må baby godt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2010

missie20

Sundhedsstyrelsen anbefaler at man kun lejre baby på ryggen,pga vuggedød. Selv herhjemme lejre vi vores dreng på ryggen, han vender selv hovedet flere gange om natten, så der har vi ikke noget problem. I dagstimerne lejre vi ham på siden (sådan sover han bedst) Men da han blev født fik han forskubbet en nakkehvirvel, så han var lidt flad i højre siden, så vi lagde lidt af en stofble under hans høfte/numse, så han var tvunget til at kigge til hans syge side (venstre), så når man kiggede på ham, lå han ikke på siden totalt, men en mellemting mellem at ligge på ryggen og siden. Håber du forstå min kringlede fortælling  Så evt. det var en ide at lejre dit barn sådan.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2010

msax

Som de andre siger, tror jeg heller ikke der sker det store ved det. Min lille Malte ligge lige nu og sover på siden, netop fordi han har en favorit side om natten.

Til hans storesøster købte jeg en ergonomisk hovedpude (se link) men den vil han ikke ligge på. Men den var rigtig god til Mille og hun har det fineste runde hovede idag.

http://www.babadut.dk/product/ergonomisk-babypude-undga-fladt-baghoved-skavt-kranie-lovenest/

smil Mette

Anmeld

14. september 2010

Thildesmor

14. september 2010

Thildesmor

Thilde sover på siden på grund af det samme, vi har købt sådan en kile som fys anbefalede dog har vi ikke brugt den endnu da hun sover fint uden, men den støtter både ryg og mave så hun ikke kan trille over mener den koster omkring 200 kr

her er et billede

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

14. september 2010

bagger26

Asuzi skriver:

okay mange tak det vil jeg prøve jeg har nemlig prøvet med stofble men han får den møvet væk i løbet af ingen tid og jeg er ikke vild med at han skal ligge helt på siden, men der vænder han sig nu også ret hurtigt tilbage igen så det må jeg lige prøve i dag tak

Ja de kan være nogle stædige bitte børn.. Med min søn endte jeg ved fys på sygehuset, og det tog et par måneder at rette ham op, med diverse øvelser men han var også MEGET spændt i nakken.. Med min datter tog jeg til kiropraktor, og det tog en uge og så var hun løsnet i nakken og begyndte at vende hovedet den anden vej... De begge to været spændte i nakken, pga hurtige fødsler...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.