Spørgsmål om mælk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. september 2010

Tulle28

SussieThyssen skriver:

Glimrende holdning piger...glimrende.
Så snart et barn har passeret 2,5-3 år skal de faktisk slet ikke have mælk og heller ikke voksne, da vi overhovedet ikke er gearet i vores tarmsystem til at nedbryde mælk som voksne.
Hvor ville der dog være mange voksne uden mave-tarm problemer, hvis de bare holdt sig fra den mælk.
Dog vil jeg sige at produkter som A38, cultura og tykmælk er udmærkede produkter, og som vi ikke skal afholde os fra at indtage, hvis vi har lidt med maven, da de indeholder nogle vigtige kulturer som er utroligt gode for vores mave.

Vedrørende erstatningsmælke produkter, så kan I købe majsmælk til både jer selv og de små.
Så vidt jeg ved kan man få det både i Superbedst og Kvickly. Majs er langt blidere ved maven, og smager også bedre.
Mange allergikere kan ikke tåle soya, og det er så skrapt at det ligefrem kan fremprovokere allergi hos ikke-allergikere.
Man kan også give småbørn Majmælk fra 1 års alderen uden bekymring.
Endelig er det selvfølgelig vigtigt at man indtager en masse ost, og så får kalktabs.
Småbørn kan også vokse op med tyggekalktabs, som man kan få på apoteket.
Mine egne aldrig fået mælk...og de har heller aldrig fået hverken soya- eller majsmælk, men masser af osteprodukter.

Kærligst
Sussie

Majsmælk - det vidste jeg faktisk slet ikke at man kunne få?! Men hvordan er næringsindholdet så?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2010

SussieThyssen

Tulle28 skriver:

Majsmælk - det vidste jeg faktisk slet ikke at man kunne få?! Men hvordan er næringsindholdet så?

Det skulle vist være fuldt ud lige så godt som i soyamælk. Mit eget barnebarn får det.
Men jeg bliver dig svar skyldig, for jeg ved det faktisk ikke.

Anmeld

26. september 2010

Tulle28

SussieThyssen skriver:

Det skulle vist være fuldt ud lige så godt som i soyamælk. Mit eget barnebarn får det.
Men jeg bliver dig svar skyldig, for jeg ved det faktisk ikke.

Jeg kigger efter det næste gang jeg skal ud og handle:-)

Anmeld

26. september 2010

motterhea

Tulle28 skriver:

Jeg kigger efter det næste gang jeg skal ud og handle:-)

Sig lige hvor du finder det, kan slet ikke finde noget på google om det

Anmeld

26. september 2010

Tulle28

motterhea skriver:

Sig lige hvor du finder det, kan slet ikke finde noget på google om det

Nej jeg har heller ikke fundet noget på Google

Jeg skal nok skrive en update - og i lige måde, hvis du finder det før mig:-)

Anmeld

26. september 2010

motterhea

Tulle28 skriver:

Nej jeg har heller ikke fundet noget på Google

Jeg skal nok skrive en update - og i lige måde, hvis du finder det før mig:-)

Vil gøre

Kunne være at jeg skulle prøve at bevæge mig ind, i en af de der helsekostforretninger, og spørge :b

Anmeld

27. september 2010

Hollybaby

Hmm jeg har arbejdet flere år i en helsekost, og har aldrig stødt på majsmælk. Dog har jeg set havremælk og mandelmælk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.