Anna-jonas skriver:
Tillykke med gemalen.........30 år er jo ingen alder.
Åhhhh...............Sarah!! Må jeg ikke få den opskrift på det mad du serverede i dag?? Laver du nogle gange chapati?? Jeg kom meget hos en pakistansk familie, da min far boede i Kbh. De havde de skønneste unger, og så syntes jeg bare at de var søde, og var vildt interesseret i deres kultur. De lavede mad, så englene synger...............og det kunne jeg også gost tænke mig at kunne.
Godt med deltids-sygemeldingen................du skal passe på dig selv og lillebror.
Knus Mette
hej søde Mette.
Jo seævfølgelig må du få den opskrift, den er såååå go. At min mand aldrig har smagt en bedre butterchicken

Butter Chicken
Ingredienser:
(til 4 personer)
4-6 kyllinge filetter
2 tsk. garam masala,
1 spsk. korianderfrø, tomatpure,
1 1/4 tsk. salt,
2 1/2 cm frisk ingefær,
3 pillede hvidløgsfed,
100 g usaltet smør,
1 spsk. olie,
2 mellemstore løg,
2 laurbærblade,
1 1/2 dl vand,
1 1/2 dl piskefløde
Servering:
1/4 bundt friske koriander drysses ovenpå.
Fremgangsmåde:
Kom korianderfrø, spidskommen, hele peberkorn og små, tørrede chili i en morter og stødt til pulver (en kaffekværn kan også bruges).
Hæld yoghurt og tomatpure i en stor skål, tilsæt så de stødte krydderier sammen med garam masala. Riv nu hvidløg og ingefær meget fint og kom ved.
Fortsæt med salt og kardemommefrø og rør så godt sammen.
Kyllingen skæres i otte stykker, og alle stykkerne flås for skind (dette kasseres eller smeltes til hønsefedt som kan bruges dagene efter til noget andet). Vend nu kødstykkerne ned i yoghurten og rør det hele godt sammen. Lad det så trække 15 minutter.
Imens hakkes løgene meget fint. Smelt smørret i en bredbundet gryde sammen med olie. Hæld nu de hakkede løg i og brun dem let.
Tag derefter kyllingekødet og marinaden og hæld den ved. Skru så ned for varmen og steg det hele 10-15 minutter, så det bliver brunet let af (farven på marinaden vil blive lækker gylden orange). Hæld så vandet ved og tilsæt også laurbærblade og lad retten småkoge i 30 minutter under jævnlig omrøring.
Kom fløden ved og lad så det hele koge små 10-12 minutter under låg.
Jeg laver næsten kun pakistansk mad, chapari har jeg dog ikke lavet vellykket, det er SÅ svært, men hvis du vil tæt på så tag grov pita og smør et tynd lag smør på den og steg dem på panden så de bliver let brune, det smager såååå vildt og er så llkkert til denne ret også. Og ja pakistanere laver bare det vildeste lækre mad.. mums...

Det er ikke til at få nok af.