opdatering på.. hva f..... gør jeg , han vil ikke spise.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2010

Mumto3

Mor til Frederic skriver:

hm. men kan det trænge op til selve proppen og løsne op?

Ja, det var også noget jeg tænkte over. Men indføringsrøret er jo ret langt (i forhold til et lille barn, sammenlignet med en voksen) Jeg havde slet ikke troet at jeg kunne få røret helt ind, men det var slet ikke noget problem. (jeg gjorde det selvfølgelig meget meget forsigtigt) og fordi de fik lov til at virke så længe, tror jeg faktisk at det fik løsnet op.

Før hun fik klyx ville hun ingenting spise eller drikke (det stod vel på i godt og vel en uge hvor hun stort set intet fik indebords) og et par gange brækkede hun sig også. Altså længe efter hun havde spist lidt. Det var som om hun var helt forstoppet, så det kom baglæns ud igen.

Da hun fik klux, kom der i første omgang blot nogle ganske få, helt hårde knolde ud. EFter nogen timer, gav jeg hende den sidste lille rest der var tilbage i klyxet, og da kom 'klumpen' ud. Hendes lort ligende mere noget en voksen mand havde lagt, end en lille pige på 2 år. Jeg fatter ikke at endetarmsåbning kan blive så stor! Men det kunne det altså.

Det vildste var næsten at hun bare sad og trykkede almindeligt, hun havde hverken mavekrampe eller noget, og det havde jeg ellers forventet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2010

Mor til Frederic og Freya

Mumto3 skriver:

Ja, det var også noget jeg tænkte over. Men indføringsrøret er jo ret langt (i forhold til et lille barn, sammenlignet med en voksen) Jeg havde slet ikke troet at jeg kunne få røret helt ind, men det var slet ikke noget problem. (jeg gjorde det selvfølgelig meget meget forsigtigt) og fordi de fik lov til at virke så længe, tror jeg faktisk at det fik løsnet op.

Før hun fik klyx ville hun ingenting spise eller drikke (det stod vel på i godt og vel en uge hvor hun stort set intet fik indebords) og et par gange brækkede hun sig også. Altså længe efter hun havde spist lidt. Det var som om hun var helt forstoppet, så det kom baglæns ud igen.

Da hun fik klux, kom der i første omgang blot nogle ganske få, helt hårde knolde ud. EFter nogen timer, gav jeg hende den sidste lille rest der var tilbage i klyxet, og da kom 'klumpen' ud. Hendes lort ligende mere noget en voksen mand havde lagt, end en lille pige på 2 år. Jeg fatter ikke at endetarmsåbning kan blive så stor! Men det kunne det altså.

Det vildste var næsten at hun bare sad og trykkede almindeligt, hun havde hverken mavekrampe eller noget, og det havde jeg ellers forventet.

vi har nemlig kørt med movicol's moxalole i 10 mdr nu.

1 brev om dagen, ved propper skal han op og have 2 breve om dagen indtil vi fysisk kan se proppen kommer med i stykker og så lige tage en dag mere for at være sikker på det hele er ude.

Syntes det er en svær balancegang for her kan han også blive sat til når han får noget med tilsætnings stof/fer han ikke kan tåle. Han bliver oppustet - udslet - sover meget - vandigt afføring der 1½ time efter kan skifte til små hårde klumper. Men hans krop kan som regl styre det. Her spiser han i forvejen ikke meget, da han ingen sult har og kan gå i nogle dage blot på få mundfulde. 

Anmeld

13. september 2010

klmf

Hej

Har du fået et nummer ind til afdelingen? For så ville jeg ringe og spørge, hvad deres erfaring med klyx er. Et microlax mener jeg i hvert fald ingen skade kan gøre, men om det sted han er blevet stoppet, sidder så langt oppe, at det kan nå det, er i hvert fald et forsøg værd. Stakkels knægt Og stakkels mor!!

God bedring med ham!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.