Har i læst om ham drengen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.109 visninger
23 svar
0 synes godt om
12. september 2010

ekzunz

som tog bussen fra Slangerup til Roskilde?

I artiklen står der er at han gik ud for at lege på legepladsen og at han var væk da moren kiggede efter ham EN TIME SENERE????

Hvordan har i det med at sende jeres børn på offentlige legepladser og ville i lade en 4 årig lege alene på en?

Jeg ville ikke!!! (men frisk dreng i øvrigt - og super gået af buschaufføren...)

http://lokalavisen.dk/4-aarig-slangerup-dreng-tog-bus-til-roskilde-/20100912/artikler/100919850

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2010

B&J

Znuzke skriver:

I artiklen står der er at han gik ud for at lege på legepladsen og at han var væk da moren kiggede efter ham EN TIME SENERE????

Hvordan har i det med at sende jeres børn på offentlige legepladser og ville i lade en 4 årig lege alene på en?

Jeg ville ikke!!! (men frisk dreng i øvrigt - og super gået af buschaufføren...)

http://lokalavisen.dk/4-aarig-slangerup-dreng-tog-bus-til-roskilde-/20100912/artikler/100919850

åhh nej nej nej nej det ville jeg aldrig kunne finde på... aldrig da ikke kun 4år

Anmeld

12. september 2010

wamse

Znuzke skriver:

Lærke er 4 år og hun leger aldrig ude alene. Det kunne jeg simpelthen ikke drømme om og synes det er dybt uansvarligt. Der står også i artiklen at der er en nærliggende å, hvad tænker man dog på at lade ham være der ude alene???? Jeg var kun 3 år da min mor lod mig være ude alene og det synes jeg bestemt er alt alt for tidligt.

Anmeld

12. september 2010

mariamiss6

Jeg synes faktisk at det i og for sig er en sød historie... når man altså læser den set fra drengens side

DEt er sgu da sådan noget lillePer noget hehehehe.....

Men altså umiddelbart nej, så ville jeg ikke sende en 4-årig alene på en legeplads der ikke var i min baghave eller forhave.... Men det kan jeg jo sagtens sidde her og sige, der kan være så mange grunde til hvorfor denne mor lod sit barn gøre det... Måske er han normalt helt igennem forudsigelig og til at regne med i den slags ting. Eller også kunne hun se legepladsen fra køkkenvinduet og skulle alligevel vaske op....

Da jeg var barn, boede vi i cowboybyen i Laredo. Vores lejlighed lå lige ud til legepladsen, og vi havde både stue og over etagen...
Køkkenvinduet vendte nøjagtig, så min mor kunne se lige ud på legepladsen, og derfor fik vi faktisk lov til at lege alene ude, min 2 år yngre søster og jeg. Og jeg kunne aldrig i mit liv have fundet på at stå på bussen på den måde som denne dreng har gjort, eller for den sags skyld være gået med en fremmed...
Men jeg tror måske min søster kunne have fundet på det....

Anyways, jeg føler ikke der var noget i vejen for at jeg selv legede ude, uden min mor gik med, og derfor er jeg heller ikke sikker på jeg vil pege fingre ad denne mor, fordi jeg jo netop ikke kender bolig og familie forholdene....

Anmeld

12. september 2010

Lone Jakobsen

sjov historie med en sød slutning....men nej jeg ku sørme aldrig lade en 4 årig være alene på en legeplads nær en å og trafikeret vej.

Anmeld

12. september 2010

Lillefe

MIn datter ville heller ikke få lov kun hvis storebror var med

Anmeld

12. september 2010

Tina2

Vi har stisystem lige bagved huset der går lige op til en legeplads, men mine unger får ikke lov at gå derop alene, en af os er altid med og ellers er de med nabodrengens mor deroppe:-)

Anmeld

12. september 2010

Isabella_mor

hmm...  4 år er nu en meget fin alder. men det kommer vel også an på om man er en hønemor eller ej... jeg bliver sikkert også selv en af den slags

men det fik mig til at tænke på at min lillebror stak af med postbilen og stak af på sin grønne traktor ned til brugsen og stjal mælkesnitter og så blev han væk fra min søster inde i byen selvom han havde sele på i sin klapvogn hvor han så sad og skrev på skrivemaskine inde på politigården... det er i dag nogle meget fine og rare historier at have og komme til at tale om den dag i dag..  min lillebror var vel dengang også de der 4-5 år gammel...  og når jeg tænker over det så er min lille niece på 4 snart 5 en meget ansvarlig lille pige som også selv kan finde ud af at gå over på legepladsen... så det er ikke i mine øjne dybt uansvarligt.. børn skal jo også kunne lære at gebærde sig udenfor uden at mor render rundt og samler en op hele tiden hver gang man falder ned fra gyngen eller hvad der nu sker.. det udvikler sgu en til at kunne løse sine egne problemer senere hen i livet...

Anmeld

12. september 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Hehe, den historie minder mig så meget om den fra Tyskland, med en lille dreng - vist samme alder - som havde forvildet sig ud på eventyr. Mener det var ved en motorvej. Han ville vist bare kigge stjerne.

Århhh Sødt ik!!

Men nej, jeg ville nok ikke lade min 4 årige lege alene uden opsyn.

Anmeld

12. september 2010

SussieThyssen

Kan roligt sige, at mine ALDRIG har fået lov til at være alene uden for haven i den alder, heller ikke dengang alting var meget mere fredeligt.
Da min ældste var 4 1/2 år, fik hun for første gang lov til at gå hen på tanken og købe en is. Der var 3 huse derhen, og det var i en lille stille by. Men hvem tror I sneg sig efter hende hele vejen?
Jeg har sikkert lignet en dårlig version af et spiondrama

Men det gik skam fint, og jeg fór hele vejen tilbage og nåede ind i gården og sad på trappen og lod som om jeg havde været der hele tiden, da hun stolt kom tilbage med byttepenge og is. Hvor var hun bare lige sej.
I 5 års alderen har de fået lov til selv at gå hen til legekammeraterne i nabohusene, i starten igen under mors skjulte opsyn, men det er altid gået fint.
Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.