Pige eller dreng?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.972 visninger
13 svar
0 synes godt om
14. september 2010

BabyStella!

Hej! Min mand har ladet sig fortælle at hvis det skal blive en dreng næste gang, skal vi "gå til den" sidst i min ægløsningsperiode, hvor æggene er længest nede i æggelederen. Noget med at "drenge-sæd" (det som blir´ til drenge) er dovne *haha*

Sæd som blir´ til piger har længere levetid og kan sagtens ta´ turen hele vejen op til æggestokkene.

Skrøne?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2010

Maise

det er ikke en skrøne at drengesæd er dovnere end pigesæd, men hvordan der lige skal knaldes for at det bliver en drengh er jeg ikke mester i. vil også gerne selv have en dreng næste gang, eller er lykkelig uanset hvad jeg får, men kunne godt tænke mig ihvertfald at have en af hver.

Anmeld

14. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg har hørt den lidt anderledes - "pigerne" kan overleve længere, dog er der færre af dem. Men hvis man så knalder lidt før ÆL så er det kun dem der er tilbage. Til gengæld er "drengene" hurtigere så hvis man knalder lige på ÆL så når de først frem

Anmeld

14. september 2010

VIPpigen

Har hørt at drenge er hurtigere end piger men at drengene har mindre levetid derinde.

Anmeld

14. september 2010

SannaFo1

hmm har fulgt lidt med på sidelinien

Jeg vil sige at det ikk kommer an på hvordan eller hvornår man bliver gravid om det bliver en dreng eller pige..

Jeg har en af hver og vi gjorte på samme måde begge gange hvis man kan sige det sådan

Anmeld

14. september 2010

Mathilde

Der skulle være størst chance for en dreng, hvis I har sex på selve ÆL-dagen, da y-kromosomet er mindre og hurtigere og derved når frem til ægget først... Men ægget skal være lige for næsen af cellen, da drengeceller ikke overlever så længe..

Derimod er x-kromosomet langsommere, men overlever i længere tid, så derfor er der størst chance for en pige, hvis man har sex inden ÆL-løsning.

Anmeld

15. september 2010

BabyStella!

SannaFo1 skriver:

hmm har fulgt lidt med på sidelinien

Jeg vil sige at det ikk kommer an på hvordan eller hvornår man bliver gravid om det bliver en dreng eller pige..

Jeg har en af hver og vi gjorte på samme måde begge gange hvis man kan sige det sådan

Vi vil jo rigtig gerne ha´ en af hver og mangler lige den anden; en dreng

Jeg regner oz med at vi bare "kører på", og så ser vi hvad der sker - vi blir´ glade uanset hvad, om ikke andet så prøver vi bare igen

Men der er lige så mange piger, som der er drenge i min familie og mandens, så syns´ oddsene er okay

Anmeld

15. september 2010

SannaFo1

Hehe ja det er bare at blive ved

Okay så bliver det jo mega spændende at se hvad i får

Anmeld

15. september 2010

SussieThyssen

Heltrigtigt piger.
Ergo...jo oftere I gør det lige omkring ÆL jo større er chancen for en dreng...men ingen garanti 

Kærligst
Sussie

Anmeld

15. september 2010

DK

Rosa skriver:

Jeg har hørt den lidt anderledes - "pigerne" kan overleve længere, dog er der færre af dem. Men hvis man så knalder lidt før ÆL så er det kun dem der er tilbage. Til gengæld er "drengene" hurtigere så hvis man knalder lige på ÆL så når de først frem

Helt korrekt!!

Hvis man har et meget surt miljø i skeden, så overlever pigesædcellerne derudover nemmere end gutterne, da de er noget svagere i det. De er jo så tilgengæld LYNhurtigere. Bare ikke så udholdne, he he.... Det starter tidligt, ha ha ha ha...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.