Kugledyne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2010

majhan11

Tulipan skriver:

Mener det var det pædagogen kaldte det. Nogle der har erfaring med dem?

De har problemer med at få Emil til at sove i vuggestuen, selvom han er død træt.

Imorges vågnede han halv 4 og de kunne ikke få ham til at sove til middag. Så han endte med at sidde og hænge ved bordet og bygge et tårn med magneter, han hyggede sig, men var mega træt. Og når jeg så henter ham, så er resten af dagen bare træls fordi han ikke har fået nok søvn.

Er ikke hver dag de ikke kan få ham til at sove.

Men i dag siger hans pædagog så at de har snakket om at prøve at give ham en kugle dyne, for at se om det kunne hjælpe, da det skulle kunne det???

det er helt klart værd at prøve, har kun gode erfaringer og oplevelser med kugledynen (er pædagog) har været både i vuggestue,børnehave og haft med autister og udviklingshæmmede at  gøre og det gjorde helt klart en forskel..... den virker beroligende og man mærker sin krop på en hel anden måde og får en indre ro over sig, har også selv afprøvet den

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2010

Vingummien

propogberta skriver:

Vores dreng på 8 har en og har haft det siden han var 5! Vi (incl. ham selv ) er meget glade for den.

Vores søn har Aspergers (autisme) og mild ADHD og har siden han var meget lille haft store indsovningsvanskligheder og vågnede mange gange i løbet af natten + han vågnede mellem kl.4 og 6!

Han får også melatonin. Melatonin er et stof som vores hjerner selv laver og det gør at vi blir søvninge. Det er der bare nogen hjerner der ik gør og nogen laver slet ik nok og så er det jo dejligt man kan hjælpe dem

Ja det er det helt sikkert

Anmeld

14. september 2010

majhan11

mor_sabina skriver:

Vi har også overvejet den her, fordi phillip vågner mange gange i løbet af natten og er urolig.

Men mener altså man selv kan lave en, et dyne betræk med de store plastik bolde?

Men det er rigtigt de ofte bliver brugt til ADHD børn især.

den fungere ik ligeså godt da kuglerne ikke er tunge og man derfor ikke får det beroligende tryk som ved kugledynen

Anmeld

14. september 2010

Moar'en

Min lillebror (som ikke er så lille mere, han er 14) har en pga hans ADHD. Han gik fra at skulle bruge mindst 1 time på at falde i søvn, til nu sover han efter ca 10-15 min. Så den har haft super virkning her.

Anmeld

14. september 2010

mor_sabina

majhan11 skriver:

den fungere ik ligeså godt da kuglerne ikke er tunge og man derfor ikke får det beroligende tryk som ved kugledynen

Ok har også kun hørt noget om det med et halvt øre. Men er der ikke mulighed for at lave dem selv så?

Anmeld

14. september 2010

majhan11

mor_sabina skriver:

Ok har også kun hørt noget om det med et halvt øre. Men er der ikke mulighed for at lave dem selv så?

tror godt det er muligt at lave selv men hvor man får fat i de rigtige kugler ved jeg desværre ik jeg prøvede selv at lave en med de der plastik kugler og det virkede bare slet ikke, da de er al for lette og min pige kunne rykke den af uden problemer....såå

men det burde jo ku lade sig gøre

Anmeld

14. september 2010

mor_sabina

majhan11 skriver:

tror godt det er muligt at lave selv men hvor man får fat i de rigtige kugler ved jeg desværre ik jeg prøvede selv at lave en med de der plastik kugler og det virkede bare slet ikke, da de er al for lette og min pige kunne rykke den af uden problemer....såå

men det burde jo ku lade sig gøre

Men er den meget tung sådan en?

Anmeld

14. september 2010

majhan11

mor_sabina skriver:

Men er den meget tung sådan en?

der er vægt i men ikke tung tung hvis du forstår, lidt ligesom de gode gamle gåsedunsdyner vil jeg sige man kan jo få den i forskellige størrelser, men prøv at tjekke dem ud på nettet

Anmeld

14. september 2010

majhan11

14. september 2010

mor_sabina

majhan11 skriver:

der er vægt i men ikke tung tung hvis du forstår, lidt ligesom de gode gamle gåsedunsdyner vil jeg sige man kan jo få den i forskellige størrelser, men prøv at tjekke dem ud på nettet

Det vil jeg prøve. Men fristes til at afprøve en hjemmemodel, bare for at se hvad han siger til det. Nå nu ser vi, tak for hjælpen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.