Hvad fanden er der galt med mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2010

Maria-s

Jeg mener man skal gøre hvad man kan for at blive sammen, som hovedregel. MEN det hjælper ikke noget hvis det kun er den ene der prøver... Har selv prøvet at skulle give slip på et forhold efter 9 år sammen (var dog ikke gift og inden børn). Det der gjorde at jeg tog springet var at jeg satte mig ned, så ind i mig selv og ind i fremtiden. Hvordan ville mit liv se ud 10 år frem med ham ved min side? -Jeg var ret sikker på at jeg ikke ville være lykkelig og endda måske være bitter over at han havde forhindret mig I at finde lykken... Hvordan ville den se ud 10 år frem uden ham? -total blank, MEN jeg vidste at jeg IKKE ville være ulykkelig for da ville jeg SELV have truffet mine beslutninger og ikke ladet en anden (som allerede der gjorde mig så ulykkelig) bestemme min skæbne. Det er ca. 2 år siden. I et stykke tid efter var jeg sikker på at jeg ville ende op uden mand, kærlighed og børn, for pludselig var de sikre rammer væk. Det kan godt være de ikke var lykkelige, men jeg vidste jo hvad jeg havde haft?... efter en rum tid, hvor jeg fandt hvile i bare at være mig, og at NYDE bare at være mig, ja der ramte jeg ind i ægte kærlighed, BANG sagde det. Vi har i dag været kærester i ca et år og venter nu vores begge første barn sammen  

Ting sker for en grund, det er jeg sikker på, og vi skal igennem de ting vi går igennem for en grund. Vi skal lære af vores liv hele tiden. Jeg er sikker på at du inderst inde HAR truffet dit valg, det handler bare om at du skal skære de sikre tråde over som GØR ondt at slippe, men som giver dig så meget frihed og sjælero bagefter. Jeg er sikker på at det valg du træffer, efter så meget tids tænkning, er det rigtige.

Jeg ved godt det hele måske lyder en anelse filosofisk med at ting sker for en grund, men det er jeg altså af den meget stærke overbevisning af at de gør. Jeg troede ALDRIG for bare 2 år siden at jeg skulle nogensinde være så lykkelig som jeg er nu, at jeg skulle finde så dejlig en mand (for alle de gode var jo nok taget!) og da slet ikke at vi idag venter et barn. Jeg er 28 år i dag er jeg lykkelig. Fordi jeg ikke blev i noget der var dødt, bare fordi jeg vidste hvad jeg havde og det var mere trygt end hvad jeg ikke vidste hvad jeg havde. Det handler om at vi en gang imellem skal tvinge os selv ud af vore comfort zone, Det er hårdt og skræmmende, men når vi så gør det og udvider zonen, så bliver vi så meget gladere mennesker af det.

Håber du kan bruge bare lidt af hvad jeg har skrevet... KÆMPE knus herfra....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.