Stop med mme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.196 visninger
14 svar
0 synes godt om
14. september 2010

>>Carina<<

Jeg tager MEGET gerne imod råd til hvordan vi HELT stopper med mme. Min søn er 10 1/2 måned og er desværre ikke helt stoppet med mme. Men vi er snart helt slut. Idag har han kun fået en flaske og hvis han vågner i nat prøver vi kun at gi ham kamillethe (har vi fået anbefalet).
Hvordan stoppede I andre med mme?
Han gider ikk spise sig mæt i fast føde endnu
En jeg kender siger at det ik er normalt!???

Håber nogen har nogle råd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2010

NatasjaL

vores datter stoppede med det da hun var 9 måneder, der havde hun kun fået en flaske inden hun skulle sove den sidste måned, vi stoppede fra den ene dag til den anden

Anmeld

14. september 2010

mor2piger

Er det om natten eller dagen ??

Hvis det er om dagen har jeg ikke noget godt råd da min pige ( som bliver 1 år på lørdag ) først lige er stoppet idag med at få flasker om dagen da sundhedsplejersken anbefaler at de min. for 400 ml mme om dagen ( hvis man ikke ammer ) eller skal man give jerndråber

Hun er startet i vuggestue og det havde ikke været noget problem for hende at sove uden de flasker hun ellers plejer at få, så det er gået nemt

Hun får stadig natflaske kl 19-20 stykker

Anmeld

14. september 2010

>>Carina<<

mor2piger skriver:

Er det om natten eller dagen ??

Hvis det er om dagen har jeg ikke noget godt råd da min pige ( som bliver 1 år på lørdag ) først lige er stoppet idag med at få flasker om dagen da sundhedsplejersken anbefaler at de min. for 400 ml mme om dagen ( hvis man ikke ammer ) eller skal man give jerndråber

Hun er startet i vuggestue og det havde ikke været noget problem for hende at sove uden de flasker hun ellers plejer at få, så det er gået nemt

Hun får stadig natflaske kl 19-20 stykker

Rart at høre at han ikk er den eneste. Det er om dagen han får en flaske. Men han har lige været syg og fået en tand samtidig så der ville han slet ik spise andet end mme. Så syns det er svært at stoppe helt. Han får også en flaske vælling hvis han vågner om natten.
Men han vil ikk spise særlig meget rugbrød og kød og grøntsager og sådan

Anmeld

14. september 2010

*Sofie*

Hmm, det er da helt normalt at han stadig får en flaske? Især inden sengetid da.
Hvorfor vil du gerne ha at han bliver vendet fuldstændig fra nu ?

Anmeld

14. september 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Må indrømme at min datter på 17mdr stadig får "til nat flaske"

Men det er KUN fordi hun ikke selv har interesse i at holde flasken, og når hun får den slapper hun 100% a og når flasken er drukket bliver hun puttet uden noget brok- Så let!

Men så snart hun vil holde flasken, er det slut. Men ellers burde jeg nok stoppe nu her, det er bare så hyggeligt - mor og datter aften hygge

Anmeld

14. september 2010

mor2piger

altså hvis det ikke var fordi det gik ud over hans anden appetit ville jeg ikke mene at du skulle tænke så meget over det, man anbefaler som sagt at de får mme indtil de er 1 år.

Vores dag da vores datter var 10½ måned så således ud

op kl 6-7 - havregrød eller øllebrød

kl ca 9 - flaske og sove

kl ca 11- frokost / rugbrød m.m

kl ca 13-14 - frugt, flaske og sove

kl ca 15-16- lidt frugt/brød

kl ca 18- aftensmad

kl ca 19-20 flaske og sove hele natten

så som du kan se har hun indtil idag fået 3 flasker om dagen

Hvis jeg var dig ville jeg prøve at ringe til sundhedsplejersken og få nogle gode råd

Håber du kan bruge mit svar

Anmeld

14. september 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Carina1984 skriver:

Rart at høre at han ikk er den eneste. Det er om dagen han får en flaske. Men han har lige været syg og fået en tand samtidig så der ville han slet ik spise andet end mme. Så syns det er svært at stoppe helt. Han får også en flaske vælling hvis han vågner om natten.
Men han vil ikk spise særlig meget rugbrød og kød og grøntsager og sådan

Rolig, Rolig.. Det kommer!
Min datter har nægtet at spise rugbrød i over et halvt år, men nu kører det bare ned.. På trods af alt min fortvivlelse med om det var min skyld, og hvis det nu aldrig kom..
Men det kører nu

Anmeld

14. september 2010

>>Carina<<

*Sofie* skriver:

Hmm, det er da helt normalt at han stadig får en flaske? Især inden sengetid da.
Hvorfor vil du gerne ha at han bliver vendet fuldstændig fra nu ?

Det anbefales at de stopper senest når de er et år så vi har halvanden måned at lære det på.

Anmeld

14. september 2010

mor2piger

LouiseVous skriver:

Må indrømme at min datter på 17mdr stadig får "til nat flaske"

Men det er KUN fordi hun ikke selv har interesse i at holde flasken, og når hun får den slapper hun 100% a og når flasken er drukket bliver hun puttet uden noget brok- Så let!

Men så snart hun vil holde flasken, er det slut. Men ellers burde jeg nok stoppe nu her, det er bare så hyggeligt - mor og datter aften hygge

kan sagtens følge dig, syntes natflasken er den sværeste for det er så hyggeligt og dejlig nemt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.