Første mad???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2010

Anne85

dorthemus skriver:

Det er også hvad min sp anbefaler...Runa er noget så ligeglad med min mad  Hun fik lidt yoghurt på min finger og sad med rynkede bryn og smagte på det...så så sjovt ud

Jo længere man venter jo mere moden bliver mavsen jo til at kunne klare den nye mad  Så hvis barnet virker til stadig at blive mæt af modermælken alene og i øvrigt ikke viser interesse for fast føde så ville jeg vente

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2010

B&J

Mini-Terp skriver:

Altså hun åbner mund når vi sidder med hende på skødet, og vi selv spiser, men hun sover igennem og jeg synes ikke at hun skal ammes mere end for en mdr siden.. Så de eneste tegn må vel være at hun åbner munden..

jeg ville ikke give hende grød hvis hun sover fint bare fordi hun åbner munden det er en helt naturlig ting de begynder med...

min dreng begyndt nemlig af vågne og savlede og åbnede munden når vi spiste og han skælte os ud når vi spise også vi d gav ham grød og den første dag ville han ikke klart det er nyt den anden dag umm det røg bare ned også sov han fint igen

Anmeld

12. september 2010

dorthemus

Anne85 skriver:

Jo længere man venter jo mere moden bliver mavsen jo til at kunne klare den nye mad  Så hvis barnet virker til stadig at blive mæt af modermælken alene og i øvrigt ikke viser interesse for fast føde så ville jeg vente

Det er jeg sikker på, at hun gør...Den Lille Fede er nu 3½ måned og vejer over 7 kg  Hun sover også godt om natten...

Anmeld

12. september 2010

Henri84

majs og hirse har Alberte fået indtil nu, har købt ind til boghvedegrød også, men det har vi ikke prøvet endnu Risgrød venter vi med, da storebror altid fik forstoppelse af det, så det tør jeg ikke helt endnu.
Hun spiser også glædeligt kartoffelmos med grøntsager

Anmeld

12. september 2010

Vidunderligeunger

Kristina V skriver:

Altså du mo jo godt, men personligt ville jeg ikke gøre det. Grød med frugt er meget sødt, og børn har jo en sød tand, da modermælk er ret sødt. Så man vender dem jo hurtigt til det søde.

Når vi giver frugt er det ikke i grøden, og først efter han har spist. som en slags dessert. Og så er det nu os lidt billigere at lave det selv.. Eks. en moset banan..

Her laver jeg grød af ris, hirse, eller majs mel.. Det er han heelt vildt med.

hvordan laver du det`?`´ for det er da sådan noget stivelse, det der majsmel??

Anmeld

13. september 2010

serinasmor

her startede vi med kartoffelmos... først ren (på kartoffel, olie og vand) senere med en lille bid af en spændende grøntsag ... da hun nåede til 2 måltider fik hun grød ... det blev i starten til købe risgrød... og det var en stor succes .. da mor så fik mere overskud lavede jeg grøden selv på rismel eller majsmel lidt olie og vand ... prøvede også hirse det har ikke været en succes endnu ... men det kan jo være det kommer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.