Det er SÅ spændende :) Gå HURTIGT næste par dage :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

TILLYKKE!!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2010

Trine89

Årrh Tillykke.. hvor er det bare fantastisk.. 

Selvfølgelig  bliver den mens væk...

Håber også jeg står med en positivtest om en uge.. 

Anmeld

12. september 2010

Trolde_mor

Eeej eeej eeeeeeej - hvor lyder det bare SÅ fantastisk - JEG VIL OGSÅ Haha...

Hvor er det bare en fantastisk beslutning I har taget - har lige læst det hele op for kæresten... Hehe... Han er ikke overbevist endnu, men det skal han nok blive Håber jeg

Synes simpelthen det kunne være så fantastisk, at man kan være hjemme i trygge omgivelser og man er sikret, at man ikke har 3 forskellige jordemødre igennem en fødsel og sådan noget... Vil SÅ gerne have en hjemmefødsel

Tror min kæreste er mest nervøs for det smertelindrende, for man kan vel ikke få en blokade ved hjemmefødsel, eller hvordan?

Vil da også aller helst føde uden - kunne være virkelig fedt, hvis man kunne klare det

Tusind tak for det helt perfekte svar - kan godt være jeg lige pludselig skriver til dig og spørger om en masse... Hehe

Er jeg også bare helt sikker på det bliver! Ellers kan du jo læse nogle gode fødselsberetninger op for ham, der er en side med hjemmefødselsberetninger der bare er guld værd, og ellers er der jo også nogele herinde fra

Spurgte lige kæresten hvad der overbeviste ham, og han sagde at det klart var at jordmoder var med hele vejen og at vi bare kører afsted til sygehuset hvis der er noget. Det gør man som regel stille og roligt, siger mine jordmødre, der vel at mærke aldrig har oplevet en dårlig fødsel / en fødsel der er gået galt. De plejer ofte bare at tage egen bil/jordmoderens bil og stille og rolig tage afsted.. så det er ikke fordi der pludselig sker noget voldsomt og der bliver tilkaldt ambulance - der er dyb kontrol hele vejen igennem, og der bliver holdt godt øje med både dig og den lille

Mht. til smertestillende kan du ikke få en blokade nej, men kan så fortælle at jeg ikke vil have en blokade da den kan gøre en lam - så en dokumentar om det for et års tid siden, med en mor til to der var blevet lam fordi de stak forkert - så hellere have smerter.

Ellers så er der meget få der faktisk ønsker en blokade, da man ved hjemmefødsel ikke er nær så stresset og derfor håndtere sine smerter meget bedre.

Igen så når mange slet ikke at få en blokade, da fødslen kan gå stærkt, eller de simpelthen er for åbne til at må få den.

Forresten er det jo også rart med en jordmoder der kender en på forhånd, og kender ens ønsker for fødslen, så skal I ikke hen og forklare undervejs hvor der intet overskud er til det, de kender jer og i kender dem, og det giver virkelig tryghed, desuden følger jordmoderen med på sygehuset og fortsætter "arbejdet" der, hvis det kommer til det, så hun følger jer hele vejen igennem

Du kan jo også fortælle ham, at man hele graviditeten igennem kan vælge at føde på sygehus, selvom man har sagt ja til hjemmefødsel. Hvis jeg f.eks. går i veer lige nu, og er utryg ved at skulle føde hjemme, kan jeg sagtens vælge at jeg vil føde på sygehus alligevel, så i hæfter ikke for noget

Smiler stort... er glad for at kunne hjælpe lidt

Anmeld

12. september 2010

Maalene

Rosa skriver:

TILLYKKE!!!!!

Tuuuusind taaak

Anmeld

12. september 2010

Maalene

Trine89 skriver:

Årrh Tillykke.. hvor er det bare fantastisk.. 

Selvfølgelig  bliver den mens væk...

Håber også jeg står med en positivtest om en uge.. 

Mange tuuusind tak

Ja, det håber jeg dælme også for dig...! Skal nok krydse alt hvad jeg kan

Håber du er stop fyldt med HCG

Anmeld

12. september 2010

Maalene

Trolde_mor skriver:

Er jeg også bare helt sikker på det bliver! Ellers kan du jo læse nogle gode fødselsberetninger op for ham, der er en side med hjemmefødselsberetninger der bare er guld værd, og ellers er der jo også nogele herinde fra

Spurgte lige kæresten hvad der overbeviste ham, og han sagde at det klart var at jordmoder var med hele vejen og at vi bare kører afsted til sygehuset hvis der er noget. Det gør man som regel stille og roligt, siger mine jordmødre, der vel at mærke aldrig har oplevet en dårlig fødsel / en fødsel der er gået galt. De plejer ofte bare at tage egen bil/jordmoderens bil og stille og rolig tage afsted.. så det er ikke fordi der pludselig sker noget voldsomt og der bliver tilkaldt ambulance - der er dyb kontrol hele vejen igennem, og der bliver holdt godt øje med både dig og den lille

Mht. til smertestillende kan du ikke få en blokade nej, men kan så fortælle at jeg ikke vil have en blokade da den kan gøre en lam - så en dokumentar om det for et års tid siden, med en mor til to der var blevet lam fordi de stak forkert - så hellere have smerter.

Ellers så er der meget få der faktisk ønsker en blokade, da man ved hjemmefødsel ikke er nær så stresset og derfor håndtere sine smerter meget bedre.

Igen så når mange slet ikke at få en blokade, da fødslen kan gå stærkt, eller de simpelthen er for åbne til at må få den.

Forresten er det jo også rart med en jordmoder der kender en på forhånd, og kender ens ønsker for fødslen, så skal I ikke hen og forklare undervejs hvor der intet overskud er til det, de kender jer og i kender dem, og det giver virkelig tryghed, desuden følger jordmoderen med på sygehuset og fortsætter "arbejdet" der, hvis det kommer til det, så hun følger jer hele vejen igennem

Du kan jo også fortælle ham, at man hele graviditeten igennem kan vælge at føde på sygehus, selvom man har sagt ja til hjemmefødsel. Hvis jeg f.eks. går i veer lige nu, og er utryg ved at skulle føde hjemme, kan jeg sagtens vælge at jeg vil føde på sygehus alligevel, så i hæfter ikke for noget

Smiler stort... er glad for at kunne hjælpe lidt

Eeej, hvor er du fantastisk - mon ikke dine fantastiske ord kan hjælpe RIGTIG godt på vej

Glæder mig helt vildt til at høre om din fødsel...

Er sikker på I får verdens skønneste vidunder

Tusiiiind tak for al din hjælp - nu går projekt hjemmefødselsovertalelse igang

Anmeld

12. september 2010

Trolde_mor

Maalene skriver:

Eeej, hvor er du fantastisk - mon ikke dine fantastiske ord kan hjælpe RIGTIG godt på vej

Glæder mig helt vildt til at høre om din fødsel...

Er sikker på I får verdens skønneste vidunder

Tusiiiind tak for al din hjælp - nu går projekt hjemmefødselsovertalelse igang

Hihi.. du er så sød hehe.. Hehe det håber jeg de kan Herhjemme frygter ingen af os fødslen på nogen måder, vi glæder os bare Jo, det kommer da til at gøre ondt ad helvede til, men vores lille dreng kommer ud af det

Smiler.. glæder mig til at kunne fortælle om den hehe

Aww det var sødt skrevet Glæder mig bare sådan til at kunne holde ham i mine arme og fortælle ham at han er den mest vidunderlige lille dreng og at jeg er smask forelsket i ham, at jeg bare har ren og ubetinget kærlighed til ham

Så lidt, hjælper gerne

Håber det lykkes, er sikker på han vil blive lige så glad for beslutningen som dig

Anmeld

12. september 2010

MF<3

Maalene skriver:

Ihh... Hvor er det dejlig at høre - tror godt nok også, at den er der nu - det er simpelthen det vildeste

Vil I have kønnet og vide inden længe?

Det tror jeg nu også at den er!

Ja, og jeg kan bare ikke vente længere. Jeg skal til gennemscanning d. 6 oktober, og jeg glæder mig simpelthen som et lille barn!

Anmeld

13. september 2010

CmarianN

Maalene skriver:

Ihh... Hvor er du sød

Ja, man tør jo næsten ikke tro på det... Hehe... Men nu er jeg ved at være SIKKER på, at den er der

Håber snart det er jer som får to skønne streger

Tak søde Maalene, det håber vi også

Anmeld

13. september 2010

Brams

Maalene skriver:

Tuuuusind taaaaak

Tror du ikke den er god nok?

- de er lidt tydligere

Den ser ud til at være god nok - KÆMPE stort tillykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.