hva f..... gør jeg, han vil ikke spise..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2010

eliasogmor

Renée88 skriver:

Hmm... Hvad siger hans temp? For man siger at man skal kontakte læge ved %væske+%vandladning... Altså, hvis jeg var dig, så ville jeg kontakte lægen...

Og mht hans forstoppelse.. Du siger han har haft tynd aff de sidste dage.. Er det tynd som i rigtig tynd?

Og hvilken slags aff.middel har han været på?

har ikke taget hans temp..da han ikke virker varm....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2010

Halbschön

eliasogmor skriver:

har ikke taget hans temp..da han ikke virker varm....

Okay... Da du snakkede med lægen.. Nævnte du den tørre ble der? For det er noget der blir holdt øje med nemlig( fra min praktik på børneafd)...

Super at han drikker.. Evt hæld lidt saft op i små shotsglas... Det virker lidt mere appetitligt, når man ikke har lysten til det...

Mht hans aff... Det tyder på at han er godt og grundigt forstoppet - og så sniger det tynde sig forbi aff.klumperne i maven.. Jeg synes du skal anbefale din egen læge at starte på movicol istedet..(ikke junior, det er ikke bedre end voksen).. Det smager ikke godt, men bland det op i et glas saft til ham.. Fx i et af dine vinglas med et sugerør, så det er en drink.. Lav et glas til dig selv også, og skål med ham, og leg at i "holder fest"...

Anmeld

11. september 2010

eliasogmor

Renée88 skriver:

Okay... Da du snakkede med lægen.. Nævnte du den tørre ble der? For det er noget der blir holdt øje med nemlig( fra min praktik på børneafd)...

Super at han drikker.. Evt hæld lidt saft op i små shotsglas... Det virker lidt mere appetitligt, når man ikke har lysten til det...

Mht hans aff... Det tyder på at han er godt og grundigt forstoppet - og så sniger det tynde sig forbi aff.klumperne i maven.. Jeg synes du skal anbefale din egen læge at starte på movicol istedet..(ikke junior, det er ikke bedre end voksen).. Det smager ikke godt, men bland det op i et glas saft til ham.. Fx i et af dine vinglas med et sugerør, så det er en drink.. Lav et glas til dig selv også, og skål med ham, og leg at i "holder fest"...

kan sgu ikke huske om jeg fik det nævnt...han drak det halve af capri sonnen...ja vi må nok tilbage til det gamle og prøve det med shots osv..

Anmeld

11. september 2010

Halbschön

eliasogmor skriver:

kan sgu ikke huske om jeg fik det nævnt...han drak det halve af capri sonnen...ja vi må nok tilbage til det gamle og prøve det med shots osv..

Super.. Godt at han drak.. Hold godt øje med bleen... Hvis du ikke har en våd ble i morgen tidlig, så ring til lægen. .For det er alt for længe uden våd ble..

Anmeld

11. september 2010

eliasogmor

Renée88 skriver:

Super.. Godt at han drak.. Hold godt øje med bleen... Hvis du ikke har en våd ble i morgen tidlig, så ring til lægen. .For det er alt for længe uden våd ble..

har lige snakket med dem igen..hvis han ikke har tissetinden kl 21..skal jeg ringe igen...

Anmeld

11. september 2010

Halbschön

eliasogmor skriver:

har lige snakket med dem igen..hvis han ikke har tissetinden kl 21..skal jeg ringe igen...

Det var godt.. Rigtig god bedring med ham.. Du må lige smide en update..

Anmeld

11. september 2010

eliasogmor

Renée88 skriver:

Det var godt.. Rigtig god bedring med ham.. Du må lige smide en update..

tak...

Anmeld

11. september 2010

mariamiss6

eliasogmor skriver:

ved også det med tvang..vi var jo indlagt sidste sommer, med noget af det samme..

Så til stor irritation for flere..tvinger jeg ham aldrig til at blive siddende længe ved bordet hvis han er færdig.. da måltidet skal være noget dejligt og ikke noget der blir afsluttet med gråd..

og laver kun små overskuelige portioner og helst ikke for meget blandet..

Jeg vil dog tilføje at han skulle blive siddende noget tid selvom han ikke spiser....

Men nu ved jeg jo stadig ikke hvor gammel han er?

Her hjemme holdt min den store også pludselig op med at spise. Den gang det kun var ham vi havde blev det så til at han kunne spise eller lade være, det bestemte han selv, men han skulle sandelig holde bordskik... og vi andre spiste så lidt hurtigere, og brugte ikke for lang tid på sludder sladder.... det resulterede i at han jo lige så godt kunne spise lidt, i stedet for bare at sidde og vente.....

Anmeld

11. september 2010

mariamiss6

eliasogmor skriver:

tak, han er 2,6 år har prøvet det med bananer, men han vil jo ikke spise dem...

Nåh så må han springe bananerne over.... er det fordi han ikke kan lide dem? eller er det bare fordi han generelt nægter at spise?

Hav væsken tilgængeligt for ham hele tiden, så han ikke skal bede om det... hav en kop med vand stående fremme, så han måske får lyst til at drikke når han ser det står der....

2,6 år, så burde han kunne holde bordskik (eller altså så er det ikke for tidligt at lære ham det mener jeg, det var jo noget andet hvis han var under et år....)

Syrlige frugter som appelsiner er heller ikke godt for tynd mave.... Altså han skal helst spise noget der er ret neutralt, eller har en direkte modeffekt på det problem i står med....

Men ellers hvis ingen råd dur, så prøv da at skrive til sundhedsplejersken her inde... måske hun har et rigtig godt råd?

Anmeld

11. september 2010

mariamiss6

I øvrigt det med bordskik, det er jo selvfølgelig til et barn der ellers er raskt, og bare nægter at spise når maden serveres

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.