Kugledyne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.411 visninger
21 svar
0 synes godt om
14. september 2010

Vingummien

Mener det var det pædagogen kaldte det. Nogle der har erfaring med dem?

De har problemer med at få Emil til at sove i vuggestuen, selvom han er død træt.

Imorges vågnede han halv 4 og de kunne ikke få ham til at sove til middag. Så han endte med at sidde og hænge ved bordet og bygge et tårn med magneter, han hyggede sig, men var mega træt. Og når jeg så henter ham, så er resten af dagen bare træls fordi han ikke har fået nok søvn.

Er ikke hver dag de ikke kan få ham til at sove.

Men i dag siger hans pædagog så at de har snakket om at prøve at give ham en kugle dyne, for at se om det kunne hjælpe, da det skulle kunne det???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2010

Bebsen

Jeg har aldrig hørt om kugledyne til børn, men jeg har selv en, til mig selv altså Den virker beroligende, da kroppen rigtigt bliver pakket ind og tynget ned... Har fået den igennem kommunens hjælpemiddel central (mener jeg det hedder).

Kugledyner bliver også brugt på feks psykiatriske hospitaler, pga deres beroligende virkning...

Anmeld

14. september 2010

Vingummien

Bebsen skriver:

Jeg har aldrig hørt om kugledyne til børn, men jeg har selv en, til mig selv altså Den virker beroligende, da kroppen rigtigt bliver pakket ind og tynget ned... Har fået den igennem kommunens hjælpemiddel central (mener jeg det hedder).

Kugledyner bliver også brugt på feks psykiatriske hospitaler, pga deres beroligende virkning...

Pga du er gravid?

Anmeld

14. september 2010

Bebsen

Nej, pga jeg tidligere har haft store søvnproblemer

Anmeld

14. september 2010

Vingummien

Bebsen skriver:

Nej, pga jeg tidligere har haft store søvnproblemer

Oki. er spændt på om det også hjælper her

Anmeld

14. september 2010

Bebsen

Det ku jeg godt forestille mig det kunne

for at det virker

Anmeld

14. september 2010

lauras*mor*

protac.dk hedder siden hvor man kan købe dem... men de er pisse dyre... men har fået af vide at man kan låne en i 14 dage for at prøve den.... gratis...

man kan få den i junior størrelse ved jeg...

har overvejet at prøve en til laura faktisk fordi hun mangler tryghed helt vildt om natten... hun nkan ikke sove i sin egen seng længere, kun først på aftenen hvor den står inde i stuen ved os, og ellers sover hun faktisk i vores seng.. dog uden problemer - hun sover hele natten så længe hun ligger hos os..

kom endelig med en opdate hvis i prøver den..

Anmeld

14. september 2010

Vingummien

lauras*mor* skriver:

protac.dk hedder siden hvor man kan købe dem... men de er pisse dyre... men har fået af vide at man kan låne en i 14 dage for at prøve den.... gratis...

man kan få den i junior størrelse ved jeg...

har overvejet at prøve en til laura faktisk fordi hun mangler tryghed helt vildt om natten... hun nkan ikke sove i sin egen seng længere, kun først på aftenen hvor den står inde i stuen ved os, og ellers sover hun faktisk i vores seng.. dog uden problemer - hun sover hele natten så længe hun ligger hos os..

kom endelig med en opdate hvis i prøver den..

Det skal jeg nok

Anmeld

14. september 2010

mor_sabina

Vi har også overvejet den her, fordi phillip vågner mange gange i løbet af natten og er urolig.

Men mener altså man selv kan lave en, et dyne betræk med de store plastik bolde?

Men det er rigtigt de ofte bliver brugt til ADHD børn især.

Anmeld

14. september 2010

propogberta

Tulipan skriver:

Mener det var det pædagogen kaldte det. Nogle der har erfaring med dem?

De har problemer med at få Emil til at sove i vuggestuen, selvom han er død træt.

Imorges vågnede han halv 4 og de kunne ikke få ham til at sove til middag. Så han endte med at sidde og hænge ved bordet og bygge et tårn med magneter, han hyggede sig, men var mega træt. Og når jeg så henter ham, så er resten af dagen bare træls fordi han ikke har fået nok søvn.

Er ikke hver dag de ikke kan få ham til at sove.

Men i dag siger hans pædagog så at de har snakket om at prøve at give ham en kugle dyne, for at se om det kunne hjælpe, da det skulle kunne det???

Vores dreng på 8 har en og har haft det siden han var 5! Vi (incl. ham selv ) er meget glade for den.

Vores søn har Aspergers (autisme) og mild ADHD og har siden han var meget lille haft store indsovningsvanskligheder og vågnede mange gange i løbet af natten + han vågnede mellem kl.4 og 6!

Han får også melatonin. Melatonin er et stof som vores hjerner selv laver og det gør at vi blir søvninge. Det er der bare nogen hjerner der ik gør og nogen laver slet ik nok og så er det jo dejligt man kan hjælpe dem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.