Hvad synes i om navnet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2010

Moaaar <3

Rosa skriver:

Det kan jeg ikke huske, men forskellige steder, f.eks når man snakker at nogens baby er "et lille nor" 

Det har jeg aldrig hørt, men jeg er jo også fynbo

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Æblekage skriver:

Det har jeg aldrig hørt, men jeg er jo også fynbo

Hehe

"Nor er et diminotiv, og jeg har aldrig hørt det brugt andet end som noget småt og meget positivt, altså et lille barn som man skulle passe godt på, og være næn om, og værne!"

fra http://da.wiktionary.org/wiki/Diskussion:nor

Anmeld

12. september 2010

Lone Jakobsen

Æblekage skriver:

Okay ? Ved du hvorfor hun fik netop det navn som pige ?

nej det var ikke en jeg kendte meget til. min datter gik i klasse med hende for 3 år siden

Anmeld

12. september 2010

maria_wlt

FLOT

Anmeld

12. september 2010

Mellepige

Jeg syns Nor er pænt

Anmeld

12. september 2010

Slettet

Jeg har stemt blankt for jeg kan faktisk rigtig godt lide navnet Nor (uden d), jeg synes det er sødt og ville sagtens kunne kalde min egen dreng det, hvis ikke det var fordi, vi allerede har fundet det navn han skal have

...Hov der var ikke en blank?! ...Nå men så tror jeg nok, at jeg har stemt den der med om man kan hedde det?? Hmm -Jeg må vist være for træt, men mener i hvert fald, at det er et skønt navn!

Anmeld

12. september 2010

Magsen

Æblekage skriver:

Ingen grund til sorry jeg er vildt nysgerrig efter at høre folks menning både om de kan lide det eller ej...for er jo selv usikker på navnet, altid godt med folks menning når man er usikker, så er det op til en selv om man vil bruge det eller ej =)

det var da en meget positiv indstillning at have op for det (:

ja det har du ret i. er også rigtig meget i tvivl selv

Anmeld

12. september 2010

helora

Synes navnet NOR er enormt sødt, og kender den sødeste lille fyr, der hedder det

Anmeld

12. september 2010

Mig med maven

Jeg bryder mig personligt ikke om det, men det gør det jo ikke til et dårligere navn.

Jeg havde nogle forsklellige idéer, og da hun kom til verdenen, var vi sikre med det samme! - Måske i bare skal se hvilken en han ligner når han kommer, måske skal han hedde noget helt andet end det i havde i tankerne, sådan var det med os!

Anmeld

13. september 2010

Margurit

Æblekage skriver:

Okay hvor gammel er han ? og hvor kommer det navn oprindeligt fra , for vi "fandt" på det hvis man kan sige det sådan og som skrevet tidliger kan jeg ikke finde det på babynavne

Han er 3 år ham Nor på mit arbejde. Jeg ved ikke hvor det oprindeligt kommer fra, men har lige søgt lidt nettet, og det er på disse sider:

www.børnenavne.dk og www.navnebetydning.dk  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.