Lidt godt og blandet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

900 visninger
16 svar
0 synes godt om
12. september 2010

sarahb

Ja så fylder manden 30 år idag, 30,30,30,30 år.. Vildt synes jeg! Så er der jo kun 2 år til jeg bliver 30.
Han skulle have sin overraskelse igår, en helikopter tur. Men den blev aflyst pga dårligt vejr, så jeg ser om vi kan få en tur på lørdag. Vi tog ud og spiste igår. Running sushi, rigtig lækkert (jeg fik nudler og indbagte rejer) men han spiste sushi i den helt stooore stil! Vi havde en dejlig aften og han nød det super meget, vi tog hen og hentede en sovende Isaac og så hjem og slappe af. Det var en dejlig aften.
I dag vækkede vi ham med hurra hurra hurra og flag, som isaac var rigtig god til at styre. Han fik sine gaver og han blev rigtig glad
Nu er han lige blevet sendt i dampbad i frb svømmehal så han kan blive dampet igennem, han er lidt små syg.
Jeg har i mellemtiden lavet lagkage med toblerone mousse og jordbær creme med nutella og friske jordbær på toppen og aftemsmad: Pakistansk butter chicken med naan og ris. så kommer hans venner og spiser i aften ( det ved han ikk endnu) og så skal vi bare hygge.

Han er forresten blevet ringet op af ambassaden, ja han må gerne komme med hans pas for han har fået VISUM, ØHHHHHH WHAT??? vi rejste for over 3 måneder siden.. Men ok!!! Men han tager selvfølgelig ud og får det, hvis vi nu skal en tur derover igen.

Ellers kan jeg bare ikke vente til barsel, glæder mig så meget og vil så gerne have min lille dreng ud til os snart, jeg glæder mig sindsygt og kan slet ikke vente... Ihhhh... Tiden snegler sig.
jeg har dog sygmeldt mig delvis da jeg stadig søjer med de skide plukveer når jeg ikke slapper af, så jeg er gået 10-12 timer ned om ugen så må jeg se om det hjælper på det. Ellers må det blive mere. Jeg går fra her d. 6 okt. så der er ikke så længe igen

Men kan i alle have en fantastisk søndag og nyde den med jeres skænne familier

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2010

JustAnotherName

Hvad uge er du i nu? ....Jeg kan bare slet ikke følge med. Syntes tiden SUSER afsted, når man følger en graviditet fra sidelinien.
Det er slet ikke som når man selv er gravid, og det tager huuuundrede år.
Når det er andre der venter sig, så er tiden bare super kort, fra de fortæller det, og til de faktisk snart skal føde

TILLYKKE MED MANDEN   Sikke du har forkælet ham.
I må have en fortsat dejlig dag sammen med vennerne.

Knus herfra,
Bianca, Celina og Katrine.

Anmeld

12. september 2010

sarahb

JustAnotherName skriver:

Hvad uge er du i nu? ....Jeg kan bare slet ikke følge med. Syntes tiden SUSER afsted, når man følger en graviditet fra sidelinien.
Det er slet ikke som når man selv er gravid, og det tager huuuundrede år.
Når det er andre der venter sig, så er tiden bare super kort, fra de fortæller det, og til de faktisk snart skal føde

TILLYKKE MED MANDEN   Sikke du har forkælet ham.
I må have en fortsat dejlig dag sammen med vennerne.

Knus herfra,
Bianca, Celina og Katrine.

jamen er i uge 31... Helt vildt altså.. Det er jo gået såååå stærkt..

Ihhh min mand er sååå glad, han hygger sig bare så meget. Og vennerne har aldrig fået en så go kage før og alle vil ha opskriften på aftensmaden SUCCES

Anmeld

12. september 2010

JustAnotherName

jamen er i uge 31... Helt vildt altså.. Det er jo gået såååå stærkt..

Ihhh min mand er sååå glad, han hygger sig bare så meget. Og vennerne har aldrig fået en så go kage før og alle vil ha opskriften på aftensmaden SUCCES

Iihh, det er så fedt, når det hele bare kører som det skal   ....den kage må jeg da vist lige smage en dag så  *griner* ....og også alt det andet lækre mad  

UGE 31 ?!?!?!    ....Det er sindsygt, at du kun har et par måneder mere til termin. Seriøst, det er ikke ret længe siden, at vi fik nyheden, og snart, så kommer lillebror til verden.

Jeg fatter overhovedet heller ikke, at Julie (Jules) og Trine (Tjuhl) lige om lidt skal føde. Og at Chatarina allerede HAR født. I kom jo med kort tids mellemrum og afslørede Jeres graviditeter, og så går det lidt efter lidt løs. Jeg kan bare ikke helt forstå, at der allerede er gået en helt graviditets-længdes ventetid.

Hold dig endelig ikke tilbage med at fremvise mave-billeder de sidste 8-9 uger. Du er SÅ SMUK med din flotte gravide mave.

Anmeld

12. september 2010

anna-jonas

Tillykke med gemalen.........30 år er jo ingen alder.

Åhhhh...............Sarah!! Må jeg ikke få den opskrift på det mad du serverede i dag?? Laver du nogle gange chapati?? Jeg kom meget hos en pakistansk familie, da min far boede i Kbh. De havde de skønneste unger, og så syntes jeg bare at de var søde, og var vildt interesseret i deres kultur. De lavede mad, så englene synger...............og det kunne jeg også gost tænke mig at kunne.

Godt med deltids-sygemeldingen................du skal passe på dig selv og lillebror.

Knus Mette

Anmeld

12. september 2010

Karo

Den lagkage lyder godt nok lækker

Jeg kunne vel ikke få lokket opskriften ud af dig på den toblerone creme

Anmeld

13. september 2010

sarahb

Anna-jonas skriver:

Tillykke med gemalen.........30 år er jo ingen alder.

Åhhhh...............Sarah!! Må jeg ikke få den opskrift på det mad du serverede i dag?? Laver du nogle gange chapati?? Jeg kom meget hos en pakistansk familie, da min far boede i Kbh. De havde de skønneste unger, og så syntes jeg bare at de var søde, og var vildt interesseret i deres kultur. De lavede mad, så englene synger...............og det kunne jeg også gost tænke mig at kunne.

Godt med deltids-sygemeldingen................du skal passe på dig selv og lillebror.

Knus Mette

hej søde Mette.
Jo seævfølgelig må du få den opskrift, den er såååå go. At min mand aldrig har smagt en bedre butterchicken

Butter Chicken

Ingredienser:
(til 4 personer)

4-6 kyllinge filetter
2 tsk. garam masala,
1 spsk. koriander­frø, tomat­pure,
1 1/4 tsk. salt,
2 1/2 cm frisk inge­fær,
3 pil­lede hvid­løgs­fed,
100 g usaltet smør,
1 spsk. olie,
2 mellem­store løg,
2 laurbær­blade,
1 1/2 dl vand,
1 1/2 dl piskefløde

Servering:
1/4 bundt friske koriander drysses ovenpå.

Fremgangsmåde:

Kom korianderfrø, spidskommen, hele peberkorn og små, tørrede chili i en morter og stødt til pulver (en kaffe­kværn kan også bruges).

Hæld yoghurt og tomatpure i en stor skål, tilsæt så de stødte krydderier sammen med garam masala. Riv nu hvid­løg og ingefær meget fint og kom ved.

Fortsæt med salt og kardemommefrø og rør så godt sammen.

Kyllingen skæres i otte stykker, og alle stykkerne flås for skind (dette kasseres eller smeltes til hønsefedt som kan bruges dagene efter til noget andet). Vend nu kødstykkerne ned i yoghurten og rør det hele godt sammen. Lad det så trække 15 minutter.

Imens hakkes løgene meget fint. Smelt smørret i en bredbundet gryde sammen med olie. Hæld nu de hakkede løg i og brun dem let.

Tag derefter kyllingekødet og mari­naden og hæld den ved. Skru så ned for varmen og steg det hele 10-15 minut­ter, så det bliver brunet let af (farven på mari­naden vil blive lækker gylden orange). Hæld så vandet ved og tilsæt også laurbær­blade og lad retten småkoge i 30 minutter under jævnlig omrøring.

Kom fløden ved og lad så det hele koge små 10-12 minutter under låg.

Jeg laver næsten kun pakistansk mad, chapari har jeg dog ikke lavet vellykket, det er SÅ svært, men hvis du vil tæt på så tag grov pita og smør et tynd lag smør på den og steg dem på panden så de bliver let brune, det smager såååå vildt og er så llkkert til denne ret også. Og ja pakistanere laver bare det vildeste lækre mad.. mums... Det er ikke til at få nok af.

Anmeld

13. september 2010

sarahb

Karo skriver:

Den lagkage lyder godt nok lækker

Jeg kunne vel ikke få lokket opskriften ud af dig på den toblerone creme

selvfølgelig, det er bare : 3/4 liter piskefløde og 300 gr, toblerone der smeltes sammen og stilles i køleskabet natten over. Og dagen efter piskes det stift.. SÅ nemt og så lækkert.

Anmeld

13. september 2010

sarahb

JustAnotherName skriver:

Iihh, det er så fedt, når det hele bare kører som det skal   ....den kage må jeg da vist lige smage en dag så  *griner* ....og også alt det andet lækre mad  

UGE 31 ?!?!?!    ....Det er sindsygt, at du kun har et par måneder mere til termin. Seriøst, det er ikke ret længe siden, at vi fik nyheden, og snart, så kommer lillebror til verden.

Jeg fatter overhovedet heller ikke, at Julie (Jules) og Trine (Tjuhl) lige om lidt skal føde. Og at Chatarina allerede HAR født. I kom jo med kort tids mellemrum og afslørede Jeres graviditeter, og så går det lidt efter lidt løs. Jeg kan bare ikke helt forstå, at der allerede er gået en helt graviditets-længdes ventetid.

Hold dig endelig ikke tilbage med at fremvise mave-billeder de sidste 8-9 uger. Du er SÅ SMUK med din flotte gravide mave.

ej det er helt vildt, uge 31.. Kan ikke selv komme over det

Jeg venter bare på Trine skal føde, for så er jeg selv ved at være der også.. haha... Alle de nye NS børn der kommer til, det er jo helt fantastisk... Glæder mig til at se dem alle sammen

Du kommer bare til mad og kage..
Jeg er så dårlig til de mave billeder, men ser om jeg kan få et i dag fra arbejdet

Anmeld

13. september 2010

oo

sarahb skriver:

ej det er helt vildt, uge 31.. Kan ikke selv komme over det

Jeg venter bare på Trine skal føde, for så er jeg selv ved at være der også.. haha... Alle de nye NS børn der kommer til, det er jo helt fantastisk... Glæder mig til at se dem alle sammen

Du kommer bare til mad og kage..
Jeg er så dårlig til de mave billeder, men ser om jeg kan få et i dag fra arbejdet

haha, jeg venter bare på at Jules føder, for så "må" jeg også

TILLYKKE!!!! 30 er jo ingenting når man har alt hvad hjertet kan begære

by the way...tæller vi ikke som nogle af Omars venner? den butterchicken lyder bare LÆKKER!!! jeg tror jeg må hapse nogle opskrifter fra dig når vi når til navngivningsfesten engang næste år

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.