Lidt godt og blandet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2010

MORJESPERSEN

sarahb skriver:

Ja så fylder manden 30 år idag, 30,30,30,30 år.. Vildt synes jeg! Så er der jo kun 2 år til jeg bliver 30.
Han skulle have sin overraskelse igår, en helikopter tur. Men den blev aflyst pga dårligt vejr, så jeg ser om vi kan få en tur på lørdag. Vi tog ud og spiste igår. Running sushi, rigtig lækkert (jeg fik nudler og indbagte rejer) men han spiste sushi i den helt stooore stil! Vi havde en dejlig aften og han nød det super meget, vi tog hen og hentede en sovende Isaac og så hjem og slappe af. Det var en dejlig aften.
I dag vækkede vi ham med hurra hurra hurra og flag, som isaac var rigtig god til at styre. Han fik sine gaver og han blev rigtig glad
Nu er han lige blevet sendt i dampbad i frb svømmehal så han kan blive dampet igennem, han er lidt små syg.
Jeg har i mellemtiden lavet lagkage med toblerone mousse og jordbær creme med nutella og friske jordbær på toppen og aftemsmad: Pakistansk butter chicken med naan og ris. så kommer hans venner og spiser i aften ( det ved han ikk endnu) og så skal vi bare hygge.

Han er forresten blevet ringet op af ambassaden, ja han må gerne komme med hans pas for han har fået VISUM, ØHHHHHH WHAT??? vi rejste for over 3 måneder siden.. Men ok!!! Men han tager selvfølgelig ud og får det, hvis vi nu skal en tur derover igen.

Ellers kan jeg bare ikke vente til barsel, glæder mig så meget og vil så gerne have min lille dreng ud til os snart, jeg glæder mig sindsygt og kan slet ikke vente... Ihhhh... Tiden snegler sig.
jeg har dog sygmeldt mig delvis da jeg stadig søjer med de skide plukveer når jeg ikke slapper af, så jeg er gået 10-12 timer ned om ugen så må jeg se om det hjælper på det. Ellers må det blive mere. Jeg går fra her d. 6 okt. så der er ikke så længe igen

Men kan i alle have en fantastisk søndag og nyde den med jeres skænne familier

Tillykke med manden, dejligt i havde en god fødselsdag. Jeg håber i kommer op og flyve snart, det lyder da vildt spændene, hvor skal i så flyve henne, skal i se noget specielt?

Læste lige den opskrift du lage ind til Mette, det lyder bare vildt lækkert, bliver nok nød til at låne den, hvis jeg må

Som tiden dog flyver afsted, jeg syndes da lige du skrev du var gravid, nu er du snart på barsel og så er lille manden jo snart ude i dine arme..... Vildt der er jo kun små 10uger...... og så du må til to!

Det var da godt at din mand fik sit visum, som de kloge siger: bedre sent end aldrig..... men afligevel syndes jeg nu godt de kunne tage og behandle flok ordnligt, har jo læst med om alle de problemer i har haft.

Godt du passer på dig selv og lytter til din krop....

Lige til sidste et knus her fra os

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2010

sarahb

Tjuhl skriver:

haha, jeg venter bare på at Jules føder, for så "må" jeg også

TILLYKKE!!!! 30 er jo ingenting når man har alt hvad hjertet kan begære

by the way...tæller vi ikke som nogle af Omars venner? den butterchicken lyder bare LÆKKER!!! jeg tror jeg må hapse nogle opskrifter fra dig når vi når til navngivningsfesten engang næste år

du får alle de opskrifter du vil have... Og så kan det være du skal ha sendt nogle krydderier over fra nørrebro

hihi den butter chicken er sååååå lækker og du er altid velkommen til en portion

Anmeld

13. september 2010

sarahb

MORJESPERSEN skriver:

Tillykke med manden, dejligt i havde en god fødselsdag. Jeg håber i kommer op og flyve snart, det lyder da vildt spændene, hvor skal i så flyve henne, skal i se noget specielt?

Læste lige den opskrift du lage ind til Mette, det lyder bare vildt lækkert, bliver nok nød til at låne den, hvis jeg må

Som tiden dog flyver afsted, jeg syndes da lige du skrev du var gravid, nu er du snart på barsel og så er lille manden jo snart ude i dine arme..... Vildt der er jo kun små 10uger...... og så du må til to!

Det var da godt at din mand fik sit visum, som de kloge siger: bedre sent end aldrig..... men afligevel syndes jeg nu godt de kunne tage og behandle flok ordnligt, har jo læst med om alle de problemer i har haft.

Godt du passer på dig selv og lytter til din krop....

Lige til sidste et knus her fra os

tak søde..
Jamen det er en rundtur over københavn. Smukt tror jeg.. Skal se om jeg kan få en tid til på lørdag

Du låner bare opskriften. Helt sikkert, jeg vil bare høre feedback...

Ja jeg skal på barsel lige om lidt. 3 ugers tid tilbage.. uhhh hvor jeg glæder mig..
Ja han skal også bare hente visumet hvis nu chancen skulle opstå og vi skal derover igen

Anmeld

13. september 2010

oo

sarahb skriver:

du får alle de opskrifter du vil have... Og så kan det være du skal ha sendt nogle krydderier over fra nørrebro

hihi den butter chicken er sååååå lækker og du er altid velkommen til en portion

vi holder navngivningen på nørrebro, så no problemo og tak!!

Anmeld

13. september 2010

sarahb

hahah.. ja så er det slet ikke et problem..
Men jeg hjælper gerne med opskrifter osv

Anmeld

18. september 2010

anna-jonas

sarahb skriver:

hej søde Mette.
Jo seævfølgelig må du få den opskrift, den er såååå go. At min mand aldrig har smagt en bedre butterchicken

Butter Chicken

Ingredienser:
(til 4 personer)

4-6 kyllinge filetter
2 tsk. garam masala,
1 spsk. koriander­frø, tomat­pure,
1 1/4 tsk. salt,
2 1/2 cm frisk inge­fær,
3 pil­lede hvid­løgs­fed,
100 g usaltet smør,
1 spsk. olie,
2 mellem­store løg,
2 laurbær­blade,
1 1/2 dl vand,
1 1/2 dl piskefløde

Servering:
1/4 bundt friske koriander drysses ovenpå.

Fremgangsmåde:

Kom korianderfrø, spidskommen, hele peberkorn og små, tørrede chili i en morter og stødt til pulver (en kaffe­kværn kan også bruges).

Hæld yoghurt og tomatpure i en stor skål, tilsæt så de stødte krydderier sammen med garam masala. Riv nu hvid­løg og ingefær meget fint og kom ved.

Fortsæt med salt og kardemommefrø og rør så godt sammen.

Kyllingen skæres i otte stykker, og alle stykkerne flås for skind (dette kasseres eller smeltes til hønsefedt som kan bruges dagene efter til noget andet). Vend nu kødstykkerne ned i yoghurten og rør det hele godt sammen. Lad det så trække 15 minutter.

Imens hakkes løgene meget fint. Smelt smørret i en bredbundet gryde sammen med olie. Hæld nu de hakkede løg i og brun dem let.

Tag derefter kyllingekødet og mari­naden og hæld den ved. Skru så ned for varmen og steg det hele 10-15 minut­ter, så det bliver brunet let af (farven på mari­naden vil blive lækker gylden orange). Hæld så vandet ved og tilsæt også laurbær­blade og lad retten småkoge i 30 minutter under jævnlig omrøring.

Kom fløden ved og lad så det hele koge små 10-12 minutter under låg.

Jeg laver næsten kun pakistansk mad, chapari har jeg dog ikke lavet vellykket, det er SÅ svært, men hvis du vil tæt på så tag grov pita og smør et tynd lag smør på den og steg dem på panden så de bliver let brune, det smager såååå vildt og er så llkkert til denne ret også. Og ja pakistanere laver bare det vildeste lækre mad.. mums... Det er ikke til at få nok af.

Sarah......................HJÆLP!!! Skal til at lave din butter chicken, men ser så at du ikke har skrevet hvor meget yougurt der skal i, på ingrediens-listen....................håber at du er online.

Knus Mette

Anmeld

19. september 2010

sarahb

Anna-jonas skriver:

Sarah......................HJÆLP!!! Skal til at lave din butter chicken, men ser så at du ikke har skrevet hvor meget yougurt der skal i, på ingrediens-listen....................håber at du er online.

Knus Mette

ejjjj ups... Hvis det ikke er for sent er det 1,5 dl.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.