KaMa skriver:
Min søn vejede for en uge siden 3600 gram. Han havde der taget 450 gram på på en uge - og jeg må sige, at han nok har gentaget succesen. Så tror han vejer lige omkring de 4 kg nu. Min datter vejede 3200 gram og tager ca. 200 gram på om ugen, så hun er nok på omkring 3500 gram nu.
De er så dygtige til at tage på. Jeg ammer desværre ikke. De var for sløve til at sutte, så jeg skulle malke ud, træne dobbeltamning, lave flasker osv. Det mente min SP var lidt for ambitiøst, når jeg stod med det hele alene. Så jeg fik ammestoppiller (skrækkelig oplevelse at få dem!). Så nu er det kun MME (plus lactulose og molycon, da maverne har svært ved mme).
Det er da så flot at du stadig ammer og giver modermælk. Respekt.
Jeg synes det er benhårdt med mine. De sover ikke så meget. Jov på skift! I fredags var jeg oppe på 30 timer uden søvn (kun 2 timers overfladisk søvn den ene nat). Så jeg håber bestemt, at det bliver lettere.
Jeg har måtte søge hjælp hos mine forældre - og har i dag bedt SP gå videre hos en sagsbehandler. Da jeg bliver nødt til at have noget hjælp i dagligdagen.
Mine børn er så forskellige - desværre. De kan slet ikke køres sammen hverken med mad eller søvn. Min SP siger, at sådan går det desværre med nogle tvillinger.
ÅHHH SØDE JEG FØLER MED DIG.
Hmm jeg har synkroniseret tvillinger fra dag et ...og vågner den ene før den anden vækker jeg den anden hvis det ikke selv sker inden for en halv time.
Vi lever en meget strukturer hverdag.... og helst ingen undtagelser, Hver dag bliver gjort som det er en regel.
Meget vigtigt for pigerne så der ikke sker noget uventet for dem.
Lyder helt skørt men det har de behov for.
Ellers bliver de over stimuleret og det går ud over mig og de store piger.
Barnedåben har ødelagt det hele og nu er kampen i gang for at få dem tilbage på rette kurs.
Skal lige hilse og sige det er en sej kamp jeg er i færd med.
30 timer uden søvn... se der havde jeg tilkaldt hjælp.
Men som du siger sådan er der bare nogle der er lige som nat og dag... For pokker det må være hårdt søde... kjeg ved jo slev hvad jeg står med så jeg kander de sko du har på.
Lyder super med at få din sagsbehandler ind i billedet... Jeg har 8 timer om ugen til hjælp og vi er så heldig at det er de store pigeres Farmor der er blevet ansat til at passe tvillinger.
Så fast hver fredag kommer hun og tager tvillingerne. så jeg kan handle og gøre rent i 4 timer og ha kvalitets tid med Clara og Mille de sidste 4.... Det er luksus

for det er så svært bare at få handlet da tvillinger ikke tåler at komme med ud og handle.
Mange gange bliver kvalitets tiden afbrudt af tvillingerne... så det er så fedt at vi bare har hinanden i 4 timer uden at blive forstyrret.
Så Jeg håber hun er super og kan se du har brug for hjælpen.
Ellers prøv at læse på Homestart.dk
Håber virkelig for dig du får den hjælp du har behov for.
Dejlig vægt tvillingerne har men stadigvæk meget små.
Men hvor er de dejlige.
Har du en bæreslynge... det er guld værd når man har tvillinger
Håber det bliver bedre med tiden
Kæmpe krammer fra Karin