opdatering på.. hva f..... gør jeg , han vil ikke spise.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

963 visninger
12 svar
0 synes godt om
12. september 2010

eliasogmor

vi var ved lægevagten sent  i aftes..da han stadig ikke havde tisset.. vi fik at vide vi skulle henvende os, hvis han ikke havde tisset inden i morges..da vi vågnede tjekkede jeg hans ble og han havde ikke tisset..ringede  igen til lægevagten og de sagde vi skulle komme.. vi blev indlagt til observation på bømo..i 7 timer.. efter 4 timer fik han taget blødprøver, der ikke viste noget.. jeg havde hældt 75 ml saft i ham og det resulterede  i lidt tis.. og afføring.. han spiste en ostehaps, et stk ost og et stk kage deroppe.. efter 6 timer fik han movicol blandet  op i kakao.. nu var min tåldmodighed sluppet op og gik til sygeplejersken..hun ville ringe til lægen..han nægtede at drikke det..

hun kom tilbage og sagde hun synes vi skulle tage hjem, da det plejdede at hjælpe..

det gjorde vi... og jeg har nu både prøvet med kakao og juice og en smoothie.. han nægter,..jeg aner ikke hvad jeg skal gøre..

de mente som rennee88 også sagde at han har forstoppelse og det tynde afføring glider forbi de store klumper..

jeg ved sgu ikke hvad jeg skal gøre for at tage det movicol.. vi har både junior og det normale med hjem.. det normale er der lidt citrus..men han burde ikke smage det  i juice..men det gør han. junior er neutral og han nægter stadig..what to do..tager imod  idder med kyshånd...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2010

mor_sabina

Puha ville ønske jeg kunne hjælpe. Håber bare snart han får det bedre, det er jo ikke til at holde ud at se sit barn sygt.

Rigtig god bedring

Anmeld

12. september 2010

eliasogmor

mor_sabina skriver:

Puha ville ønske jeg kunne hjælpe. Håber bare snart han får det bedre, det er jo ikke til at holde ud at se sit barn sygt.

Rigtig god bedring

men han er ikke syg.. stadig frisk som han plejer.....det er derfor lidt underlig..

Anmeld

12. september 2010

smvelf

Hvis han har for stoppelse kan et klyx måske hjælpe?

Anmeld

12. september 2010

line melias mor

vi var ved lægevagten sent  i aftes..da han stadig ikke havde tisset.. vi fik at vide vi skulle henvende os, hvis han ikke havde tisset inden i morges..da vi vågnede tjekkede jeg hans ble og han havde ikke tisset..ringede  igen til lægevagten og de sagde vi skulle komme.. vi blev indlagt til observation på bømo..i 7 timer.. efter 4 timer fik han taget blødprøver, der ikke viste noget.. jeg havde hældt 75 ml saft i ham og det resulterede  i lidt tis.. og afføring.. han spiste en ostehaps, et stk ost og et stk kage deroppe.. efter 6 timer fik han movicol blandet  op i kakao.. nu var min tåldmodighed sluppet op og gik til sygeplejersken..hun ville ringe til lægen..han nægtede at drikke det..

hun kom tilbage og sagde hun synes vi skulle tage hjem, da det plejdede at hjælpe..

det gjorde vi... og jeg har nu både prøvet med kakao og juice og en smoothie.. han nægter,..jeg aner ikke hvad jeg skal gøre..

de mente som rennee88 også sagde at han har forstoppelse og det tynde afføring glider forbi de store klumper..

jeg ved sgu ikke hvad jeg skal gøre for at tage det movicol.. vi har både junior og det normale med hjem.. det normale er der lidt citrus..men han burde ikke smage det  i juice..men det gør han. junior er neutral og han nægter stadig..what to do..tager imod  idder med kyshånd...

først får du lige en krammer, er ikke så klog på det her område men jeg har en lignende erfaring med min veninde. da hendes datter var halvandet år stoppede hun simpelthen med at spise og drikke. hun var dødsyg. der skulle gå flere uger før de til sidst tog det seriøst. de blev indlagt men hun fik bare væske i drop. kan huske hun også fik panodil i numsen i stedet for, fordi hun ikke ville synke det. hendes afføring løb igennem hende hver gang hun bare havde fået en lille tår af noget. de ville ikke tvinge maden i hende.

min veninde var selvfølgelig dybt frustreret men de sagde der skulle gå min 14 dage fra hun var blevet indlagt til de ville tvangsfodre hende. efter 12 dage blev det bedre og hun begyndte at små spise. chips juice og sådan. derfra vendte det hele på en tallerken og hun begyndte langsomt at spise igen. jeg kan huske hvor frygteligt det var min veninde var helt ødelagt af at kæmpe med læger og sygeplejerske og følte ikke hun blev hørt. jeg føler så meget med dig og hvor jeg håber det hele snart vender for det er noget af det frygteligste man kan opleve som mor til sit barn

Anmeld

12. september 2010

Mumto3

Det lyder altså ikke særlig rart! Pyha, stakkels jer!

Jeg har lige give min datter et klyx, selvom jeg er VILDT imod den slags!!!

Jeg blev meget meget overrasket! Jeghar jo selv taget klyx (mikrolax) i forbindelse med fødsler, og jeg kan holde det i mig i 30 sek, så løber jeg ud på toilettet (hvis jeg ikke allerede sidder der). Min datter kunne holde det lææænge, måske 5-10, og så havde hun stille og roligt afføring. Slet ikke den der voldsomme oplevelse jeg selv har haft af det. Så nu er jeg blevet meget mere åben for klyx til børn. Jeg gav min datter det mens hun lå ned (hun er 2år).

Anmeld

12. september 2010

Mor til Frederic og Freya

eliasogmor skriver:

Her får han det i iste - jucie eller farmor's hjemmelavet saft. 

Han får det gerne i en drikke dunk med sugerør, det er lidt sjovere at drikke af.

En sprøjte kan også bruges.

Vi får ham ikke til at drikke det hvis det er i mælk eller lign. yoghurt bliver mega tynd ved at blande det deri.

Det kan jo holde sig i 6 timer, så det er jo ikke livsvigtigt at han drikker det hele på én gang.

Vi blander det gerne om eftermiddagen og har den så blot med overalt - også til aftensmad. Han får ikke andet før end det er drukket.

Anmeld

12. september 2010

Mor til Frederic og Freya

Mumto3 skriver:

Det lyder altså ikke særlig rart! Pyha, stakkels jer!

Jeg har lige give min datter et klyx, selvom jeg er VILDT imod den slags!!!

Jeg blev meget meget overrasket! Jeghar jo selv taget klyx (mikrolax) i forbindelse med fødsler, og jeg kan holde det i mig i 30 sek, så løber jeg ud på toilettet (hvis jeg ikke allerede sidder der). Min datter kunne holde det lææænge, måske 5-10, og så havde hun stille og roligt afføring. Slet ikke den der voldsomme oplevelse jeg selv har haft af det. Så nu er jeg blevet meget mere åben for klyx til børn. Jeg gav min datter det mens hun lå ned (hun er 2år).

hm. men kan det trænge op til selve proppen og løsne op?

Anmeld

12. september 2010

line melias mor

hvis han ikke er syg nu så ville jeg bestemt tro at han bliver det. jo længere tid der går jo mere afmagtet bliver hans krop jo. syntes simpelthen det er så forfærdeligt

Anmeld

12. september 2010

*Sofie*

Årh sikke noget altså
Har I prøvet at tvinge movicolen i ham? I kan bruge en engangssprøjte. Hold ham fast og stik den ind mellem tænderne på ham, så han ikk kan lukke munden. Så er han nødt til at sluge væsken.
Det lyder meget voldsomt, men hvis der ikk er andre måde at få det i ham på, såå...
Jeg har selv gjort det på Malou en gang hun sku ha penicillin. Det er bestemt ikk sjovt, men det kan være nødvendigt.
Jeg håber snart jeres lille mand får det bedre og begynder at spise igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.