Har i læst om ham drengen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2010

Chamomile

I mine øjne er det ikke forsvarligt at lade et 4årig barn være alene på legeplads uden opsyn.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2010

Pia.

Min mindste søn fylder 5 år til februar og han leger altså ude alene, i haven eller på legepladsen (dog med sine søskende, men regner med når I siger alene at det er uden voksen eller ?) - men nu bor jeg også så jeg kan se dem hele tiden... De to store må selvfølgelig går længere væk, men det må den mindste ikke..

Syntes denne her historie med drengen er meget sød og godt den endre lykkeligt..

Anmeld

13. september 2010

Majeha

Læste det lige på nettet.

Herude hvor jeg bor, et stort blokområde (mange kalder det en ghetto), render der mange små børn alene rundt. Også om aftenen. De er alle af anden etnisk herkomst, eller hvad man nu må kalde det. For dem er det meget normalt, at lade børnene "klare sig selv" i en meget tidlig alder.

Mange har også de ældre søskende på 7-10 år, til at se efter dem, men undrer mig stadig over, at forældrene tør.

For noget tid siden var jeg ude at gå aftentur rundt i området ved 20-tiden.  Der var der en lille dreng, der syntes det var hyggeligt at følge med os, og vu kom lidt omkring. Han var MAX 2 år. Man kunne mærke på ham, han var vant til at færdes ude alene. 

Ville jeg aldrig kunne gøre med Luc. Der er en fhv. trafikeret vej uden om blokkene, og lige for tiden er der renoveringshold igang, så der ligger byggematerialer mm. rundt omkring, og høje (fristende) stilladser uden afspærring. IKKE et sted for et lille barn at rende rundt alene.

Anmeld

13. september 2010

Willa's mor

Gud vide om myndighederne ik er blevet indvoldveret, barnet er jo ikke "pludselig" forsvundet en time senere...!!!

Det lyder lidt vildt at lade så små børn lege ude alene.. Men jeg var ude og lege "alene" da jeg var 1 ½ år.. Min mor har fortalt at de andre børn holdt øje med mig og hvis jeg vandrede af kaldte de på hende... Men det er jo ik normalt mere, min store på fik lov til at gå ud uden opsyn da han var 7-8 år, men først da jeg fik en mobil tlf til ham. Så kan han altiod ringe og jeg kan altid få fat i ham..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.