må baby godt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.596 visninger
14 svar
0 synes godt om
13. september 2010

DLM

sove på siden om natten, min søn er 3 måneder og han er blevet flad i baghovedet i venstre side, men hvis han så sover på siden kan det så ikke rettes? og hvis jeg nu ligger dynen så han ikke kan rulle om på maven og lægger en sammenrullet vattæppe foran ham også tror i så der sker noget ved det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2010

Sasja77

Herhjemme har Olivia sovet på siden lige fra fødslen. Hun ville ikke sove på ryggen og min SP sagde at så længe hun ikke sov på maven så kunne hun ikke se noget galt i det....men jeg synes at hvis du er usikker så hør din SP hvad hun siger til det og om hun har nogle gode råd til hvordan du sikre dig at bebse ikke vender sig om på maven. 

Jeg ved at der findes en speciel pude man kan købe til babyer som ligger på siden men jeg mener kun at du kan bestille den igennem din SP, jeg er dog ikke sikker

Håber at det kunne hjælpe dig en lille smule

Anmeld

13. september 2010

BJL2010

Man bestemmer vel egentlig selv hvordan ens baby skal sove. Ved faktisk ikke hvornår de må begynde at sove på siden, men er det ikke først når de faktisk selv kan rulle om på siden? Men lige meget hvad er anbefalingen vel at babyer skal sove på ryggen.

MEN jeg kender altså en som fra start har haft sin baby til at sove på siden og så skifter mellem siderne. Det er bare et valg hun selv har truffet!

Mens jeg stadig lå på barselsgangen og min bebs havde problemer med at få slugt fostervand kastet op igen, sagde personalet flere gange, at jeg også kunne lægge ham på siden om natten...altså så han bedre kunne komme af med fostervandet. Og det sagde de jo altså på trods af anbefalingerne om ryg-leje...

Men det er svært hvad man skal gøre!

Anmeld

13. september 2010

mor-til-vanessa

Asuzi skriver:

sove på siden om natten, min søn er 3 måneder og han er blevet flad i baghovedet i venstre side, men hvis han så sover på siden kan det så ikke rettes? og hvis jeg nu ligger dynen så han ikke kan rulle om på maven og lægger en sammenrullet vattæppe foran ham også tror i så der sker noget ved det?

i usa sover stort set alle børn på maven fra de er nyfødte.

min datter har altid sovet på siden

Anmeld

13. september 2010

Pige2009

Det med de forskellige sovestillinger er kun anbefalinger pga. øget risiko for vuggedød. Der er lavet forskellige undersøgelser der viser at risikoen er mindst ved at sove på ryggen. Men flere fra min mødregruppe har haft børn der sov på siden, for ellers ville de simpelthen ikke falde i søvn Tal evt. med din SP...

K.h. Linda

Anmeld

13. september 2010

foto på lærred

Jeg ville snakke med sp omkring det. Kendte ën hvor babys hoved var blevet for fladt på den ene side, fordi hun ikke havde sovet på begge sider, og der skulle en speciel pude til, som gjorde at du skulle prøve at rette det lidt ud.

Anmeld

13. september 2010

DLM

tak for jeres svar jeg tror lige jeg vil høre Sp hvad hun synes, har godt nok lagt ham til at sove på siden i dag og det er gået fint nok. men har også det i tankerne at de siger de skal sove på ryggen til de selv kan vænde sig, men han vil simpelthen ikke vænde hovedet den vej han skal så og hvis jeg ligger en stofble under hans skulder for at han skal vænde det får han alligevel møvet den væk og ligger på den flade side.

Anmeld

13. september 2010

bagger26

Nu har begge mine børne døjet med lidt skæve baghoveder pga de sov med hovede til samme side.. Jeg skulle tage en pose ris og vikel en stofble omkring, den skal så ligges ind under ryggen/skulderen i den side hvor hovedet er skævt, på den måde skulle de gerne vende hovedet den modsatte vej og udligne det skæve... Det er sådan de har anbefalet mig, at babyerne ligger både ved SP, lægen, kiropraktoren og børnefys på sygehuset..

På den måde kommer de ikke helt om på siden at ligge, men det er nok til de drejer hovedet den vej man gerne vil have dem til, for det meste i hvert fald...

Anmeld

14. september 2010

DLM

bagger26 skriver:

Nu har begge mine børne døjet med lidt skæve baghoveder pga de sov med hovede til samme side.. Jeg skulle tage en pose ris og vikel en stofble omkring, den skal så ligges ind under ryggen/skulderen i den side hvor hovedet er skævt, på den måde skulle de gerne vende hovedet den modsatte vej og udligne det skæve... Det er sådan de har anbefalet mig, at babyerne ligger både ved SP, lægen, kiropraktoren og børnefys på sygehuset..

På den måde kommer de ikke helt om på siden at ligge, men det er nok til de drejer hovedet den vej man gerne vil have dem til, for det meste i hvert fald...

okay mange tak det vil jeg prøve jeg har nemlig prøvet med stofble men han får den møvet væk i løbet af ingen tid og jeg er ikke vild med at han skal ligge helt på siden, men der vænder han sig nu også ret hurtigt tilbage igen så det må jeg lige prøve i dag tak

Anmeld

14. september 2010

mortil(nichlasogmathias)

Sasja77 skriver:

Herhjemme har Olivia sovet på siden lige fra fødslen. Hun ville ikke sove på ryggen og min SP sagde at så længe hun ikke sov på maven så kunne hun ikke se noget galt i det....men jeg synes at hvis du er usikker så hør din SP hvad hun siger til det og om hun har nogle gode råd til hvordan du sikre dig at bebse ikke vender sig om på maven. 

Jeg ved at der findes en speciel pude man kan købe til babyer som ligger på siden men jeg mener kun at du kan bestille den igennem din SP, jeg er dog ikke sikker

Håber at det kunne hjælpe dig en lille smule

her har den mindste også sovet på siden fra fødslen og den store sov tit på maven.. det kunne du jo gøre om dagen hvor du kan holde øje også på ryggen om natten hvor du selv sover.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.