Jeg tilslutter mig Rosas svar/råd om både bad og nusseklud...nussekluden ligger også tit på mit bryst når jeg ammer hende eller jeg lige kører kluden over brystet så den dufter af mig...det giver tryghed for jeg kan se, at Runa ligger med kluden og snuser til den og ofte har hun den over hovedet som en lille beduin 
I starten er det meget som vinden blæser mht søvn og det går frem og tilbage...lige så snart man tror, at NU har man grejet den og fundet de vises SOVEsten så blir det lavet om igen...man må bare prøve sig frem. Ved det er en ringe trøst når man står midt i det 
Herhjemme bøvler jeg også Med Runa først på aftenen hvor der er skrig og skrål på programmet nærmest hver aften fra 17-19...hold op hvor er jeg drænet bagefter 
Én ting har jeg dog lært, og det er at få en god putterutine hurtigt...altså at man gør det samme hver aften så barnet langsomt og sikkert forstår hvad der skal ske. Hjemme hos os får Runa et bad og jeg masserer hende bagefter før hun får nattøj på. Så går vi ind i stuen og jeg ammer hende...derefter kysser jeg godnat og lægger hende på hendes dyne på sofaen med kluden op af kinden, hvorefter hun brokker og græder og protesterer..det kan tage alt fra fem min. til en ½ time før hun falder i søvn.
Jeg kan sagtens putte hende i hendes egen seng om dagen, men de sidste mange uger går det ikke om aftenen og liften vil hun heller ikke ligge i.
Min pointe er, at nogle gange må man "føje" dem i en periode fordi de har brug for ekstra kontakt og tryghed...gråden er jo deres eneste kommunikationsmiddel i starten og det er ikke altid til at se hvorfor det man hidtil har kunnet lige pludselig ikke virker længere.
Jeg ønsker jer held og lykke - det skal nok blive nemmere 
Anmeld