Første mad???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

870 visninger
15 svar
0 synes godt om
12. september 2010

Bom

Uhh nu bliver min lille pige snart 4 mdr, og så kan hun jo starte på noget grød, men hvad skal hun ha?? Eller retter sig, hva gav i jeres små??

Fortæl fortæl vi er jo alle forskellige..  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2010

ESV

Mini-Terp skriver:

Uhh nu bliver min lille pige snart 4 mdr, og så kan hun jo starte på noget grød, men hvad skal hun ha?? Eller retter sig, hva gav i jeres små??

Jeg købte majsmel og rismel og lavede selv grød. Hun ELSKEDE specielt risgrøden!! Men har alle dage været rigtig glad for mad så hun spiser hvad der bliver serveret!

Anmeld

12. september 2010

>>Carina<<

Vi startede med tynd risgrød og majsgrød som jeg selv lavede af vand og rismel/majsmel.

Anmeld

12. september 2010

Bom

Jeg har købt noget frugtmos på glas og en pakke hirsegrød med frugt i, må hun få det?? Der står 4 mdr på pakken, men på sedlen fra sundhedsplejesken, står der at hun først må få banan, æble osv når hun er 5-6 mdr.. :/

Anmeld

12. september 2010

Anne85

Mini-Terp skriver:

Viser hun tegn til at have behov for/være klar til skemad? Ellers ville jeg vente til hun var 5-6 måneder. Og så begynde med noget rimelig smagsneutralt - ris, hirse, majs eller sårn noget. Hvis du starter ud med en masse frugtgrød tror jeg du får sværere ved at få hende til at ville smage på grønsagsmos osv.

Anmeld

12. september 2010

Bom

Anne85 skriver:

Viser hun tegn til at have behov for/være klar til skemad? Ellers ville jeg vente til hun var 5-6 måneder. Og så begynde med noget rimelig smagsneutralt - ris, hirse, majs eller sårn noget. Hvis du starter ud med en masse frugtgrød tror jeg du får sværere ved at få hende til at ville smage på grønsagsmos osv.

Hun sover igennem osv, men når vi sidder med hende på skødet når vi spiser, så åbner hun munden når vi kører gaflen op til vores egen mund..

Men synes det er svært.. Hun kan også sagtens drikke af en kop med vand, sååå... Hmm ja skal man vente eller??

Anmeld

12. september 2010

B&J

Mini-Terp skriver:

Jeg har købt noget frugtmos på glas og en pakke hirsegrød med frugt i, må hun få det?? Der står 4 mdr på pakken, men på sedlen fra sundhedsplejesken, står der at hun først må få banan, æble osv når hun er 5-6 mdr.. :/

hvis hun laver teng på hun gerne vil have grød kan du sagtens give hende de færtig nogle på pakke også selv om der er banan osv i det har vi gjordt... og vi giver frugt mos på glas kl 3-4 fordi det mætter ikke så længe og han får et halt glas og vil selv til af prøve af lave det men er ikke kommet igang

Anmeld

12. september 2010

dorthemus

Anne85 skriver:

Det er også hvad min sp anbefaler...Runa er noget så ligeglad med min mad  Hun fik lidt yoghurt på min finger og sad med rynkede bryn og smagte på det...så så sjovt ud

Anmeld

12. september 2010

Bom

B&J skriver:

hvis hun laver teng på hun gerne vil have grød kan du sagtens give hende de færtig nogle på pakke også selv om der er banan osv i det har vi gjordt... og vi giver frugt mos på glas kl 3-4 fordi det mætter ikke så længe og han får et halt glas og vil selv til af prøve af lave det men er ikke kommet igang

Altså hun åbner mund når vi sidder med hende på skødet, og vi selv spiser, men hun sover igennem og jeg synes ikke at hun skal ammes mere end for en mdr siden.. Så de eneste tegn må vel være at hun åbner munden..

Anmeld

12. september 2010

Kristina V

Mini-Terp skriver:

Altså du mo jo godt, men personligt ville jeg ikke gøre det. Grød med frugt er meget sødt, og børn har jo en sød tand, da modermælk er ret sødt. Så man vender dem jo hurtigt til det søde.

Når vi giver frugt er det ikke i grøden, og først efter han har spist. som en slags dessert. Og så er det nu os lidt billigere at lave det selv.. Eks. en moset banan..

Her laver jeg grød af ris, hirse, eller majs mel.. Det er han heelt vildt med.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.