Eeej eeej eeeeeeej - hvor lyder det bare SÅ fantastisk - JEG VIL OGSÅ
Haha...
Hvor er det bare en fantastisk beslutning I har taget - har lige læst det hele op for kæresten... Hehe... Han er ikke overbevist endnu, men det skal han nok blive
Håber jeg 
Synes simpelthen det kunne være så fantastisk, at man kan være hjemme i trygge omgivelser og man er sikret, at man ikke har 3 forskellige jordemødre igennem en fødsel og sådan noget... Vil SÅ gerne have en hjemmefødsel 
Tror min kæreste er mest nervøs for det smertelindrende, for man kan vel ikke få en blokade ved hjemmefødsel, eller hvordan?
Vil da også aller helst føde uden - kunne være virkelig fedt, hvis man kunne klare det 
Tusind tak for det helt perfekte svar - kan godt være jeg lige pludselig skriver til dig og spørger om en masse... Hehe 
Er jeg også bare helt sikker på det bliver! Ellers kan du jo læse nogle gode fødselsberetninger op for ham, der er en side med hjemmefødselsberetninger der bare er guld værd, og ellers er der jo også nogele herinde fra 
Spurgte lige kæresten hvad der overbeviste ham, og han sagde at det klart var at jordmoder var med hele vejen og at vi bare kører afsted til sygehuset hvis der er noget. Det gør man som regel stille og roligt, siger mine jordmødre, der vel at mærke aldrig har oplevet en dårlig fødsel / en fødsel der er gået galt. De plejer ofte bare at tage egen bil/jordmoderens bil og stille og rolig tage afsted.. så det er ikke fordi der pludselig sker noget voldsomt og der bliver tilkaldt ambulance - der er dyb kontrol hele vejen igennem, og der bliver holdt godt øje med både dig og den lille 
Mht. til smertestillende kan du ikke få en blokade nej, men kan så fortælle at jeg ikke vil have en blokade da den kan gøre en lam - så en dokumentar om det for et års tid siden, med en mor til to der var blevet lam fordi de stak forkert - så hellere have smerter.
Ellers så er der meget få der faktisk ønsker en blokade, da man ved hjemmefødsel ikke er nær så stresset og derfor håndtere sine smerter meget bedre.
Igen så når mange slet ikke at få en blokade, da fødslen kan gå stærkt, eller de simpelthen er for åbne til at må få den.
Forresten er det jo også rart med en jordmoder der kender en på forhånd, og kender ens ønsker for fødslen, så skal I ikke hen og forklare undervejs hvor der intet overskud er til det, de kender jer og i kender dem, og det giver virkelig tryghed, desuden følger jordmoderen med på sygehuset og fortsætter "arbejdet" der, hvis det kommer til det, så hun følger jer hele vejen igennem 
Du kan jo også fortælle ham, at man hele graviditeten igennem kan vælge at føde på sygehus, selvom man har sagt ja til hjemmefødsel. Hvis jeg f.eks. går i veer lige nu, og er utryg ved at skulle føde hjemme, kan jeg sagtens vælge at jeg vil føde på sygehus alligevel, så i hæfter ikke for noget 
Smiler stort... er glad for at kunne hjælpe lidt