ARGH!! transport af baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.361 visninger
24 svar
0 synes godt om
12. september 2010

Mikkel's mor <3

hej tøser har været i hæftigt skænderig med mine forældre om hvordan det er mest ansvarligt at transpotere baby i bilen.
De kan ikke forstå at jeg IKKE vil have liften, eller overdelen af barnevognen på bagsædet men en autostol..
der har jeg så hørt/læst et sted at baby ikke må sidde mere end 20 min af gangen..

men kan ikke finde det nogen steder nu hvor jeg skal bruge det.
nogen der har nogle gode links, hvor alt sådan noget står ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2010

Ni-ko-li-ne

Babys ryg tåler ikke så lang tid i autostol... Men fordi du kører 30 - 45 minutter een gang det sker der intet ved! Hellere det og at baby så er i sin autostol...

Anmeld

12. september 2010

XXSS

Autostolen vil jeg anbefale.. Den der med barnevognen på bagsædet - forstod jeg ikke helt lige??? Første gang havde jeg liftnet til liften og det fungerede fint i starten, men de anbefaler det dog ikke, men det er hellere ikke ulovligt.. Det var rart når vi kørte lange turer familie i Århus og bor i Kbh, så sov hun hele vejen, men med nr. 2 vokser hun bare så hurtigt at det ikke ville være behageligt for hende.. Men ja de må maks sidde tyve min. af hensyn til deres rygge, sidder de mere end det en enkelt gang sker der ikke noget, men de må ikke hver dag, så skal der i hvert fald pauser til..

Hvad hælder du selv mest til? og hvad siger forældrene? Det er jo dig og ikke dem der bestemmer uanset hvad.

Anmeld

12. september 2010

bette

æhm.... så de mener simpelthen det er forsvarligt at have baby liggende i en lift/overdelen til barnevognen på bagsædet??? sygt...!

man kan altså godt få autostole hvor barnet ligger mere ned. 

prøv at vise dem den der crash test med liften og se hvad de siger til det.. den er jo frygtelig

Anmeld

12. september 2010

Sakris

Sad faktisk og snakkede med en om det igår. De havde fået af vide i Babysam, at det var dumt at købe/leje de der liftnet frem for en autostol. For nettene var slet ikke særlig sikre. Ligesom en anden skriver fik de af vide at det er bedre med 45 min i en autostol i ny og næ!

Anmeld

12. september 2010

anmaj

jeg har lige fundet et link til dig, håber det kan bruges...

man kan downloade brochuren.

http://www.sikkertrafik.dk/I%20bil/Boern%20i%20bilen/Fastspaending%20af%20baby.aspx

mit råd er bare at barnet kan godt sidde i stolen ½-1 time og så ud og ligge på både ryg og mave, så ryggen bliver bevæget. den er nemlig meget stationær og ubevægelig i stolen.

Anmeld

12. september 2010

Mikkel's mor <3

Ni-ko-li-ne skriver:

Babys ryg tåler ikke så lang tid i autostol... Men fordi du kører 30 - 45 minutter een gang det sker der intet ved! Hellere det og at baby så er i sin autostol...

Baby kommer ikke til at være andre steder end i hans autostol, når vi er ude at kører.. det er dem der mener at det er okay at køre flere timer uden at han kommer op af den lidt..

endelig en der er enig Mange tak

Anmeld

12. september 2010

bagger26

http://www.youtube.com/watch?v=qeJ50z-r-5s

Har vist lagt det her klip herinde mange gange efter hånden hehe.. Men fatter bare ikke man tør bruge liftnet...

Anmeld

12. september 2010

Mikkel's mor <3

Tanja78 skriver:

Autostolen vil jeg anbefale.. Den der med barnevognen på bagsædet - forstod jeg ikke helt lige??? Første gang havde jeg liftnet til liften og det fungerede fint i starten, men de anbefaler det dog ikke, men det er hellere ikke ulovligt.. Det var rart når vi kørte lange turer familie i Århus og bor i Kbh, så sov hun hele vejen, men med nr. 2 vokser hun bare så hurtigt at det ikke ville være behageligt for hende.. Men ja de må maks sidde tyve min. af hensyn til deres rygge, sidder de mere end det en enkelt gang sker der ikke noget, men de må ikke hver dag, så skal der i hvert fald pauser til..

Hvad hælder du selv mest til? og hvad siger forældrene? Det er jo dig og ikke dem der bestemmer uanset hvad.

Jeg og kæresten er 100% på autostolen og det er også det vi kommer til at bruge.
de mener bare at man sagtens kan kører med liften på bagsædet men det VIL jeg ikke! under ingen omstendigheder..
ville bare lige være sikker på at det ikke var mig der er helt galt på den.. (:

Anmeld

12. september 2010

Mikkel's mor <3

bette skriver:

æhm.... så de mener simpelthen det er forsvarligt at have baby liggende i en lift/overdelen til barnevognen på bagsædet??? sygt...!

man kan altså godt få autostole hvor barnet ligger mere ned. 

prøv at vise dem den der crash test med liften og se hvad de siger til det.. den er jo frygtelig

ja det mener de åbenbart. var helt rystet over det. har set den der film herinde op til flere gange og det er netop grunden til at jeg ikke vil bruge en lift.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.