hva f..... gør jeg, han vil ikke spise..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.226 visninger
19 svar
0 synes godt om
11. september 2010

eliasogmor

ja som overskriften lyder vil han ikke ikke spise..

Han har meget  længe haft hård mave og vi snakker om meget længe..vi startede  på afførings middel.. men jeg kunne  simpelthen ikke få det i ham...det gik bedre  i nogen tid.. men nu er den hel gal..han vil ikke spise og kan tilbyde ham is slik og andet og 95 % ag gangene tager han ikke  i mod..

det har han spsit  i løbet af ugen:

3,5 stk rugbrød

1/2 stk knækbrød

omkring 3 børnetallerkner havregryn/grød

en sun lolly

og 5 små kager.

han har drukket men ikke meget...

afføringen har siden onsdag været MEGET TYND, men han haf haft afføring hver  dag siden onsdag...et ordentligt læs hver gang..

Aner  ikke mine levende råd..han er begyndt at blive pylleret...synes han virker varm..men ikke meget..

ringede til lægevagten onsdag , der fik jeg atvide jeg skulle give ham nogle dage... ringede igen i dag, da han ikke er kommet  i gang.. men fik atvide jeg skulle se tiden an og ringe til min læge  i næste uge... hov han har selvfølgelig fået tilbudt mad, ved måltider..men han nægter...og går fra bordet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2010

mariamiss6

Blomme og sveske grød mod hård mave....

Bananer og revet æble og havregrød mod tynd mave....

Drop alt unødvendigt sukker, det giver en falsk mæthedsfornemmelse....

Drop mælkeprodukter når han har tynd mave, det holder maven i den onde cirkel....

Masser af væske, måske afkølet kamillethe.... og vil han ikke drikke det så prøv med LIDT sukker....

Hvor gammel er det lige han er?

Anmeld

11. september 2010

mariamiss6

Og så lige, "tvang" og meget opmærksomhed på det hjælper ikke....

Øs kun meget lidt op, især hvis han skal spise selv. Og med meget lidt mener jeg 5 bidder, og så kan han selv bede om mere, eller du kan spørge om han vil have mere, når du har rost hans tomme tallerken....

Anmeld

11. september 2010

eliasogmor

eliasogmor skriver:

ja som overskriften lyder vil han ikke ikke spise..

Han har meget  længe haft hård mave og vi snakker om meget længe..vi startede  på afførings middel.. men jeg kunne  simpelthen ikke få det i ham...det gik bedre  i nogen tid.. men nu er den hel gal..han vil ikke spise og kan tilbyde ham is slik og andet og 95 % ag gangene tager han ikke  i mod..

det har han spsit  i løbet af ugen:

3,5 stk rugbrød

1/2 stk knækbrød

omkring 3 børnetallerkner havregryn/grød

en sun lolly

og 5 små kager.

han har drukket men ikke meget...

afføringen har siden onsdag været MEGET TYND, men han haf haft afføring hver  dag siden onsdag...et ordentligt læs hver gang..

Aner  ikke mine levende råd..han er begyndt at blive pylleret...synes han virker varm..men ikke meget..

ringede til lægevagten onsdag , der fik jeg atvide jeg skulle give ham nogle dage... ringede igen i dag, da han ikke er kommet  i gang.. men fik atvide jeg skulle se tiden an og ringe til min læge  i næste uge... hov han har selvfølgelig fået tilbudt mad, ved måltider..men han nægter...og går fra bordet...

blir nu opmærksom på at han ikke har fået ren ble på siden i morges og da jeg ville have ham i bad( troede jeg, han nægtede) var den knæstør

Anmeld

11. september 2010

eliasogmor

mariamiss6 skriver:

Blomme og sveske grød mod hård mave....

Bananer og revet æble og havregrød mod tynd mave....

Drop alt unødvendigt sukker, det giver en falsk mæthedsfornemmelse....

Drop mælkeprodukter når han har tynd mave, det holder maven i den onde cirkel....

Masser af væske, måske afkølet kamillethe.... og vil han ikke drikke det så prøv med LIDT sukker....

Hvor gammel er det lige han er?

tak, han er 2,6 år har prøvet det med bananer, men han vil jo ikke spise dem...

Anmeld

11. september 2010

eliasogmor

mariamiss6 skriver:

Og så lige, "tvang" og meget opmærksomhed på det hjælper ikke....

Øs kun meget lidt op, især hvis han skal spise selv. Og med meget lidt mener jeg 5 bidder, og så kan han selv bede om mere, eller du kan spørge om han vil have mere, når du har rost hans tomme tallerken....

ved også det med tvang..vi var jo indlagt sidste sommer, med noget af det samme..

Så til stor irritation for flere..tvinger jeg ham aldrig til at blive siddende længe ved bordet hvis han er færdig.. da måltidet skal være noget dejligt og ikke noget der blir afsluttet med gråd..

og laver kun små overskuelige portioner og helst ikke for meget blandet..

Anmeld

11. september 2010

Halbschön

eliasogmor skriver:

blir nu opmærksom på at han ikke har fået ren ble på siden i morges og da jeg ville have ham i bad( troede jeg, han nægtede) var den knæstør

....det vil sige ingen vandladning idag? Hvor meget har han fået at drikke?

Anmeld

11. september 2010

eliasogmor

Renée88 skriver:

....det vil sige ingen vandladning idag? Hvor meget har han fået at drikke?

nej ingen vandladning.. pyh ikke særlig meget han har fået tilbudt til hvert måltid og bare et glas stående og det  på værelset er ikke rørt, så han har nok kun drukket omkring et halvt børneglas...

Anmeld

11. september 2010

Halbschön

eliasogmor skriver:

nej ingen vandladning.. pyh ikke særlig meget han har fået tilbudt til hvert måltid og bare et glas stående og det  på værelset er ikke rørt, så han har nok kun drukket omkring et halvt børneglas...

Hmm... Hvad siger hans temp? For man siger at man skal kontakte læge ved %væske+%vandladning... Altså, hvis jeg var dig, så ville jeg kontakte lægen...

Og mht hans forstoppelse.. Du siger han har haft tynd aff de sidste dage.. Er det tynd som i rigtig tynd?

Og hvilken slags aff.middel har han været på?

Anmeld

11. september 2010

eliasogmor

Renée88 skriver:

Hmm... Hvad siger hans temp? For man siger at man skal kontakte læge ved %væske+%vandladning... Altså, hvis jeg var dig, så ville jeg kontakte lægen...

Og mht hans forstoppelse.. Du siger han har haft tynd aff de sidste dage.. Er det tynd som i rigtig tynd?

Og hvilken slags aff.middel har han været på?

har haft ringet til lægevagten, men han sagde jeg skulle se tiden han...

han har været  på lactullose, men der er ved at være nogen uger siden...

han har lige fået en capri somme og han drikker

det er tyndt som i rigtig tyndt med små kerne i ( fra rugbrøden)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.