Hvad gør man når.... (lidt langt..)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

783 visninger
15 svar
0 synes godt om
14. september 2010

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Vi sku til en fødselsdag hos min kærestes brors kæreste her i slutningen af august, og det var første gang jeg så kærestens familie efter nyheden, hans mor er super glad, hans far tager det som fædre nu gør, hans bror er glad, hans moster er glad, hans mors fætter er glad, hans niecer er glade. Alle virker til at være glade. Og det er jeg glad for eftersom det hele er ret nyt...

Så får jeg det dårligt og vi gør os klar til at tage hjem, så kommer hans søster - som jeg aldrig har haft noget imod - og "angriber" mig- følte jeg.. og forklarede hvorfor hun ikke har sagt tillykke til mig.. og så begyndte hun at tale om eks-kærester m.m. Og jeg blev virkelig gal, og lidt ked af det..

og efter den episode har jeg ikke haft lyst til at se hans søster, og jeg vil slet ikke have at hun skal ha noget forhold til vores barn..

Dagen efter talte jeg med Stefan (min kæreste) om det, og fortalte ham, hvad hun havde sagt osv. og sagde også til ham at jeg ikke ville ha at hun sku se eller lave noget med vores barn. Stefan sagde okay til det.. Nu sidder jeg så og tænker på fødsel m.m. og hvis hun dukker om - som hun nok gør, og jeg vil ikke ha hende der -

hvad gør man så??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2010

1977

Profilbillede for 1977

Beklager hvis jeg er en anelse fatsvag, men hvikle ex'er og mm?

Nå men der kan nå at ske mange ting endnu inden du skal føde, så lad være med at tænke på om hun dukker op til fødslen eller ej. Du får nok at tænke på de næste måneder, så brug energien på din graviditet og glem din svigerinde til det bliver aktuelt

Anmeld

14. september 2010

Problembarnet

Jeanne skriver:

Beklager hvis jeg er en anelse fatsvag, men hvikle ex'er og mm?

Nå men der kan nå at ske mange ting endnu inden du skal føde, så lad være med at tænke på om hun dukker op til fødslen eller ej. Du får nok at tænke på de næste måneder, så brug energien på din graviditet og glem din svigerinde til det bliver aktuelt

Stefans sidste kæreste var voldig mod ham og var heller ik sød mod hans børn... og så blev drengenes mor jo også nævnt.. og m.m. = at hun blandede sig i vores forhold - sådan nogle ting som hvis vi nu gik fra hinanden, og hvis jeg nu gik tilbage til min eks.. og .. alle mulige ting hun faktisk kan være pisse ligeglad med/som faktisk ikke kommer hende ved.

Vil prøve, det er bare svært...

Anmeld

14. september 2010

Ni-ko-li-ne

jeg forstår ikke præcist hvad det er hans søster har sagt?

Anmeld

14. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg tror du er nødt til at forklare hvad hun helt præcist har sagt, ellers er det virkelig svært at vurdere situationen?

Anmeld

14. september 2010

mor-til-vanessa

altså hun skal ikke blande sig i jeres liv, men synes heller ikke bare du kan tillade dig at sige at du ikke vil have jeres barn skal have et forhold til hende, bare pga en lille konflikt.

så må du fortælle hende at hun ikke skal blande sig og at der ikke skal blande noget med eks'er i jeres forhold ( selvom jeg ikke helt forstår hvad det er hun har sagt med hensyn til de eks'er )

men altså der er jo lang tid til du skal føde. så synes da ikke du skal gå og være sur over det

Anmeld

14. september 2010

Problembarnet

Ni-ko-li-ne skriver:

jeg forstår ikke præcist hvad det er hans søster har sagt?

at hun ikke ville sige tillykke til mig fordi at hun sys det var for tidligt for os at få børn sammen. Og hun var bekymret for hvis vi gik fra hinanden om Stefan ville få lov til at se barnet. og hun var bekymret for om jeg ville gå tilbage til min eks. Hun var bekymret for Stefans børn - hvordan jeg er overfor dem.

Hun fik mig til at føle mig så lille.. og fortryder at jeg forsvarede mig.. sku ha sagt Det kan du være fuldstændig ligeglad med. Det er en sag mellem mig og Stefan, ikke dig. og så sku jeg være gået..

Anmeld

14. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Problembarnet skriver:

at hun ikke ville sige tillykke til mig fordi at hun sys det var for tidligt for os at få børn sammen. Og hun var bekymret for hvis vi gik fra hinanden om Stefan ville få lov til at se barnet. og hun var bekymret for om jeg ville gå tilbage til min eks. Hun var bekymret for Stefans børn - hvordan jeg er overfor dem.

Hun fik mig til at føle mig så lille.. og fortryder at jeg forsvarede mig.. sku ha sagt Det kan du være fuldstændig ligeglad med. Det er en sag mellem mig og Stefan, ikke dig. og så sku jeg være gået..

OK, jamen det skal hun jo bare slet ikke blande sig, og du har ret - du skulle bare have sagt sådan og være gået... Men folk ændrer sig altid i løbet af en graviditet så hun skal nok begynde at glæde sig og så vil det da være bedre for barnet hvis I allesammen har det godt sammen. Det er lidt unfair overfor barnet allerede nu at forhindre det i at få et godt forhold til sin faster - også selvom du ikke selv bryder dig om hende, synes du ikke? Men ihvertfald - tillykke med graviditeten!!!

Anmeld

14. september 2010

Ni-ko-li-ne

Problembarnet skriver:

hmmm ja det kan jeg godt se, det er ikke rart!

havde hun noget konkret som lå til grund for hendes "bekymringer"? eller er det taget ud af den blå luft?

jeg synes i skal få renset luften...  når det er hans søster er det den nære familie og det er aldrig sjovt at have den slags gnidninger der...

Anmeld

14. september 2010

quar20

Den er sku lidt svær at svare på men prøver alligevel..!!

For det første har jeg selv et rigtig dårligt forhold til min svigerinde dog pga. nogle ting hun har sagt DIREKTE og som slet ikke passede ind. Kan snilt give dig et eks.

Vi kommer og fortæller at vi skal være forældre ( dengang med Tino som nu er 19 måneder ). Hun glor op og ned af mig ( du ved elevatorblikket ), og ud kommer af hendes mund : Syntes du helt ærlig at du kan blive en go mor med den barndom du har haft?!.. -Og tror du selv på at Rasmus ( min mand ) - gider at blive hos dig når jeg VED at du ender som din mor..? ( Min mor har været alkoholikker i min barndom, og der har foregået vold rimelig tit. Samtidig har hun været en af de personer man gik langt udenom fordi hun aldrig gik i bad og vores hjem var SÅ ulækkert )..!

Uden at vide mig klog på hvilket forhold hans søster og din kæreste har eller har haft, lyder det somom at hun vil "passe" lidt på ham - dermed er det IKKE okay at udtale sig sådan overfor dig..!

Var jeg dig ville jeg slå kold vand i blodet og forsøge at undgå hende lidt, også tænke på dit forhold..! Skal i så til fødselsdag osv og hun også kommer, så snak med de andre.. Spør hun om noget - så svar pænt og snak videre med de andre..!! Jeg VED at det er skide svært, men sådan tror jeg at i kan få det lidt på afstand sådan det ikke påvirker du og din kærestes forhold..!!

Mange gange held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.