Mor til Frederic skriver:
hm. men kan det trænge op til selve proppen og løsne op?
Ja, det var også noget jeg tænkte over. Men indføringsrøret er jo ret langt (i forhold til et lille barn, sammenlignet med en voksen) Jeg havde slet ikke troet at jeg kunne få røret helt ind, men det var slet ikke noget problem. (jeg gjorde det selvfølgelig meget meget forsigtigt) og fordi de fik lov til at virke så længe, tror jeg faktisk at det fik løsnet op.
Før hun fik klyx ville hun ingenting spise eller drikke (det stod vel på i godt og vel en uge hvor hun stort set intet fik indebords) og et par gange brækkede hun sig også. Altså længe efter hun havde spist lidt. Det var som om hun var helt forstoppet, så det kom baglæns ud igen.
Da hun fik klux, kom der i første omgang blot nogle ganske få, helt hårde knolde ud. EFter nogen timer, gav jeg hende den sidste lille rest der var tilbage i klyxet, og da kom 'klumpen' ud. Hendes lort ligende mere noget en voksen mand havde lagt, end en lille pige på 2 år. Jeg fatter ikke at endetarmsåbning kan blive så stor! Men det kunne det altså.
Det vildste var næsten at hun bare sad og trykkede almindeligt, hun havde hverken mavekrampe eller noget, og det havde jeg ellers forventet.
Anmeld