:

ved godt at det sikkert er spurgt om og svaret på 1000 gange men så lige én gang mere for min skyld:

Jern skal tages uafhængigt at måltid ikke? - hvordan definerer I uafhængigt? - jeg spiser som regel en smule mellem 22-23, og tager så min jernpille når jeg børster tænder osv til natten, ca en halv til en hel time senere - er det ok?

Hej Anne

”Uafhængigt af et måltid” - betyder blot, at du ikke skal spise Jern til et måltid.
Men altså imellem måltiderne!

De andre vitaminer (hvis du fx spiser multivitamin + D), skal derimod gerne spises til et måltid, da de så optages bedre!

Men sådan er det ikke med Jern - Jern binder sig til fx Calcium (Kalk), og det betyder, at din krop optager mindre af det Jern du spiser, hvis der samtidigt er kalk i din mad.

Men du kan forbedre din optagelsen af jern, hvis du tager Jern sammen med C-vitamin…
Det er derfor en rigtig god ide, at spise jern, fx om formiddagen, sammen med et glas juice eller et stykke frugt.

Håber det hjalp

Anmeld

15. september 2010

AnneBJ

18januar/kats skriver:

Hej Anne

”Uafhængigt af et måltid” - betyder blot, at du ikke skal spise Jern til et måltid.
Men altså imellem måltiderne!

De andre vitaminer (hvis du fx spiser multivitamin + D), skal derimod gerne spises til et måltid, da de så optages bedre!

Men sådan er det ikke med Jern - Jern binder sig til fx Calcium (Kalk), og det betyder, at din krop optager mindre af det Jern du spiser, hvis der samtidigt er kalk i din mad.

Men du kan forbedre din optagelsen af jern, hvis du tager Jern sammen med C-vitamin…
Det er derfor en rigtig god ide, at spise jern, fx om formiddagen, sammen med et glas juice eller et stykke frugt.

Håber det hjalp

Det gjorde i hvert fald! De sidste par aftener har jeg været svimmel, og har derfor i dag, taget jern om eftermiddagen. Det gør virkelig en forskel, og det er bare super at vide, at det er ok at tage på den måde
Tak for svar

Anmeld

15. september 2010

Svane83

Altså Baby.dk er jo fantastisk.

Jeg tager ligesom dig min Jern om aftenen når jeg børster tænder og havde overhovedet ikke skænket det en tanke at den svimmelhed jeg har om aftenen kunne afhjælpes af at tage min Jern om eftermiddagen.

Det skal prøves fra imorgen, det er helt sikkert!

Tak for det tip

Carina

Anmeld

15. september 2010

AnneBJ

Svane83 skriver:

Altså Baby.dk er jo fantastisk.

Jeg tager ligesom dig min Jern om aftenen når jeg børster tænder og havde overhovedet ikke skænket det en tanke at den svimmelhed jeg har om aftenen kunne afhjælpes af at tage min Jern om eftermiddagen.

Det skal prøves fra imorgen, det er helt sikkert!

Tak for det tip

Carina

Håber det hjælper dig! Jeg har det tip top her til aften

Anmeld

15. september 2010

Svane83

AnneBJ skriver:

Håber det hjælper dig! Jeg har det tip top her til aften

Det lyder jo fantastisk, jeg havde slet ikke tænkt på at det kunne have en sammenhæng... troede bare at sådan skulle jeg åbenbart have det om aftenen når jeg er gravid.... eller jeg måske bare var meget træt.

Men selvfølgelig kan det da være noget med det jern, så det skal i hvertfald testes.

Carina

P.s, hvordan gik din NF egentlig, kan ikke huske om jeg har læst det et sted

Anmeld

15. september 2010

AnneBJ

Svane83 skriver:

Det lyder jo fantastisk, jeg havde slet ikke tænkt på at det kunne have en sammenhæng... troede bare at sådan skulle jeg åbenbart have det om aftenen når jeg er gravid.... eller jeg måske bare var meget træt.

Men selvfølgelig kan det da være noget med det jern, så det skal i hvertfald testes.

Carina

P.s, hvordan gik din NF egentlig, kan ikke huske om jeg har læst det et sted

Du har ikke læst det, har ikke lavet et indlæg

Men det gik super! Fik 1:20109 så det er jo pænt. Så hænder, fødder, hjernehalvdele og et blinkende hjerte Dog var det ikke en samarbejdsvillig baby, så hun brugte 30 min. på at få den til at ligge så hun kunne måle nakkefolden
Men hun var SÅ sød, og det var bare en vild oplevelse! Glæder mig totalt til MD

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.